probleempje met buiten rijden: wordt niet meer rustig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annemariej

probleempje met buiten rijden: wordt niet meer rustig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 21:19

als ik alleen op buiten rit ga dat gaat hartstikeke goed :d daar ben ik erg blij om.
maar als ze een maal wat onrustig is dan gaat ze heel langzaam drafen en dan doet ze haar hoofd omhoog en dan wil ze ook niet meer stil staan, ik zelf vind het niet zo erg, maar mensen die in het verkeer zitten die vinden het erg vervelend want dan moeten ze weer stoppen om dat mijn pony dan een beetje druk is.
iemand tips hoe ik dit het beste kan op lossen.
en nog een vraagje hoe werkt een tiedeman (teugel).

ben benieuwed naar de reacties :d
Laatst bijgewerkt door Judje op 06-02-09 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:24

Zo veel mogelijk verkeer vermijden. Zo heb ik vroeger mijn paard verhuisd dichterbij het ruiterpad.

mvs

Re: probleempje met buiten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:28

wanneer begint ze met draven? en doet ze dat alleen als ze zonder andere paarden is? wil ze er ook egt vandoor gaan of is ze alleen maar aan het dribbelen, als ze er niet vandoor wilt gaan dan helpt het ook wel om de teugels gewoon lekker lang te laten en te doen alsof er nix aan de hand is

Izmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:43

Misschien kan je haar wat oefeningen laten doen zodat ze wat afgeleid wordt, of iemand mee laten fietsen die op die momenten even helpt.

annemariej

Re: probleempje met buiten rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 21:01

ze doet het op de terug weg en dan gaat ze gwoon dribbelen . ze wil er niet vandoor gaan of iets dergelijks ;)
maar ik heb die tip van izmar uit geprobeerd en dat ging top :D
bedankt :D:D:D