onverwoestbare deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Corellaa

onverwoestbare deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 19:35

Hallo,

paard 1 bijt bij paard 2 de dekens kapot, van de loopsplit zo, roetssss naar boven..
met gevolg dat paard 2 ineens een heeeeeeeele grote loopsplit heeft :+

Ik heb het geprobeerd met de duurdere dekens, en juist hele goedkope(die laten ze meestal heel he :') )
niets blijkt te helpen..

Nu is mijn oog gevallen op de Horseware/Amige/rambo en wat dan ook..
prijzig, maar GEEN loopsplit.

Wat is jullie ervaring met die dekens? ik kan niet meer dan 150,- uitgeven, maar ik wil juist wel zeker weten of deze langer meegaan als die van HH ed.. anders blijf ik die kopen en ben ik goedkoper uit :)

sonadore

Re: onverwoestbare deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:38

hey
ik weet niet of die deken beter is, maar heb wel een canvas deken te koop wel moet loopsplit maar over het algemeen zijn deze wel sterk hij is 1x gedragen en bordeaurood van kleur maat 175 weet niet welke maat je nodig hebt natuurlijk!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:39

Ik heb een dominic deken, ook geen loopsplit en oersterk :j
Paard heeft welgenoeg bewegings vrijheid

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:40

Probeer eens een echte new zealand deken.
Niet de dekens van rond de 80 euro die je in de winkel ziet.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 19:43

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:44

Probeer is een kavelkade deken, zijn rond de 80 90 euro zijn kei sterk die van mij heeft hem al 3 jaar om, heb er een gaatje in zitten en hij schuurt niet verder uit, anders een van horseware die zijn ook wel goed, je moet er vooral een kopen met een goed ripstop, moch er dan toch nog een gaatje inzitten dan schuurd hij niet verver,

Veel Suc6 Met dit probleem

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:45

Dat is de deken die je niet moet hebben maar de echte orginele zijn duurder.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:08

Rambo is super, niet kapot te krijgen! Ik heb er eentje die heb ik al 8 jaar en is nog steeds 100% waterdicht en heel.
De pasvorm is ook heel goed, ondanks dat er geen loopsplitten in zitten. Ik heb alle merken wel gehad ongeveer maar deze bevalt mij tot nu toe het allerbeste.

barbarella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:52

probeer een nieuwzeeland deken of canvas, als dat niet werkt dan veel succes haha

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:36

Ik heb een amigo deken van 200 grams en ben daar zeer over te spreken.Mijn paard heeft hem nu al 4 maanden op en heeft geen schuurplekken en heeft een zeer goede pasvorm.Daar komt bij dat ze supersterk zijn..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:41

De Rhino en de Rambo dekens zijn sterker dan de Amigo. Deze hebben geen loopsplit, maar de pasvorm is zo goed dat die loopsplit ook echt niet nodig is. Voor mij geen andere dekens meer dan de Horseware dekens.. ;)

beenyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:34

femmefatale1 schreef:
De Rhino en de Rambo dekens zijn sterker dan de Amigo. Deze hebben geen loopsplit, maar de pasvorm is zo goed dat die loopsplit ook echt niet nodig is. Voor mij geen andere dekens meer dan de Horseware dekens.. ;)

Idd! Super fijne en sterke dekens.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:25

Bij mijn merrie op de wei staat ook een ruin die mijn pony wel eens hapt en soms nipt hij echt en daarvan zitten allemaal gaatje in de deken, dit is het eerste jaar voor deze deken.
Het is een amigo 600D en die is echt niet sterk.
Ik heb mijn pony 15 jaar en die heeft nog nooit een deken gehad die al meteen kapot was maar deze houd het niet lang.
Dus als je voor amigo gaat moet je voor de 1200D gaan.
Een paard bij ons op stal heeft deze en die is echt veel steviger, ik heb toen voor de goedkopere (600D) gekozen omdat mijn pony geen sloper is, helaas dan doet een ander het wel :D
Of iets van een kanvas deken.
Ik heb twee HH dekens en dit is het 4 jaar op rij dat ik ze gebruik en die zijn nog steeds niet kapot.
Maar over HH ben ik niet zo te spreken over de waterdichtheid.

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:32

Rambo, Rhino, Bucas en weatherbeeta taka contour (niet de Landa van 600D)....Razendsterk met een goede pasvorm. Knap paard die dat kapot krijgt! De Bucas is overigens aan de smalle kant. Bij een paard met een bredere borst, zou je dan een 'big neck' moeten nemen of 1 van de andere merken om schuren te voorkomen. De Amigo 1200D is ook prima (maar niet zo sterk als Rambo of Rhino idd)! De New Zealanddeken is terug van weggeweest en dat is niet voor niets natuurlijk. De echte zijn prijzig, maar wel sterk. Mijn ervaring is dat de Rambo in elk geval langer waterdicht blijft. De NZ is na een paar jaar lek....

(mijn ervaring dan he ;))

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 12:15

bedankt :)
ik ga deze genoemde merken maar proberen :=