Chaps of laarzen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cementy

Chaps of laarzen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 10:07

Hallo allemaal,

Deze week heb ik mijn eerste echte rijles.
Nu heb ik eeven een vraagje wat voor schoeisel ik het beste aan kan trekken.
Ik heb al Aigle rijlaarzen, maar die slappe dingen zitten mij helemaal niet lekker omdat ik het gevoel heb dat hier volgens mij helemaal geen stevige hak inzit.
Daarnaast heb ik ook Chaps met jodphurs(Cavallo) maar deze zitten mij veel te smal omdat ik brede voeten heb.
Daarom wil ik mijn werkschoenen aantrekken, maar deze zijn erg breed en ik geloof dat dat niet handig is, omdat je voet in de beugel kan blijven zitten mocht je van het paard afvallen.
Is het verstandig om leren rijlaarzen te kopen of zitten die netzo als Aigles?

Tallout

Re: Chaps of laarzen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:12

Omdat dit je eerste echte rijles is zou ik zeggen: Hou het even bij de Aigles.
Als je zeker weet dat je ermee door wil gaan kan je altijd nog leren aanschaffen :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:14

Ik heb leren rijlaarzen en chaps, maar geef de voorkeur aan rijlaarzen. Deze zijn echter best duur. Ligt er wel een beetje aan welk merk, maar toch. Ik zou inderdaad even wachten of je doorgaat met rijden voordat ik zo'n investering zou doen. ;)

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:19

Leren rijlaarzen zijn hartstikke duur joh! Ik zou inderdaad eerst even lekker rijden met je Aigles. En dan eens overwegen om leren rijlaarzen te kopen als je zeker weet dat je er in door wil.

cementy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 12:37

Dus geen schoenen met brede neus aantrekken?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:42

Je kan bij je manege of waar je rijd vragen of ze geschikt zijn, Misschien hebben ze daar ook laarzen te leen? Ik zou ook beginnen met rubberellaarzen. Waarom wil je leren? Straks vind je paardrijden niks en stop je ermee.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:21

ik zou geen schoenen met brede neus aantrekken. je voet zit dan veelste strak in je stijgbeugels.

ook zal ik nog even wachten met leren rijlaarzen kopen. die zijn duur en misschien bevalt het rijden helemaal niet.

daarnaast zijn er genoeg rijschoenen te koop, die niet al te duur zijn en lekkerder zitten dan degene die je nu hebt

veel plezier met je eerste les

miss_white54

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:18

Ik heb jaren lang met chaps gereden..
maar tog maar aan de laarzen nu..chaps doe je egt super lang mee.. maar t is niet altijd fijn.. als k niet dikke sokken er onder heb kreeg ik blaren op me enkels.. dusja ieder wat wilss

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:33

cementschuur schreef:
Dus geen schoenen met brede neus aantrekken?

Als dat bij jou op de manege mag.. bij sommigen mag dat niet. Dus dat zou ik even gaan navragen!
Ik heb chaps en laarzen vind ze beide fijn rijden..

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:52

hallo is zal laarzen doen die zitten heel erg lekker

gr blizzart

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:56

Ik zou gewoon bij je Aigle laarsjes blijven voor het moment. Of echt goed zoeken naar geschikte schoenen met een hak, die jouw beter passen. Zelf heb ik chaps, met schoenen die ik uit een normale schoenenwinkel heb gekocht. Voor mij zit het helemaal perfect!

xTezza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:26

Als ik jou was zou ik gewoon je Aigle's aandoen! Mocht je door willen gaan met rijden kun je altijd nog zoals hierboven gezegt word nog betere (leren) rijlaarzen kopen, of vragen aan je instructeur/instructrice of werkschoenen toegestaan zijn.

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:03

Je zou in ieder geval kunnen navragen bij de instructeur of je met werkschoenen mag rijden. Aangezien je aangeeft dat dit je eerste echte rijles wordt zou ik nog even wachten met leren laarzen. Zou erg jammer en zonde zijn als je zoveel geld hebt uitgegeven aan leren laarzen en je vindt het na een tijdje niet meer leuk.
Ik rijd zelf ook nog niet zo lang en ik reed eerst met rubberen soort kaplaarzen. Dat vond ik zelf ook niet echt fijn zitten, maar omdat ik leren laarzen nog niet nodig vind was ik gaan kijken voor een wat goedkopere leren jodhpur. Ik heb uiteindelijk een paar van Harry's Horse gekocht voor maar 39 euro, die ik erg fijn vind zitten. De stoffen chaps van 15 euro erbij genomen en ik kan er een tijd tegenaan.
Leren laarzen kan dan altijd nog. Misschien is zoiets een optie voor je, als je ook iets tegenkomt wat erg lekker zit.

gipsyke007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:03

Ik zou ook voor laarzen gaan, chaps kunnen soms los komen ofzo en dat is niet al te handig bij een van je eerste lessen :)

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:04

ik zou gewoon de laarzen aandoen, of anders nieuwe laarzen kopen. doe maar geen werkschoenen, dat kan idd gevaarlijk zijn ;)

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:54

je zegt dat je innenkort je eerste echte rijles hebt, daar maak ik uit op, dat je wel vaker rijdt, maar geen les hebt gehad. Wat heb je nu aan als je rijdt en wat zit prettig? Trek dat aan naar je echte les!

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:00

Heb zelf ook altijd Aigel laarzen aan en gaat tot nu toe prima met het rijden :D
Dus het lijkt mij ook beter als je echt zeker weet dat je met het rijden doorgaat dat je dan iets duurders koopt.

phebeskoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:09

chaps

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:57

Jodhpurs en Chaps, wil nóóóóit meer anders!
Op mijn Ariat jodhpurs kan ik de Nijmeegse Vierdaagse lopen, zitten geweldig :D

HAPPY22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:44

TwinkleJulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:31

Ik had eerst ook Aigle's maar heb leren laarzen aangeschaft en ze zitten veel beter dan die Aigle's,maar zijn natuurlijk een heel stuk duurder hé.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:34

leren laarzen zou ik echt niet doen voor als je alleen in een manege les rijd, zonde van je geld! kan prima met chaps, of gewoon rubberen laarzen ;)

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:50

Zou geen schoenen met een brede neus aantrekken met rijden. Je kunt idd erg makkelijk in de beugels blijven hangen! Als je net begint zou ik het gewoon bij rubberen laarzen houden.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:52

inderdaad beter geen schoenen met brede neus aantrekken!
ik zou het de eerste paar lessen nog even bij je aigles houden, totdat je zeker weet dat je er mee doorgaat, en dan kun je wel iets kopen wat je lekker vind zitten, en wat dus misschien wat duurder is.. ;)

mar_leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:31

je moet zelf weten wat je aan doet,
de ene vind chaps fijn de andere laarzen.
zelf rijd ik met chaps omdat ik vind dat ik dan een beter gevoel heb met het paard.