Juryleden, waarom geen 0 of 1?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Juryleden, waarom geen 0 of 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:31

Naar aanleiding van het topic: "Juryleden waarom geen 10" dit topic.

Ik ben benieuwd wanneer juryleden een 0, 1 of zelfs een 2 geven en of ze die uberhaupt weg geven.
Moet namelijk zeggen dat ik best wel eens oefeningen heb laten zien (of juist niet :Y) ) die deze cijfers waard waren.
Echter heb ik deze nog nooit op mijn protocol gezien.

Ben benieuwd. :D

DreE

Re: Juryleden, waarom geen 0 of 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:32

Ik heb wel eens een 1 gehad...
Moest wijken, maar pony bleef stug rechtdoor lopen, dus ik door duwen, vond die niet leuk en begon te staken... en had dus een 1 op mijn coupon staan...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:34

Heb ook wel eens een 1 gehad voor een ongetoonde oefening en heb tevens geschreven bij een proef waarin een 1 gegeven werd voor het overdreven agressief inwerken bij een foutje van het paard.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:34

0 geef ik best hoor, wanneer de oefening niet uitgevoerd wordt. (vb geen galop)

2 durf ik ook wel es geven, maar dan moet het idd door en doorslecht zijn. Vb 10m na de letter pas je overgang maken.

maar om verder enkel 2-4 te geven, da's ook zo demotiverend, vooral in de B!

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:36

Ik heb wel een keer een 1 gehad en een 2, terecht wel :) Wel in de M..

Een vriendin van mij heeft een keer een 0 -2 gehad, das toch wel erg bijzonder. Weet niet meer waarvoor dat was..

Maar de lage cijfers worden dus ook wel weggegeven.

_Esly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:37

Ik heb ook wel eens een 0 gehad.
Mijn paard flipte (in de galop) ik had hem eindelijk terug in een rustige draf en toen moest ik de overgang maken naar draf, maar daar zat ik dus al in... en toen kreeg ik een 0...

edit; het was in de B.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:40

dochterlief heeft een keer een 0 gekregen, met daarbij -6 omdat ze 2x buiten de baan kwam. Ze reed als 9-jarige op een shetlander die 1x paar jaar een superei heeft. En laat dat nu net met de wedstrijd zijn..... Bovendien was ze, sinds ze zelf een veulen gehad heeft, helemaal verzot op veulens. Tegenover het parkeerterrein stond een paard met veulen, en de pony zelf had dus de dag met haar superei, en dan is er weinig mee te beginnen. Dochterlief was ook nog ziek uit school gekomen, maar meende dat ze wel weer voldoende opgeknapt was om aan de wedstrijd mee te doen.
Het aanspringen in de galop ging nog goed, maar bij de volte BEB vloog ze de baan uit en kon ik ze weer van het parkeerterrein halen. In de herkansing ging he net zo, dus voor de 3e x heb ik gezegd dat ze de volte maar moest overslaan. Heel terecht dus een 0 en -6 voor het 2x de baan verlaten.....

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:44

In dat laatste geval adviseer ik om de volte dan maar in draf te doen, krijg je in ieder geval nog een 1 of 2 voor de lijn.
Ik heb nog nooit een 0 gegeven wel een 1 en 2 ook weleens. Vaak is dan alleen nog een stukje van de lijn die gereden moest worden te herkennen. Als ze uit galop vallen en niet meer aanspringen dan laat ik ze in de B bij me komen na de proef en uitleggen waarom dat niet handig was.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:47

een 0 geef je als de oefening niet getoond is.

1 of 2 doe ik niet, dan meestal een 3.

reggie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:48

Op welke oefening dan??

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:48

Ik heb ook 1x over in een Z2 proef 2x over een 0 gehad!! Ik reed de keertwendingen op de verkeerde lijn en kwam er pas achter toen ik ze allebei al gedaan had!! Gewoon gelachen en doorgereden, dus wel 2x een 0 en ook volkomen terecht!

Daar en tegen gaf de jury mij ook een paar x een 9!! Dit soort jury's waardeer ik

demi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:50

ik heb ook wel eens een 2 gehad

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:54

Ik geef wel 1-en en 2-en.
Een 0 bijna nooit, ze krijgen eigenlijk altijd een 1 voor de moeite.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:58

Oh die heb ik wel eens gehad.
Ook wel eens onterecht (wissel voor hulp omdat paard schrok). Leek me eerder een 3 dan een 1.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:59

Met schrijven geven ze heel af en toe een 1 of 0.
Inderdaad, niet uitgevoerd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:29

Een 0 heb ik nog nooit gegeven, 1en wel.
Bijvoorbeeld als een paard uit de galop valt en dit niet hersteld wordt. De overgang die je dan later terug naar draf moet rijden wordt dan niet getoond.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:15

Vaak wordt er toch wel iets van de getoonde oefening gereden. Bv. de gereden lijn is wel goed. Ik ga meestal niet lager dan een 2.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:00

sjaantje schreef:
Oh die heb ik wel eens gehad.
Ook wel eens onterecht (wissel voor hulp omdat paard schrok). Leek me eerder een 3 dan een 1.

