Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Hopelijk kan je ruilen oid, want 3 uur is inderdaad wel erg lang. 
gomir schreef:Ze doen het wsl niet in ploegen omdat er vanwege het kampioenschap twee verschillende juryleden de proeven beoordelen
Na iedere 4 ruiters de juryleden omwisselen is ook niet echt een handig systeem.
Waarom zou je je paard geen 3 uur op de trailer kunnen zetten?
Gaan ze echt niet dood van hoor. Als ik SGW's ging rijden had ik regelmatig al 3 uur enkele reis reistijd en dan stonden ze daar ook nog tussendoor regelmatig op de trailer te wachten.
) maar ik weet nu al dat hij dan zwaar beledigd is en zijn tweede proef gaat klieren
Janientje schreef:Nouja, bij ons op stal maakten ze daar geen probleem van. Daar reden we in drie ploegen en wisselden de juryleden braaf om de vier combinaties.
Ik weet ook wel dat hij het zal overleven (diep in mijn hart) maar ik weet nu al dat hij dan zwaar beledigd is en zijn tweede proef gaat klieren
![]()
Ik had trouwens een rekenfout gemaakt, het is namelijk 4! uur en 10 minuten... Wat ik ook niet snap, we zijn met 14 man in de B, maar tussen onze 2 proeven door knallen ze even snel de Z1, waar dat dan weer goed voor is? Laat ons dan gewoon achter elkaar... Maarja, ik ben geen startlijstmaker dus ze zullen het wel weten

haike schreef:Desnoods rijd je op en neer naar huis als dat lukt?
) 
,
Wat zijn jullie veeleisend bij de belgische proeven is het bijn altijd zo. Eerste proef op bv 10u30 en de tweede om 15.55 bv. moet je paard ook behoorlijk stuk de trailer op maar ik heb er nog nooit last meegehad, hooinetje en ze houden zich wel bezig. 

Fleurtje100 schreef:Nou ik doe daar dus niet aan, 2 proeven met 4 uur ertussen. Dan start ik wel een proef of helemaal niet.
Mijn paard plast niet buiten zijn stal, en drinkt ook nooit op wedstrijd vanwege de spanning, ik vind het dus niet fair om hem zo'n dag toch minstens 7-8 uur lang van stal te halen.
Misschien dat ik het voor een kampioenschap een keer zou willen proberen. Al vind ik hier in de kring alle selecties rijden toch al een belachelijk druk programma. Soms zijn het er 6 en dan moet je 4-5 weken achter elkaar ieder weekend op concours, en het is vaak bij de mindere accommodaties qua losrijmogelijkheden en dergelijke. Ik rij voor mijn lol en vind dat het voor mijn paard ook 'leuk' moet blijven om mee te gaan op concours.
Fleurtje100 schreef:Maar een pony die van vrijdagmiddag tot zondagavond op de wagen moet staan omdat zijn baasje op wedstrijd wil kan dan ineens weer wel?

Kelly_Taco schreef:Wie zegt dat je uberhaubt een 2e proef mag rijden
Oke oke, altijd van het positieve uitgaan.
Ik start ook in Benningbroek in het M1, zit ook zoveel tijd tussen.
Ach.. Veertje gaat lekker op de trailer met wat eten, hooi en water en die vermaakt zich wel