Wat doen paarden het liefste?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roos1980

Wat doen paarden het liefste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 21:41

Vragen jullie je nooit eens af wat je paard vindt van de (eventuele) training/beweging die hij krijgt? Rare vraag misschien maar ik vraag me dat wel eens af. Ik denk het beste met hem voor te hebben en dressuur dus met hem, longeer hem en maak buitenritjes. Ik merk aan hem dat hij van zichzelf niet perse hard hoeft te werken maar als ie eenmaal overgehaald is vind hij het best leuk.

Maak ik hem niet gewoon gelukkiger met gewoon lekker overdag in het land lopen en een aantal bosritten per week?

ardith

Re: Wat doen paarden het liefste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:55

ik denk dat je toch zelf het beste kan aanvoelen!
mischien gewoon lekker afwisselen met de dingen die die echt leuk vindt en dingen waartoe je hem een beetje moet overhalen!
denk niet dat dit slecht is.

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:56

Wat een paard leuk vind ligt totaal aan dat paard. Sommige houden van rijden, sommige kunnen het niet eens aan. Sommige houden van de top te bereiken, sommige willen liever buitenrijden.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:58

mijn paard laat duidelijk zien wat ze wel en niet leuk vind, maar dat verschilt ook nog wel eens per dag. ze heeft niet iedere dag zin in hetzelfde natuurljk. afwisseling is daarom wel nodig om haar vrolijk en allert te houden :)

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:02

mijn paardje doet het liefste ..... ETEN!! hahah _O-

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:13

Simpel, een paard is het liefst de hele dag bezig met eten ( grazen), op zijn tijd slapen en spelen.

De meeste paarden vinden aandacht van hun baasje best leuk, maar als ze mochten kiezen en altijd in de kudde hun eigen ding doen zouden wij mooi het nakijken hebben. Jammer genoeg hebben ze ons dan echt niet meer nodig :o .

Maar onze Arabier is echt een "boscrosser", in de bak vind hij niet echt leuk, bij longeren zie je hem denken "moet dit nou echt", maar in het bos is hij aardig in zijn element en erg enthousiast.
Onze jonge paint hengst is zo dol op aandacht dat hij alles wel leuk vind, maar ook die is buiten toch wel een tikje enthousiaster.
De Lusitano vind het bos ook het leukst, maar die wil in de bak ook echt wel werken.
Al is hij ook niet dol op longewerk.

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:41

Ten eerste: eten , eten en nog eens eten. En ik kan mijn kruising arabier helemaal gelukkig maken als hij een keer voluit mag gaan op het land.Dan weet hij van geen ophouden en is hij helemaal in zijn element.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:56

ja eten zeker weten, dat doet ze ook de hele dag, wij rijden meestal buiten we gaan 1x per week naar de bak, dan krijgen we( parelli )les, ze heeft daar ook wel lol in merk ik, maar als ze helemaal uit haar dak mag maak je haar wel blij ze is een draver dus die wil af en toe wel ff knetteren. En dan daarna weer eten.

Selmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:51

ik denk lekker met wat andere paardjes op een weiland,
of een ander stuk natuur en lekker paard zijn :)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:01

Selmaa schreef:
ik denk lekker met wat andere paardjes op een weiland,
of een ander stuk natuur en lekker paard zijn :)

Inderdaad maja je heb ook een hoop werk paarden die lekker willen rennen en niet lui in het landje willen staan.

Vergelijk het maar eens met de meeste mensen die met pesion gaan meeste worden lui omdat ze niet veel meer doen en de ander nog vrij actief en klaarwakker omdat ze wel meer dingen doen.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:03

Haha, ik merk dat heel snel..
Als we iets doen wat Ferdy niet leuk vind,
dan krijg ik m de volgende dag met geen mogelijkheid zn wei meer uit :+
Als we wel wat leuks hebben gedaan komt hij daarintegen de dag erna naar mij toe lopen :')

Slim paard.. :=

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:06

Mijn paard word inderdaad vervelend als ik niet zoveel met hem doe ;) Dus hij wil een beetje van beide denk ik zo! werken en lekker paard zijn!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:26

eten en slapen. Nou goed als ik er dan toch ben is een buitenriit ook leuk. De endurance wedstrijden vind ze gelukkig ook erg leuk, daar bloeid ze echt van op. Kan haar erg ongelukkig maken door te dressuren regelmatig. Af en toe vind ze nog oké. Springen vind ze ook leuk.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:31

soms vinden die van mij het leuk om te dressuren, als er een hindernis in de bak staat vinden ze t ook leuk om te springen, of lekker naar buiten of gewoon n dagje niks doen en lekker in de paddock rondhangen:P

moika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:23

eerst eten, dan eten, dan nog eens eten :D
dan wat op de wei crossen, de oudjes ambeteren, spelen met de katten en kippen
en prutsen:aan mijn haar, rits van vest open en toe doen, nadenken over hoe ze kan uitbreken naar de andere wei, of inbreken in het kippehok }>
en dan weer eten :D
het liefste wat ze heeft, is als ik haar krabbel aan haar billen, en buikje wrijven, zou uren moeten doorgaan, staat ze half in slaap te genieten :9
1 nacht op stal staan is voor haar het maximum, dan begint ze de boel af te breken }> ze staat dan ook dag en nacht buiten, hele jaar door

Longeren haatte ze echt, in de bak rijden haat ik ;) dus doen we lekker niet
Ik doe alleen buitenritten,vindt ze zaaaalig ;) in het bos vindt ze toffer dan op de maïsstoppels, maar op de zandweg lekker doorperen in galop is haar dada (draverke hé)
In de zomer is ze echt lui, maar als het vriest of sneeuwt, is ze zo blij als een kind (ze is nog een kind ;) 4.5jaar)