Probleem met lidmaatschap stamboek; wel/niet betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shireen

Probleem met lidmaatschap stamboek; wel/niet betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 11:28

Mijn pony heeft dus een papier van stichting europees stamboek, ik heb nog geen andere aangevraagd dit omdat ik hem nog niet vervoer of wedstrijden e.d met hem rijdt.
Nu dacht ik dus dat het opgeheven was, maar ik kreeg gister dus een acceptgiro van mijn lidmaatschap.
Ben ik verplicht om deze nu te betalen of moet ik een brief o.i.d schrijven?
Hoop dat jullie het misschien weten alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Mocca op 04-02-09 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:19

Lidmaatschap staat met stamboekpapieren en staat weer los van het paspoort. Het europees stamboek is niet opgeheven, alleen de paspoorten zijn niet geldig omdat het geen paspoort uitgevende instantie is. Als jij vorig jaar niet je lidmaatschap tijdig hebt opgezegd moet jij gewoon betalen. Zoals bij ieder lidmaatschap geldt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:46

Ja daar kom je helaas niet onderuit.
Als je verstandig bent betaal je nu en zegt het direct op dan ben je er volgend jaar vanaf. ;)

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:55

Ook al meld je je lidmaatschap af, 3x nota bene en kreeg het es van mijn huidige stamboek een officieel bericht dat zij mijn paard nu hadden ingeschreven. Mijn paard staat nog steeds bij hun op de site en krijg nog steeds na al die jaar een acceptgiro. ik betaal dus ook al jaren niet meer. Bovendien heb ik ook nog geld van deze meneer te goed dus zal hij verder geen stappen ondernemen naar mij. Maar 1 tip zo snel mogelijk je paard over laten schrijven, ik weet niet welk bloed er in je paard zit maar wil eventueel wel voor je kijken welke stamboek voor je paardje in aanmerking komt. En over het es wil ik geen woorden meer vuil maken... zucht.... gebruik de zoekfunctie van bokt maar eens op europees stamboek of kijk in mijn berichtengeschiedenis.

edit ik zie het nu pas dat je van Mo bent :D
ik pb je wel even

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:50

Als je je lidmaatschap afmeldt blijft je paard gewoon ingeschreven staan in het stamboek hoor. ;) Als je je lidmaatschap opzegt hoef je helemaal niet je paard ergens anders in te schrijven. Als je dat doet moet je weer ergens anders lid worden, je paard weer in laten schrijven, en zit je weer met een lidmaatschap en een hoop kosten. Als je niet gaat fokken met het dier heeft dat ook geen enkele toegevoegde waarde.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:22

[PP] > [TAO]

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 14:42

Bedankt voor de reacties!
Ninette gaat me verder helpen hoop dat t allemaal goed komt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:25

Dan hoop ik wel dat je je geen extra kosten en lidmaatschappen op de hals laat door je paard ergens anders in te laten schrijven zoals zij zegt, want dat is nergens voor nodig. ;)

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:36

Tenzij ik de eigenaresse en het paard ken, het vaderpaard in mijn bezit heb, ervaring heb met het es-stamboek zonodig dat ik haar heel goed kan helpen om bij dit paardje de goede, officiele papieren te verkrijgen. Uiteraard zit hier een nog veel langer verhaal aan maar is mede mijn verantwoordelijkheid om dit op orde te krijgen dus weet niet of er verder nog vragen zijn mag het ook pb, maar verder komen wij er namelijk wel uit.

nog iets toevoegen:
en ja het heeft mij in die tijd heel veel geld gekost, en om haar dit te besparen wil ik haar graag helpen.

Mariska_28

Re: Probleem met lidmaatschap stamboek; wel/niet betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:45

Als het een stichting is, ben jij sowieso geen lid maar contribuant... En contribuanten hoeven hun lidmaatschap daarom dus ook niet op te zeggen. Vergelijk het met geld geven aan een goed doel (zijn eigenlijk ook altijd stichtingen), als je niet betaald kunnen ze je dat niet opeens verplichten. Succes ermee