Tips om leren chaps uit te lopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emuline

Tips om leren chaps uit te lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 00:32

beste lezers.

ik heb sinds kort (maand of 2) nieuwe leren chaps, ik rij maar 1x inde week, maar het voelt alsof het niet uitloopt, heeft iemand een tip om ze miss wat soepeler te maken zodat ze wat lekkerder met rijden zijn? het is echt niet uit te houden, zo strak?

alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Judje op 16-02-09 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Caps lock verwijderd uit de titel, omdat het schreeuwerig staat en daarom niet is toegestaan.

bugpluisje

Re: TIPS OM LEREN CHAPS UIT TE LOPEN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 00:37

Ik had leren kisten (militaire dienst) en die liep ik in door er eerst warm water in te gieten. Even te laten staan. Dan water eruit..............even af laten koelen en dan nat aantrekken en ............lopen maar. Uiteraard moet je dat niet te vaak doen want dan droog het leer enorm uit. Chaps zijn echter daarna, als ze weer droog zijn, goed in te vetten. Door de warmte wordt leer soepel en als je ze dan dus nat aandoet kunnen ze makkelijker naar je benen vormen. Mijn kisten hebben er niets mee geleden en het lijkt me dat je chaps dat ook wel zullen doorstaan als het een beetje ok kwaliteit is. Met gewoon 1 keer per week aandoen en rijden zullen ze weinig uitlopen verder (zal waarschijnlijk ook elastiek in zitten om ze strak te houden). Ze moeten strak zitten maar het is fijn als het niet knelt..........dus wellicht is het wat om uit te proberen. Ik zou verder geen andere manier weten.

Succes ermee!!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:22

Gewoon thuis aantrekken en ermee lopen. Het elastiek moet iets meer rekken en dat krijg je alleen door ze te dragen. Echter ze mogen niet teveel knellen dat je er hinder van hebt. Je zou ook even terug naar de winkel kunnen gaan om te vragen of ze niet te klein zijn...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:12

Een keer per week een uurtje dragen, daarvan krijgen ze niet echt de kans om lekker uit te rekken.

Ik zou ze als het even kan elke dag aantrekken en er mee gaan lopen. Mijn laarzen heb ik destijds ook op die manier soepel gekregen.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:19

Uitlopen? := Is het niet inlopen? :D

Ik heb met mijn chaps echt alles gedaan, gefiets, gerend, gewandeld, en paardrijden natuurlijk. Ik ben er zelfs mee naar de mediamarkt gegaan. :+

Van een uurtje loop je je chaps niet in, langer dragen dus!

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:39

De hele dag (thuis) met je chaps aan lopen, het zit misschien in het begin niet lekker maar daarna heb je er alleen plezier van!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:07

Er mee slapen, dan heb er niet veel last van en dan loop je toch in.

Emuline

Re: Tips om leren chaps uit te lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 21:55

oke bedankt voor jullie tips! ik ga ze lekker veel dragen!

Iris_Absan

Re: Tips om leren chaps uit te lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:38

Ik ben er gewoon mee gaan rijden, 2 keer pijn gehad :P mar daarna geen last meer van :)