Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
superpluisje schreef:Misschien heb je hier wat aan [TAO] Trailer Trekken met welke auto? Advies Gevraagd
ikke schreef:En dan met name pag 8 bijna onderaan; staat een nuttig staatje met eisen. Scheelt mij weer een lijstje typewerk. Richt je daarop, er rijden al te veel wanna-bee combinaties rond.......

Citaat:Het is niet zo (zoals veel mensen denken) dat de auto zwaarder moet zijn dan wat de trailer + laadvermogen in totaal is!
splash1999 schreef:Citaat:Het is niet zo (zoals veel mensen denken) dat de auto zwaarder moet zijn dan wat de trailer + laadvermogen in totaal is!
helaas dat is dus niet correct, net nog alles doorgenomen tot betrekking een geschikte trailer te gaan kopen.
Auto + max laadvermogen mag niet boven de 3500 kilo komen en de auto moet zwaarder zijn dan trailer + max laadvermogen. Daarbij moet je ook goed kijken of die auto het max laadvermogen mag trekken.
splash1999 schreef:helaas dat is dus niet correct, net nog alles doorgenomen tot betrekking een geschikte trailer te gaan kopen.
Auto + max laadvermogen mag niet boven de 3500 kilo komen en de auto moet zwaarder zijn dan trailer + max laadvermogen. Daarbij moet je ook goed kijken of die auto het max laadvermogen mag trekken.
ikke schreef:in drassig terrein kán 4x4 het verschil maken tussen vastlopen of wegrijden. Ik had het laatst met de Pinda, kreeg 'm niet de oprit op (ijsvorming) en met de 4x4 erop ging het nèt wel. Het is een verschil, ook met wegbanden.
splash1999 schreef:Citaat:Het is niet zo (zoals veel mensen denken) dat de auto zwaarder moet zijn dan wat de trailer + laadvermogen in totaal is!
helaas dat is dus niet correct, net nog alles doorgenomen tot betrekking een geschikte trailer te gaan kopen.
Anders moet je je paard telkens op de brug zetten en een papiertje overhandigen aan de politie als je aangehouden wordt. Ik bedoel zij weten niet hoe zwaar je paard/ pony is dus moet dat gecontroleerd worden. Elke keer de weegbrug opgaan is ook niet handig en kost met wat pech ook geld voor dat papiertje.
Ulfeino schreef:Ik vervoer mijn paard verantwoordelijk met mijn VW Golf
Oké ik zou ook liever een mooie grote Range Rover of iets dergelijks voor mijn trailer zetten, maar dat schip met geld heeft ons nog steeds niet gevonden, helaas.