Welke cap, handschoentjes, thermolaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rody01

Welke cap, handschoentjes, thermolaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 11:37

Hallo,

De laatste tijd krijg ik steeds hoofdpijn van mijn cap, hij zit niet strak maar wel veel druk op mijn voorhoofd. Dit is erg lastig. Ik heb nu een Horka. Maar welke cap bevalt jullie, en ga je niet erg in zweten? Eventueel de prijs...

Ik heb ook nieuwe handschoentjes nodig. Welke handschoentjes slijten niet snel met rijden, maar zijn koel in de zomer, en warm in de winter? Eventueel ook de prijs...

Ook wil ik nog thermolaarzen, met niet een te dikke neus. Wel een lekkere stevige die ook heel warm is. Graag ook bij deze de prijs.

Groetjes!

bobomelo

Re: Welke cap, handschoentjes, thermolaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:39

ik heb een cap van harry horse(denk zo rond de 60 euro dat ie toen was....)
en heb handschoenen van ariat(pffff foutje, was 36 euro....)maar zitten wel heeeel lekker

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:27

Ik heb een cap van Harry's horse, de pro plus. Fijne cap, nog nooit geen problemen mee gehad, denk dat ik hem nu al wel weer zo'n 2 jaar heb. Heb ook een casco gehad maar die vloog gewoon omhoog als ik (ren)galop deed. Handschoenen van roeckl, super fijn en warm. Weet niet of ze koel zijn in de zomer want ik heb ze nog niet zo lang en rij in de zomer nooit met handschoenen. Thermolaarzen heb ik van BR, alleen gebruik ik ze niet meer want heb ook goede schoenen gevonden waarin ik warme voeten hou.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:51

Ik heb ook een cap van harrys horse, die zit stevig maar ik krijg er geen hoofdpijn van.
Handschoentjes heb ik ook van harrys horse, maar dat is rommel. Ik heb ze nu 2 maanden en ze gaan al kapot! (kosten ook maar €10,- maar toch...)
Themolaarzen heb ik bij Cranenbroek gehaald, die kosten iets van €16,- en zijn heerlijk warm!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:28

Handschoentje moet je voor roeckl gaan die zijn echt super fijn en gaan lang mee!
Voor een cap zou ik gwoon naar een ruitersport zaak gaan en je door een deskundige laten informeren. Dat lijkt mij verstandiger

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:38

roeckl is echt super, ik heb ze ook, kosten wat maar je hebt wat!

Cap: Ik heb een harry;s horse, lekkere cap maar je moet gewoon in de winkel vanalles op je kiop zetten en proberen, zoek er eentje die lekker naar je hoofd zit, ook aan de zijkanten. In een beetje goeie winkel kunnen ze je vast wel dingen adviseren ;)

thermoboots heb ik niet zoveel verstand van, die van BR vind ik mooi maar die waren mij te prijzig ;)

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:01

Thermolaarzen van br zijn super! die hebben ook een soort van dressuurboog :) de merkloze thermoboots zakken snel in, en dan zijn ze niet meer warm..

hmarjolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:03

Ook ik heb een cap van Casco, prijs weet ik niet meer. Als je erg hoofdpijn krijgt, kan het zijn dat je cap te klein is of dat hij een verkeerde vorm heeft. Veel caps zijn gemaakt voor een rond hoofd, terwijl er veel mensen zijn met een vrij ovaal hoofd. Het gevolg is dat je cap knelt bij de voor en achterhoofd (dus hoofdpijn) en vrij los zit aan de zijkant, wat evt. problemen kan geven als je valt. (dan klapt je cap ook nog eens tegen je hoofd). Mijn advies: ga naar een ruitersportzaak, laat je adviseren en pas zoveel caps als je kan! Als je er een gevonden hebt, die je bevalt, ophouden en de rest van de zaak bekijken zodat je hem ook een tijdje op hebt. Meestal duurt het even voordat last krijgt.

Ik gebruik handschoentjes van rsl. Deze zijn van vrij dun leer, maar ik krijg geen koude handen in de winter. Zomers zitten ze erg comfortabel. Ik gebruik ze nu al 2 jaar, 4-5x per week en nu pas begin je te zien dat ze gebruikt zijn. Je kunt ze heel goed wassen en dan lijken ze weer nieuw! prijs is rond de 15 euro geloof ik.

Thermolaarzen doe ik niet aan, ik heb gewoon goede warme schoenen, die ik altijd aan kan, ook in de zomer.

Ssunique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:05

ik heb er één van Br, die heeft me rond de 100 € gekocht
en @ _BLOEMPOTJE: die thermolaarzen zijn idd fantastisch!

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:07

ik heb thermolaarzen van harry's horse, zitten heerlijk, niet te breed en zijn waterdicht, kosten volgens mij iets van 60 euro, ik heb ook de harry's horse cap, zit als gegoten en ik heb handschoentjes van roeckl, is een goede kwaliteit.

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:41

Ik heb me cap nu ook al ongeveer eenjaar, maar ik merk dat ik steeds hoofdpijn krijg tijdens het rijden :) het is heel warm en zwaar.
Daarom wordt mijn volgende wss ook een lichtgewicht,die goed ademt. ziet er niet uit maar is wel superfijn :)

Neonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:27

Ik heb inmiddels alweer vier jaar een cap van Casco, deze zit lekker en past me goed, kostte €60
Ik heb fijne, leren handschoentjes van €16, ze bevallen me heel goed, maar het merk weet ik zo gauw niet..
Thermolaarzen heb ik geen verstand van.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:30

Ik heb erg fijne thermolaarzen van BR, niet van die lompe als de normale. Prijs ongeveer rond de 50 euro.
Cap van Harrys Horse, goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Handschoenen rij ik niet mee.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:43

Ik heb een cap van Horka, ik heb deze nu al 3 jaar. Hij zit wel lekker, alleen hij word voor mij te klein... Prijs was 45,-

Ik heb handschoentjes van Pro Rider. Ze zijn zeer comfortabel en ze passen precies! Ze zijn warm in de winter en lekker in de zomer, een aanrader dus! Ze zijn van stof (Geen idee welke stof) Ik heb ze voor 9, - gekocht.

Mijn themolaarzen heb ik van BR. Ze zitten heerlijk, en je kunt er ook mee rijden. Ze blijven niet vasthaken in de beugels etc. Ze waren wel wat prijzig. (Vind ik dan) Want ik moest ze zelf betalen :P Ze zijn heerlijk warm, en waterdicht. Ze waren 60, -

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 21:12

Polkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:25

Ik heb lere Global handschoentjes.
heerlijk om mee te rijden, zowel in zomer als winter!