mijn verzorgtinker reageerd niet op beloning?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bOwieGeeske

mijn verzorgtinker reageerd niet op beloning?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 14:58

Ik heb een verzorgtinker van bijna 5 jaar oud.
aangezien onze bak in de wintertijd een bende is ben ik met haar bezig
met het los longeren.
Dat pakt ze goed op maar ik zit met een probleem.
Ik heb geleerd dat ze naar mij toe moet komen en ik niet naar haar. zo laat ik zien
dat ik de baas ben en niet zij. (als ik het fout heb, laat maar horen :Y) )
Als ik haar op de andere hand wil laten lopen, hoef ik alleen maar een stapje naar voren
te gaan en dan draait ze zich om en loopt ze op de andere hand verder, maar het naar mij
toe laten komen, is een probleem. Ik heb het met appel, wortel, snoepjes en andere troep geprobeerd
maar ze verrekt het om naar mij toe te komen.
Hoe kan ik het voor haar aantrekkelijker maken om naar mij toe te komen, zonder 2 uur in de kou te moeten
wachten? en het liefst waar ze ook een beetje van leert.. :+

ik hoop dat een van jullie een goeie oplossing weet!

friesiszwart

Re: mijn verzorgtinker reageerd niet op beloning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:35

Wellicht is je paard niet gewent tijdens het werk iets te krijgen. Misschien een optie haar roepen en zelf een stap achterwaart zetten.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:02

Ik heb een tijd terug een topic geopend over eigenlijk hetzelfde probleem, daar heb ik een hoop nuttige tips gekregen.
Ik weet niet precies hoe ik hier een link naar dat topic kan plaatsen, maar het topic heet: Waarom komt ie niet naar me toe? en staat ook in OPG.
Neem daar enders eens een kijkje, misschien staat er iets wat jou en je tinker kan helpen. Mij heeft het in ieder geval wel geholpen! Succes!

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:04

Als ik het zo begrijp laat je haar los rennen in de rijbak, om je heen. Om welke reden moet zij vervolgens naar jou toe komen wandelen?

Haar lokken met een appeltje lijkt me echter geen goede oplossing. Als jij een goede leider bent voor haar en vraagt om te komen, moet dat prima zonder kunnen :)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:09

mijn pony doet dat soms ook niet als ie niet komen wil dan jaag ik hem weer weg en moet ie flink aan het werk dus flink rennen en dan probeer ik het opnieuw net zo lang tot dat ie wel naar me toe komt.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:48

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

pinball

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:48

ik werk met jonge paarden en hengsten en ik kan in deze kwestie maar 1 advies geven...
als je je schouder naar haar toe draait en ze komt niet... stuur haar verder bij je weg, opnieuw laten stoppen, weer kijken of ze naar je toe wil komen... zo niet... stuur je haar weer weg, het moet voor haar aantrekkelijk worden om naar je toe te komen. en dit moet niet gebeuren omdat jij een snoepje of iets dergelijks voor je heeft. ze moet naar je toe willen komen zonder al die fratsen. niet naar je toe willen komen, moet zij gaan linken met... nog een paar rondjes werken.... hou je dit lang genoeg vol, zul je zien dat ze op den duur graag naar je toe wil komen....