Zadel versturen, wie heeft dit al eerder gedaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Zadel versturen, wie heeft dit al eerder gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 17:57

Ik heb mijn zadel verkocht via internet. Diegene die hem wil kopen vraagt of het mogelijk is hem onder rembours te versturen. VIa de site van tnt zag ik dat het wel kan. Maar mijn vraag is, hoe pak je het zadel in? Moet je nog ergens op letten?

Alvast bedankt,
Nelleke

Charica

Re: Zadel versturen, wie heeft dit al eerder gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:59

Hmmmm, nog nooit gedaan. Maar ik zou hem iig inpakken in een stevige doos. En ook goed papier of andere bescherming om heen doen. Zodat ie minder beweegt in de doos, en dat ie niet beschadigt.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:00

En erop vermelden; breekbaar.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:01

Ik heb ooit een zadel gekocht via internet en die persoon had het zadel in dikke bubbelfolie goed ingepakt, extra bubbelfolie tussen gaatjes gestopt zodat het zadel zeker goed bleef en aangetekend verzonden met een sticker van breekbaar op.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:02

Up_to_Date schreef:
En erop vermelden; breekbaar.

Klopt, dat was ik vergeten bij te melden.
Dat lijkt me wel belangrijk!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:04

een zadel is niet zo moeilijk te verzenden, grote stevige doos er om heen.
Onder rembours heb ik zelf slechte ervaring mee. ik had iets opgestuurd, en degene voor wie het was heeft het pakketje geweigerd. Ik kreeg het wel terug, maar was de kosten van rembours wel kwijt. Een volgende keer vraag ik of ze dus in ieder geval de rembourskosten alvast willen overmaken.
Liever zou ik willen dat ze het hele bedrag overmaken, en dat je dan het zadel verzekerd verzend (kost 11.95)

succes.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:05

Wat iemand op stal ooit heeft gedaan was een opgeblazen vuilniszak in de 'holte' van het zadel stoppen. Dat heeft ook bijna geen gewicht, moet je het alleen wel goed dichtbinden. En voor de rest het zadel omwikkelen met bubbeltjesfolie.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:08

ik heb wat zadels verzonden Engels en Western

in een passende doos goed omwikkeld met bubbeltjes papier,doos heel goed dicht tapen !! en jouw adres op de doos zetten en verz verz

is altijd goed gegaan :D

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:08

Ik heb voor jaren terug een kunstof kinderzadel onder rembours verzonden. Ik heb toen idd ook breekbaar op de doos gezet. Had voor de zekerheid de doos met idoot veel brede plakband dicht geplakt. Ik kreeg een paar dagen later telefoon van die mensen dat het zadel goed was aangekomen, maar dat er wel erg veel plakband om de doos zat. haha (ik was bang dat de doos misschien per ongeluk open zou gaan) Tja beter te veel dan te weinig.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:10

boomloze testzadels worden ook altijd per post verstuurd, maar dan hoef je natuurlijk ook niet dat de boom breekt oid

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:07

zadel in goede stevige doos verpakken, zweetbladen naar binnen vouwen en de beugels/riemen en singel in de holte onder het zadel stoppen (en in oude lap/kranten/bubbeltjesfolie verpakken tegen het beschadigen), dan de overige holle ruimtes met kranten of bubbeltjesfolie opvullen, doos inderdaad als mummy met plakband omwikkelen en opsturen maar! Zo is mijn wintec naar frankrijk verstuurd en vantevoren incl verzendkosten betaald door koper.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:09

en verzekerd verzenden!!!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:20

rembours is vrij prijzig en zoals al iemand aangaf, je hebt een risico op weigering aanname

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:51

Ik zou het anders doen: 20 euro transportkosten rekenen en zelf in de auto stappen.

Verdien je er iets minder op maar weet je wel zeker dat je géén gezeik hebt.

