Even een woordje uitleg: het gaat over mijn paard die dominant is, nu staat mijn paard samen met een andere merrie in de paddock. Deze merrie is allesbehalve dominant. Dus tot zover geen probleem.
De eigenaar van onze pensionstalling heeft nu beslist dat alle paarden deze zomer op 1 weide gaan. De samenstelling ziet er dan als volgt uit: 2 dominante merries, 1 niet-dominante merrie en een brave oudere ruin.
De dominante merrie van mijn stalgenoot heeft 2 jaar geleden de andere niet-dominante merrie een gebroken been gestampt. Waardoor de eigenaar vd niet-dominante merrie natuurlijk zijn paard niet meer bij die merrie wil zetten.
Ik vrees alleen dat mijn merrie, die trouwens onbeslagen is, haar zomaar niet gaat laten doen door die andere dominante (die wel beslagen is) en er een heus gevecht gaat uitbreken!
Nu heb ik geen zin om mijn paard te zien "bijeengeklopt" worden... Want die dominante merrie is echt supervals naar andere merries, raar genoeg niet naar ruinen. Ze valt echt aan, ook al staat er een paard helemaal de andere kant vd wei!
Wat te doen? Sorry voor de lange uitleg
Ze is 1m50, fragiele beentjes, echt een fijn ding tov de andere 1m68, zware hoeven en vierkant beslagen... Als deze merrie dus maar 1 trap geeft naar de mijne, is het gedaan met spelen... Ze kent ook haar grenzen niet. Ik heb ook geen zin om met een mankend paard de zomer door te brengen...