Ik ben voor mijn paard op zoek naar een goede vliegendeken. Nu is mijn oog gevallen of de Bucas Buzz Off en de Weatherbeeta SoftMesh Combo. Ik ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn met deze dekens?
nickyu
Geplaatst: 14-02-09 12:46
de softmesh voelde wel fijn aan maar die heeft onze paarden wel bijna 1 hele dag overleefd ..
Ik heb de buzz off en deze blijft heel goed zitten. Vroeger had ik de 'goedkopere' vliegendekens met wat grotere gaatjes en minder singels. Deze dekens waren na 1 dag al voor de voddenzak. Deze buzz off heb ik nu toch al een jaar of 3 en hij is nog altijd prima. Wat ik wel een nadeeltje vind is dat het mutsje te bevestigen is met klitteband onder de kin van het paard. Maar als mijn paard een paar keer gerold heeft, plakt dit niet meer. Nog een nadeeltje, mijn paard zijn nek is te dit om het halsgedeelte helemaal dicht te krijgen. Als hij zijn hoofd naar beneden doet, 'scheurt de klitteband terug open. Voor mijn ander (vorig) paard was dit niet het geval. Maar al bij al ben ik er hartstikke tevreden mee. Mijn paard loopt niet meer als een gek in de wei met als die dazen.
Ik ben erg fan van de Rambo Sweet itch hoody, enorm sterk en effectief ! Ook de Amigo vliegendeken vind ik een aanrader, blijft goed liggen is lekker luchtig en niet te duur. Bucas Buzzoff heb ik ook gehad, opzich wel fijn maar heeft geen voering op de schouders. En ik vind de buikflapsingel niet helemaal ideaal. Die Weatherbeeta leek mij erg geschikt om te slopen voor een paard. Zou ik nog eerder voor die Amigo gaan.
Ik heb een s&k vliegendeken ook een top ding, gebruik hem alleen niet meer.
x__laura
Geplaatst: 15-02-09 19:57
Ik heb de Bucas Buzz Off en vind het echt een onding! Ik heb twee andere Bucas dekens (een regendeken en een winterdeken) en die passen super terwijl die Buzz Off (zelfde maat) voor geen meter past. De hals is 4x te groot en de schouders zijn veels te smal terwijl dit bij mijn andere dekens helemaal niet het geval is. Na een keer rollen ligt ie scheef en hij trekt enorm naar achter met schuurplekken tot gevolg.
Na 1 zomer gebruik vliegt hij hier de vuilbak in...
ik had wel een oude versie, dus misschien dat de huidige buikflappen ruimer zijn? Want ik had een buikflap maat L (oud model) de buikflap xl (nieuw model) was eigenlijk weer te groot
harry`s horse heeft ook een fijne vliegendeken met hald en buikflap zijn te krijgen in wit met blauwe biez, weet alleen de naam niet niet erg duur en ik nu nog steeds niet gesloopt door mijn paarden, terwijl ze die afgelopen zomer 24-7 ophadden
Udo2001
Geplaatst: 16-02-09 20:49
lynne8 schreef:
Ik heb een s&k vliegendeken ook een top ding, gebruik hem alleen niet meer.
Die heb ik ook, super dekens en nog best sterk. Prima deken voor een prima prijs
Mar_84
Geplaatst: 17-02-09 21:59
Ik heb de bucas buzz off en deze bevallen wel goed.Heb alleen wel hetzelfde probleem als Nathalie84 , bij 1 van mijn paarden past de buikflap ook niet.