Waar hang ik het hooinet in de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Waar hang ik het hooinet in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 13:06

Ik heb sinds kort een nieuwe Ifor Williams trailer en vind de plek waar het hooinet moet hangen nogal rottig want het net hangt tegen de zijkant van het hoofd van mn paard!? Als ik het net voor in de trailer hang dan kan ze er weer moeilijk bij omdat het dan te ver weg hangt! Heeft iemand er ervaring mee in deze trailers of een suggestie?

annastasia

Re: Waar hang ik het hooinet in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 00:47

Ik hang mijn hooinet altijd aan de spijlen voor het raam.
Zo kan de er goed bij en slingert het net niet de hele trailer door.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:10

heb je daar een foto van want ik loop daar ook tegen aan

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:15

ik trek het touw van mn hooinet nadat ik het door de ring heb gehaald altijd nog een paar keer door de mazen van het hooinet. Daardoor trek je het wat meer omhoog en komt het meer als een soort van knotje te zitten. Dus steviger vast en bungelt het niet meer zo.

(hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is... )

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:18

Jasmijn het gaat nu niet om of het stevig vast zit maar waar hang je hem op in je Iforwilliams? net zoals hierboven rapido zegt links op hangen , hangt het hooinet precies bij het hoofd van je paard het hang gedeelte waar het kan recht voor uit is te ver voor je paard om eraan te knabbelen. die ifor Williams zijn wat langer (trailer)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:19

ik heb extra ringen in de trailer gemaakt nu kan ik het net aan de voorkant en zijkant vastmaken
er zat alleen een ring in het dak, nou dat is helemaal niks dan zwabbert het net alle kanten op nu zit hij strak vast.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:21

mirgino schreef:
ik heb extra ringen in de trailer gemaakt nu kan ik het net aan de voorkant en zijkant vastmaken
er zat alleen een ring in het dak, nou dat is helemaal niks dan zwabbert het net alle kanten op nu zit hij strak vast.

Heb je daar een foto van?

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:37

Bij ons hangt het hooinet voor in de trailer. Onze twee kleinste pony's (welsh en shet) kunnen er dan niet bij. We hebben een simpel strotouwtje aan het tussenschot geknoopt dat het hooinet richting het tussenschot trekt. Op deze manier kunnen ook de kleintjes erbij. Foto kan ik voor je maken, bij intresse.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:30

Missbambie schreef:
mirgino schreef:

Heb je daar een foto van?

nee ,maar als ik het niet vergeet kan ik hem morgen maken..
ik heb halverwege het deurtje een ring geplaatst en aan de voorkant een haak waar ik het hooinet nog vast kan klikken

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:44

Heel oud topic, maar ik heb ook een IW en een oplossing gevonden om het hooinet mooi in het midden te hangen. Zowel de grote paarden als de shet kunnen er zo goed bij.
Laatst bijgewerkt door criollo_yess op 28-07-16 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:44

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:45

criollo_yess schreef:
Heel oud topic, maar ik heb ook een IW en een oplossing gevonden om het hooinet mooi in het midden te hangen. Zowel de grote paarden als de shet kunnen er zo goed bij.

Hoe dan?

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:48

Hmm, de foto's staan er niet bij, nog eens proberen, zie ze wel staan onder mijn bericht????

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lilyliberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:09

criollo_yess schreef:
Hmm, de foto's staan er niet bij, nog eens proberen, zie ze wel staan onder mijn bericht????

[ [url=m/i3VS8h.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jlymVD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/q0cmz5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie constructie!!!
En handig!!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:25

ohh Chips :o vergeten foto te maken

sorry ben ook zo druk met alles

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 07:07

Echt handig zo.
Ik heb die moertjes besteld in het topic wat ik hier al noemde.
Als je het moertje niet in het hoekje schuift dan werkt het supersnel en makkelijk.
Ik heb er nu 2 in.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:32

Zo eindelijk de foto`s

dat ronde links is om een voerbak aan op te hangen
ik had alleen bovenin een ring in plafond maar dan hangt je hooinet los en zwaait de hele trailer door

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:47

Ik hang hem precies in het midden tussen de 2 paarden in. Aan het plafond. Aangezien er meestal maar 1 paard op staat haal ik heen halstertouw door het hooinet heen en dat maak ik dan weer aan de tralies van het zijraampje vast. Dan kan het niet zo tegen het hoofd van mijn paard aan gaan slingeren.
Als we met 2 paarden weg gaan dan is dat hooguit 1 uur rijden. Dan hebben ze wat mij betreft geen hooinet nodig.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:50

mirgino als je hem wel aan het oog bij het lampje hangt en aan het hooinet onderin een touwtje doet en die door het oog haalt waar je hem nu aan ophangt schommelt hij ook niet en vind ik veiliger dat hij hoger hangt
Ik heb aan mijn hooinet, waar je hem dichtknoopt, een musketonhaak zodat ik wel het net iets lager kan hangen en je nog wat ziet van het lampje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:53

rapido schreef:
Ik heb sinds kort een nieuwe Ifor Williams trailer en vind de plek waar het hooinet moet hangen nogal rottig want het net hangt tegen de zijkant van het hoofd van mn paard!? Als ik het net voor in de trailer hang dan kan ze er weer moeilijk bij omdat het dan te ver weg hangt! Heeft iemand er ervaring mee in deze trailers of een suggestie?

Ik heb denk ij dezelfde als jij, fikse 2 paards ifor. Ik hang en dus wel aan dat oog naast dr hoofd, waar ik ook mn paard aan vast maak. Voorin gaan ze niet redden idd (quarter en haf) misschien een paard van 1.80 wel. Mijn paarden hebben er geen problemen mee, ik hang m dan iets lager zeg maar. (Iets langer)
Soms als ze samen staan met kort ritje hang ik m in t midden aan de stang.

Edit: oud topic dus. Maar ik zie andere hem voorin hangen, dat gaat dus niet in mijn geval
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-08-16 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:54

Ik hang hem ook aan de spijlen en heb een musketon haak die ik vast maak in het hooinet
Zo wordt het geen boksbal en beweegt hij niet.
Je kan ook een bilkoort gebruiken.

In het midden kan ook daar heb ik ook een oog maar knoop hem dan wel vast zodat hij niet slingert

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:34

rumay schreef:
mirgino als je hem wel aan het oog bij het lampje hangt en aan het hooinet onderin een touwtje doet en die door het oog haalt waar je hem nu aan ophangt schommelt hij ook niet en vind ik veiliger dat hij hoger hangt
Ik heb aan mijn hooinet, waar je hem dichtknoopt, een musketonhaak zodat ik wel het net iets lager kan hangen en je nog wat ziet van het lampje

dat kan maar dan hangt het net hoog, nu hangt het laag en kan hij er goed van eten zonder dat het tegen zijn hoofd komt
Ik voer liever laag bij de grond dan op ooghoogte ;)

had het net vroeger ook hoog hangen en aan de tralie vast ,maar mijn paard vond dat niet prettig hij staat nu veel rustiger en kan zijn hoofd makkelijk beide kanten op bewegen

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:38

Ik heb hem wel bovenin in het midden van de trailer aan het oogje hangen. Aan de onderkant van het hooi net zit bij mij een ring, daar haal ik een leren bandje (in mijn geval een oude hondenhalsband, maar daar kan je van alles voor gebruiken) Door, die ik aan het middenschot vast maak. Zo kan het paard er makkelijk bij en hangt het net ook redelijk stil.