de wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuussjeeeX

de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 17:11

Heeeee
ik heb al bijna een jaar een paardje het is egt een schat van een beest maar 1ding in de zomer asl ze op de wei staat
dan rent ze altijd voor me weg:S
maar ik weet niet wat ik moet doen??
hebben julliee tipss???

XX(L)
Laatst bijgewerkt door Judje op 04-02-09 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bold en schuine code verwijderd. Deze graag alleen gebruiken om woorden/zinsdelen te accentueren.

patserke

Re: de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:46

misschien met een emmer brokjes aanlopen en erin rammelen of wat lekkers meenemen, of ga in de wei zitten tot ze naar jou toekomt, nu denk ik niet met dit weer hihi maar in de zomer zou je er veel tijd in kunnen steken

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:00

Ik heb er ook zo 1......op stal en in de winter is ze enorm aanhankelijk, in de zomer....pffff.
Komt ook dat ze zomereczeem heeft en ze weet dat ik dit behandel en ze heeft er last van....dus geen polonaise aan haar lijf.
Ik los het op door de paarden even naar stal te brengen, hiervanuit word lekker gepoets, gezalfd voor eczeem, gegeten etc. Het is maar voor een uurtje, daarna weer lekker de weide in.

Als je dit niet kan doen, inderdaad even wat lekker meenemen en er niet achter aan rennen. Zorg dat ze jou interesaant gaat vinden en geen machtspel word......idee om eens een gewoon in de weide te gaan staan.....totdat ze naar jou toekomt.....frummel maar wat met plastic, kijk eens naar haar waar je de aandacht mee trekt...bouw dit langzaam uit.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:59

Deed mijn jongste ook een tijdje. Mijn advies: vooral niet met eten lokken. Dan word het een gewoonte en komen ze dus echt alleen nog maar als ze wat te eten krijgen. En dat wil je neem ik aan niet.

Ik heb hem tot op het bot genegeerd. En ben lekker met zijn moeder gaan knuffelen en borstelen. En uiteraard krijgt ze dan wegens goed gedrag na afloop van mijn borstel sessie een snoepje. En dat wilde hij ook wel.... Dus na een paar dagen besloot hij zelf naar me toe te komen en een halster te accepteren.

Gewoon een beetje geduld hebben!

HeleenH82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:45

Geduld. Staat ze trouwens alleen op de wei of niet? Mijn paard heeft een tijd alleen gestaan (toen ik haar nog had) en na verloop van tijd begon ze inderdaad ook te klieren. Ze kreeg toen wel de aandacht natuurlijk als ik haar niet gevangen krijg. Leuk spelletje voor haar.

Met geduld en een maatje heb ik het op kunnen lossen.

En uiteraard belonen als je he tpaard 'gevangen' hebt.

Gr.