ik heb iemand `gevonden` die indi als bijrijdpaard zou willen. ze is bereid te betalen, maar wil nu weten hoeveel.
nu heb ik geen idee daar van. opzich: als zij echt een aantal keer in de week fanatiek gaat rijden met indi moet ik indi meer voeren. dus daar zou je wat mee kunnen doen.
waar ik meer mee zit: ik heb dus in al die andere topics begrepen dat ik hoe dan ook altijd aansprakelijk ben voor alle schade die er aan wordt gericht door mijn paard. ook als ik er zelf niet op zit of bij ben.
klopt dit? of is dit inmiddels al lang weer veranderd? hoe zit het nou precies? zijn er uitzonderingen? hoe zit het als ik zwart op wit laat zetten dat ZIJ verantwoordelijk is als zij met mijn paard naar buiten gaat?
en leuker nog: hoe kan ik dat doorberekenen in wat zij zou moeten betalen?
moet ik daar een extra verzekering voor afsluiten?
help, ik ben leek
ik heb wel vaker verzorgmeiden gehad enzo, maar dat ging niet om rijden. (ik snap ook wel dat een paard aan de hand ook op hol kan slaan en schade aan kan richten
)wie kan mij duidelijke info geven en advies?
bedankt alvast.

. Je kan toch onderling afspreken dat als jouw paard kreupel wordt door haar toedoen dat zij dan meebetaald in de kosten.
) het eigen schuld dikke bult is. Wat voor een schade mijn pony vervolgens aanricht zien ik dan wel weer.
). Ik kies voor een bijrijdster dus dan moet ik ook de eventuele consequenties aanvaarden