Weet niet wat jullie voor auto hebben maar met onze Daihatsu Cuore (1 op 21.7 volgens opgave... 1 op 20-21 ook echt haalbaar) kan ik dan dus gemiddeld 342 km rijden voor die 20 euro. Moet al ver zijn wil ik niet uit de kosten zijn :)

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:56

ik heb ook een keer mijn zadel verkocht.
gewoon in een grote doos op gestuurt.
kosten iets van 6,95 verzendkosten.
ik heb hun het bedrag wat ik voor het zadel wilde hebben over laten maken en de verzendkosten.
toen het zadel opgestuurt.
2 dagen later was het zadel er al.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 01:18

ik heb 2x een zadel gekocht via internet, de ene zat in een doos, met een dekje erover heen zodat die niet zou beschadigen, maar niks voor de boom. en de 2e zadel was met dat bubbelplastic ingepakt en heel veel plakband... ik denk dat dat het beste is en dan nog in een doos met breekbaar erop

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:46

Boomloze zadels zijn zo in de doos gedaan en opgestuurd. wel een berschermhoesje er om heen.
Heb een ander zadel gekocht en deze kwam ook met zadelhoes en dekjes erom heen. Verder had diegene de hele doos volgestopt met platte dozen zodat het zadel niet kon bewegen.
Bubbeltjes folie beschermt ook goed.

Verder zou ik het zadel altijd extra verzekerd verzenden.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:50

Ik heb mijn zadel 2 weken terug verzonden. Kost nu 8.61 verzekerd tot 10 kg.
Ik heb een grote doos bij de supermarkt gehaald, voorop en achterop de lepel 2 oude tshirts gebonden als 'stootkussen' en de rest van het zadel ingepakt in een oude dekbedhoes. Heb het zadel op z'n kop in de doos gelegd. En erop gezet wat de bovenkant was en dat het breekbaar was.
Heb eigenlijk niets meer gehoord van de koper, dus neem aan dat het goed gegaan is...

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:01

Weg brengen,of over laten maken en die verzekerd verzenden.

Als ze op het tijdstip niet thuis zijn of geen geld hebben zit jij ermee!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:41

Ik verstuur vrij geregeld zadels, en ik heb nog nooit klachten gehad.

Ik spaar altijd alle vulling op die ik uit andere pakketten overhoud, dus bubbeltjesfolie, maar ook "schuim-chippies", schuimblokken, ribbelkarton, afscheurbare blaaszakken, maar ook veel oude lakens, moltons, handdoeken, theedoeken e.d.
Alle randen waar het zadel de doos raakt bescherm ik met bubbelfolie of stukken molton en vul de doos aan met schuimstukjes indien nodig.

Ik laat ALTIJD het geld vooraf overmaken, en stuur de doos ALTIJD op met een zekerpakket. Leren zadel zonder beugels is meestal net onder de 10 kg (dus kost 8,61 euro), leren zadel met beugels meestal net boven de 10 kg (= 12,95 euro).
Ik maak de afspraak met de ontvanger dat ik het tracktrace-nummer doormail (krijg je bij een zekerpakket), zodat ze de doos via www.tracktrace.nl gevolgd kan worden.

Als ze dan nog niet geloven in een goede afwikkeling, dan kunnen ze beter bij iemand aan de deur kopen.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:18

Zorg er alsjeblieft voor dat het zadel stevig verpakt zit en goed beschermd is. Doe er desnoods oude handdoeken of iets in... Het is erg balen voor de persoon die het zadel moet ontvangen, dat er krassen op zitten. Maak de tekst van BREEKBAAR ook duidelijk, en zet sowieso ook je eigen adres erbij als afzender.

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:18

Ik heb de eerste keer een zadel gekocht dat ook verstuurd werd, maar zadeltje zat echt in een té klein doosje en verder ook geen bescherming. De 2e keer was onder rembours en is allemaal netjes gegaan, er zaten zeg maar van die witte piepschuim dingen in..

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:12

Weet iemand toevallig wat het kost om een zadel vanuit Nederland naar België te versturen? Ik kan het nergens vinden...
Alsvast bedankt!