Muziek voor bepaalde thema's kür

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Muziek voor bepaalde thema's kür

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 18:19

JA, ik heb de zoekfunctie gebruikt. Maar dit is niet een random muziek voor kür op muziek topic, ik ben op zoek naar iets speciaals.

Ik maak met een vriendin een Profielwerkstuk over het gebruik van paarden van vroeger tot nu. Als praktisch onderdeel van ons werkstuk hebben wij een kür op muziek geschreven, welke onderverdeeld is in de volgende thema's:

-Oorlog
-Adel
-Vrede
-Nu

Ieder stukje duurt een minuut of 2/3. Wij zijn op zoek naar muziek die daarbij past. Hebben jullie nog ideeën?

Kenmerken voor de muziek en gang:
Oorlog: Met trom. Ik rijd dit stukje in galop.
Adel: Klassieke muziek. Ik rijd dit stukje in draf.
Vrede: Rustig. Moet 'vredig' zijn, of een beetje plattelands. (het theoretische deel van het werkstuk gaat hier over boeren en gebruik van paarden in de stad) Ik stap dit stuk alleen maar.
Nu: Echt typerend voor nu. Als het naar cliché neigt is het niet erg. Dit stuk is in draf en galop.

Voorbeelden die wij al hebben gevonden bij de thema's:
Oorlog:
Pearl Harbor, The Patriot. Het Franse volkslied, maar dat was meer drafmuziek, geen galop.
Adel:
Vangelis - Conquest of Paradise
En ik had dit topic op bokt gevonden: [WD-V] Klassieke Muziek om Kür op te rijden?
Misschien gebruiken we muziek van Hans Zimmer.
Vrede:
Muziek van LOTR, the Shire
Nu:
Misschien muziek van Hans Zimmer, Pirates.
Of misschien James Bond/Mission Impossible.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:51

Is de intro van de Soldaat van Oranje niet wat voor jullie?
Edit; Muziek van Rogier van Otterloo

Snoekiej

Re: Muziek voor bepaalde thema's kür

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 14:43

Bedankt! Die muziek is erg geschikt!
Verder nog mensen die tips hebben?

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:45

voor oorlog kan je het stuk van het gevecht uit de gladiator nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:50

Ik denk dat het dan een beetje uiteenlopend word.
Je kunt het beste één 'vaste' muzieksoort nemen waar je variaties in de stijlen die jij wilt bij houd. Dus bijv. kun je voor trance kiezen, dan kun je voor 'adel' muziek nemen van Bond o.i.d. (dat is klassiek,maar dan een modern tintje eraan), voor 'nu' is het dan niet zo moeilijk natuurlijk, aangezien het nu een en al die soort is, en zo kun je nog verder blijven denken. Het is namelijk toch mooier als het één geheel blijft, maar de kunst is om er toch verschillende muziekstukken in te gebruiken. Succes!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 15:24

Het is de bedoeling dat het 4 losse stukjes worden. Het is ook heel duidelijk dat er een nieuw stukje begint, iedere keer rij ik over de AC lijn (terwijl ik dat de rest van de proef niet doe). Het is ook niet zo dat er bijv eerst een stukje oorlog is, dan adel en dan weer oorlog ofzo. Het zijn echt 4 losse stukjes. Het is echt de bedoeling dat er een scheiding in zit.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:33

Ik denk dat je al aardig in de goede richting zit :j
Concerning Hobbits van LOTR is ook wel een mooi stuk voor vrede...
En Hans Zimmer tja... is vrij cliché inderdaad ;) is weinig origineel meer maar als het in het geheel van je opdracht past waarom zou je het dan niet doen. Ikzelf blijf het een mooi imponerend stuk vinden :j

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 15:38

Bedankt :)
Concerning Hobbits hebben we inderdaad ook voor Vrede. Daar kunnen we alleen maar weinig stukjes uithalen, omdat Vorstin's tempo niet helemaal hetzelfde is als het tempo van het liedje.
Pirates is inderdaad wel cliché, maar onze docent heeft daar geen weet van. En het gaat er ook om dat het herkenbare muziek is voor iedereen, en dat is Pirates zeker! Het is en blijft inderdaad supermuziek :j

edit:
Inmiddels ben ik iets verder: Voor Adel gebruik ik Four Seasons van Vivaldi, winter, spring en autumn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:22

Snoekiej schreef:
Het is de bedoeling dat het 4 losse stukjes worden. Het is ook heel duidelijk dat er een nieuw stukje begint, iedere keer rij ik over de AC lijn (terwijl ik dat de rest van de proef niet doe). Het is ook niet zo dat er bijv eerst een stukje oorlog is, dan adel en dan weer oorlog ofzo. Het zijn echt 4 losse stukjes. Het is echt de bedoeling dat er een scheiding in zit.

Oh oke :j Ik dacht dat dat juist níet de bedoeling was namelijk ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 17:45

Sorry dat ik het niet duidelijk omschreven heb :o
Door elkaar gooien zou echt een zooitje worden!