Logeeradres Utrechtse Heuvelrug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuzyE

Logeeradres Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 21:33

Hallo allemaal,

Eind mei wil ik samen met mijn ouders EN paard weer een lang weekend weg en mij leek de Utrechtse Heuvelrug wel een mooi gebied om rond te gaan rijden. Graag zou ik willen weten of dat iemand een suggestie heeft om comfortabel te overnachten inclusief stallen op locatie voor het peerd.

Alvast bedankt!

pietermolen

Re: Logeeradres Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:29

Ik heb net even gegoogled en er is best wat te vinden. Bijvoorbeeld: heuvelrug.nl Succes!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:33

Op onze site www.hippisc-toerisme.nl staat op dit moment geen onderdak adressen in Utrecht, maar als je wilt kan ik het dinsdag op het kantoor eventjes uitzoeken of er wel wat is ;)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:20

www.deboterbloem.com

Je kunt hier kamperen en luxe in een BenB. Voor je paard is het spartaans. Geen stal, wel weidegang.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:19

bij boonzaaijer kan je logeren met paard. en bovendien is het een super mooi gebied om te rijden! (leersumse veld)

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 16:24

bedankt voor de reacties!

ik ben vorig jaar een weekend in limburg geweest bij roermond ( www.jagerhof.nl ) dit is super goed bevallen, echt een aanrader! knus, maar een erg mooie locatie. Maar ik wissel graag af en aangezien zowel het paard en ik de heuveltjes wel erg leuk vinden, viel mijn keuze op dit gebied.

@ Anthemen: alleen weidegang lijkt me op zich geen item, alleen ik kan de site niet openen.

@ igor001: Boonzaaijer had ik al gespot, het leek me alleen wat druk (deed me aan Van Loon in loon op zand denk, zo vanaf de site te zien)

Ik hoor graag meer suggesties!!!

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:30

Boonzaaijer is niet druk :) heel rustig altijd op het terrein :) Net als het bos in de omgeving, alleen met heeeeeeeeeeeeeeel goed weer zijn er wat andere ruiters maar nooit zo super veel hoor!

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 20:50

ok mooi, ik zal het eens aan de directie laten lezen ;)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:03

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:13

Weet niet of met Boonzaaijer HC de Schalm bedoeld wordt maar daar is het idd op het terrein lekker rustig (wij hebben ons paard daar staan). Echter om te kunnen buitenrijden moet je wel een stukje met de trailer op pad, omdat het langs de weg een aardig stukje rijden is naar het bos (ongeveer 4 km) en er langs de weg die uiteindelijk in het bos uitkomt behoorlijk stevig wordt gereden. Er ligt (bijna) geen berm langs de weg. En als je in het Leersumse Veld wilt rijden zul je zeker met de trailer op pad moeten, dat is vanaf de Scham wel een kwartiertje rijden met de auto.

Wij gaan, als we vanaf stal gaan buitenrijden vaak met auto plus trailer naar de Slaperdijk en dan de heuvelrug op (vanaf stal het minst ver), of naar de Ginkelse Heide bij Ede (ongeveer 15 minuten met de auto).

De Heuvelrug is prachtig om te rijden maar helaas zijn er weinig overnachtingsmogelijkheden (met paard) in de buurt.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:16

Boonzaaijer is niet HC de schalm!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:17

Bij ons op stal staan wel boxen leeg die iig per week-end verhuurd worden, maar dan zul je zelf nog onderdak moeten vinden want dat is er niet. Maar vast wel in de buurt!
http://www.pensionstalamerongen.nl

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 01:26

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:12

SusanH schreef:
Weet niet of met Boonzaaijer HC de Schalm bedoeld wordt .

Er zijn meer Boonzaaijers in de regio :+
De Boonzaaijer die hier bedoeld wordt is Stal het Leersumseveld bij Leersum (net onder de A12), fijne plek, voldoende weiland, nette stallen en een heel mooi uitrijgebied. Ik heb begrepen dat ze ondertussen ook een appartement te huur hebben, dan heb je fijn alles op hetzelfde terrein.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:51

Daarom ook mijn vraag of daar de Schalm mee bedoeld wordt, omdat je vanaf daar namelijk niet zo het bos in kan. Er wonen idd meer mensen hier in de buurt met dezelfde naam, wist alleen niet dat er meer mensen met die naam ook in de paarden zitten.