mijn haflinger van 5 heeft een tik als je een bak met water in het wijland hebt staan gaat ze die omgooien wat kan ik doen?
VRaag 2 Mijn paard heeft ook een tik met ze hoofd als je hem aait op ze bles dan gooit hij ze hoofd de lucht in soort van en bijvoorbeeld geef je een kusje op ze hoofd doet hij dat ook en dan krijg je een kopstoot
Ik zou een grotere bak neerzetten die niet omgegooid kan worden. Paarden doen dat nu eenmaal, zeker als hij bijna leeg is en dus licht genoeg is om mee te rotzooien.
En voor je tweede vraag: inderdaad geen kusjes geven. Mijn paard houdt er ook niet van, dus doe ik het ook niet.
kopschuw is een lastig probleem, ik heb een keer een merrie gehad die enorm kopschuw was. We hebben haar een aantal weken achtereen gevoerd uit een emmer. Ze mocht dan alleen maar eten als wij haar hoofd mochten aaien. Een heel werk, maar uiteindelijk hebben we er heel veel aan gehad...
Stoeptegel in de waterbak, om 'm zwaarder dus moeilijk om te kiepen te maken. Is heel normaal hoor, als paarden/pony's zich vervelen, loopt 'ie alleen in het weiland?
Aaien en kusjes (ongevraagd) geven op het hoofd vinden veel paarden niet fijn, hun lichaamstaal is anders dan die van ons en hij kan dat als zeer onprettig of zelfs bedreigend ervaren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Heleen123
Geplaatst: 28-02-09 21:55
oude badkuip ipv emmer in de wei doet ook wonderen
(vergeet de stop er niet in te doen..)
niet dichtsmeren want stop eruit kunnen halen is weer erg handig als je m wilt schoonmaken.. ken iemand die m dus dichtgekit had.. en die stond de kit eraf te krabben toen ze de badkuip wilde schoonmaken en ze niet per emmer het water eruit wilde halen..