Had ik laatst ook. Paard was gespannen en sprong in het zz licht twee wissels voor mijn hulp uit. Van de ene jury kreeg ik 2 1-en en van de ander 2 keer een 2..dat tikt wel aan

Als ik zelf jureer geef ik zelden een 0 1 of 2. Ik ga dan toch al snel naar een 3 toe. Wanneer er echt wreedheid in het spel voorkomt dan geef ik wel écht lage punten

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:11

Ik heb weleens gehad dat er een volwassene in de L1 na een bok de 2e galop niet eens meer aan sprong, probeerde het niet eens. Nou dan is dat dus echt een 1 of als het op de volte is een 2.

Bijkinderen doe ik het niet, alleen als er grof gereden wordt. Als een kind echt heel slecht rijd laat ik ze komen en dan zeg ik dat het niet zo goed ging, maar dat... (en dan pers ik er iets positiefs uit).
Ik wil niet dat als ze hun best hebben gedaan met een rotgevoel naar huis gaan, dit geld wel voor de echt slechte proeven. Ik ben ook best een watje, als er dan iets is wat wel netjes gaat geef ik ook nog graag een 7 voor de motivatie. Aan de andere kant moet zo'n combinatie wel onderaan eindigen, anders is het niet zo netjes voor de anderen.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:46

raket schreef:
Ik heb weleens gehad dat er een volwassene in de L1 na een bok de 2e galop niet eens meer aan sprong, probeerde het niet eens. Nou dan is dat dus echt een 1 of als het op de volte is een 2.

Dan is dat bij mij een 0. Niet uitgevoerd, niet geprobeerd...
Weet niet waar die persoon dan een 1 of 2 mee verdient?

Maar ook hier gelden andere regels bij kinderen.

En als een proef echt ongelofelijk slecht is, en ik zie iets positief, durf ik dus 7 of 8 geven. maar meestal gebeurt dit niet zoveel in zo'n geval.

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:55

Heb ook wel eens een 0 gehaald voor het niet tonen van een oefening, nl het halthouden. In die zelfde proef kreeg ik ook nog eens 6 strafpunten om dat ik een keer de verkeerde kant op ging en het wijken niet had doorgezeten. Al met al nog 173 punten gehaald met als commentaar "amazone dient proef uit het hoofd te kennen", haha, ik kon er achteraf wel om lachen en nu oefen ik de proeven wat vaker. De 2e proef werd ik eerste en had 20 punten meer (bij dezelfde jury) dus dat sierde die jury dan ook wel weer:-)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:39

lientjeds schreef:
raket schreef:

Dan is dat bij mij een 0. Niet uitgevoerd, niet geprobeerd...
Weet niet waar die persoon dan een 1 of 2 mee verdient?

Maar ook hier gelden andere regels bij kinderen.

En als een proef echt ongelofelijk slecht is, en ik zie iets positief, durf ik dus 7 of 8 geven. maar meestal gebeurt dit niet zoveel in zo'n geval.

sorry, bedoelde een 0 en voor evt volte een 1.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:52

dan zouden wij gerust aan 1 tafel kunnen zitten! ;)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:04

Dan wel ja, ik ben een beetje scheel en zat blijkbaar een beetje scheef te typen. Maak je geen zorgen over slechtziende jury's diet wordt as vrijdag geopereerd. :D :D
Het zat hem juist in het zelfs niet meer proberen, dan houdt het echt op.

Overigens kreeg betreffende amazone een 1 omdat ze wel de volte rond reed.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:18

En wat als de combinatie aanspringt, maar in de verkeerde galop, neemt terug, en blijft proberen en zit dan uiteindelijk in de goede galop. Valt mij op dat ik dan meestal nog een redelijk hoog cijfer krijg (zeker voor wat ik hier lees over wanneer je een 1 zou krijgen).
Mijn pony is namelijk niet zo goed nog met de rechtergalop, en nu in het L1 moet ik vlak voor de volte aanspringen en dan de volte enkele sprongen midden galopm die ik dan niet goed kan tonen. Wat zouden jullie daarvoor geven? (ik krijg meestal een 4, soms zelfs nog een 5, en enkele keer een 3, in het L1 pony's).