Buitenlands paspoort, laten goedkeuren door de KNHS?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melody2

Buitenlands paspoort, laten goedkeuren door de KNHS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 21:15

Vandaag tijdens de provinciale kampioenschappen, werd ik aangesproken over het paspoort van ons paard. Hij heeft een Duits paspoort en volgens de controleur moet je tegenwoordig elk buitenlands paspoort laten goedkeuren door de KNHS. De KNHS moet er dan ook een stempel in zetten.
Heeft iemand hier al eens eerder van gehoord?
Maandag ga ik de KNHS hierover bellen, maar misschien dat iemand anders hier al ervaring mee heeft?

Kopieen uit het paspoort liggen trouwens wel bij de KNHS. Die zijn opgestuurd bij de startkaart aanvraag.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:18

Ik heb hier nog niet eerder van gehoord, maar onze pony's met een buitenlands paspoort, die waren gechipt in Nederland, kregen in hun paspoort een sticker met daarin het chipnummer. Dit chipnummer moest door de KNHS of een Nederlands stamboek worden afgestempeld. Ik zou idd even bellen met de KNHS.

miesie

Re: Buitenlands paspoort, laten goedkeuren door de KNHS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:33

Dat klopt.. Ik kreeg met het aanvragen van een startkaart dit jaar een brief terug dat mijn paspoort niet in orde was, die heb ik toen ook op moeten sturen.
Ik zou ze morgen gewoon even bellen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:12

Ik heb niks gehoord van de KNHS, alleen het aanbod dat zij het ook voor me kunnen/willen doen. Ik moet nl. met mijn paspoort langs het BWP kantoor voor een stempel (maar het BWP kantoor is net effe dichterbij dan Ermelo :+ )

Dabo

Re: Buitenlands paspoort, laten goedkeuren door de KNHS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:38

Mijn paard komt uit Frankrijk en heeft dan ook een Frans paspoort. Toen ik de startkaart ging aanvragen moest ik het paspoort inderdaad ook opsturen, en op bijna elke bladzijde staat nu wel een KNHS stempel ja ;)