wie ervaring met HIT-AIR vesten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Beli

wie ervaring met HIT-AIR vesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 20:32

Ik lees van iedereen wel dat de vesten van hit-air (zo genaamde airbag vesten) lekker zitten en dat dat ze niet opblazen als je m vergeet los te maken voor je af stapt maar ik vraag mij af of ze echt op tijd opblazen voor ik de gond of een hek of hindernis raak!!!

Zijn er dus mensen die al ervaring hebben met een landing met zo een vest??

Ik heb zelf wel al goede ervaringen met mijn body protector maar het is wel een stug ding en hij beschremd mijn nek niet....

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:57

mmh ben eigenlijk ook wel benieuwd hij blaast wel op voordat je de grond raakt maar een hek weet ik niet. Als jij afstapt dan blaast ie niet op maar wat als je dan op een hindernis valt of op een hek,

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:05

lovey_ou schreef:
mmh ben eigenlijk ook wel benieuwd hij blaast wel op voordat je de grond raakt maar een hek weet ik niet. Als jij afstapt dan blaast ie niet op maar wat als je dan op een hindernis valt of op een hek,

Hij blaast WEL op als je afstapt, wanneer je het niet eerst hebt losgemaakt van je zadel. Dit merkt het vest op als vallen.

Beli

Re: wie ervaring met HIT-AIR vesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 21:32

Oke ik dacht dat ik gelezen had van niet.... Paard daar maar wel even aan laten wennen dan:D
Verder geloof ik nog niet echt mensen met ervaringen :(

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:36

Wat me wel onhandig lijkt is dat je je vest dus altijd als bovenste laag moet dragen zeg maar.
Dus over je jas heen, anders kan hij niet optimaal opblazen.
Dus bijv. dressuur wedstrijd zou je hem al niet kunnen dragen. ;)

Bovendien vind ik hem ook spuuglelijk, ik vind hem nog enigszins mooi als hij opgeblazen is. :')
Ook vind ik het erg prijzig.

Ben benieuwd of hier gebruikers zijn van de HIT- AIR. :)

loveswinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:52

ik heb er wel een paar keer iemand mee zien vallen, blies wel gewoon op enzo. de paarden stonden te kijken of er een bom ontplofte haha :+ . verder heb ik er zelf geen ervaring mee!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:55

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:56

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:34

ik heb dit vest een keer aangehad, en merkte wel dat tie heel snel was opgeblazen hoor, toen ze aan dat touwtje trokken! Dus als je van je paard valt is dat ding al wel opgeblazen wanneer je de grond raakt volgens mij. :j

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:58

Ik blijf hier ook mee rondlopen om dit vest aan te schaffen, het lijkt me vele malen prettiger dan een BP.
Alleen is het jammer dat je dit qua aanschaf niet zo eventjes doet.

Winniiee schreef:
Wat me wel onhandig lijkt is dat je je vest dus altijd als bovenste laag moet dragen zeg maar.

Bovendien vind ik hem ook spuuglelijk, ik vind hem nog enigszins mooi als hij opgeblazen is. :')

Lekker belangrijk veiligheid voor alles lijkt me toch?
Kan uit ervaring vertellen dat je beter met iets kan lopen wat spuuglelijk is (al is dat jou mening) dan je ribben breken met bijbehorende verwondingen en daardoor bijna 14 dagen ziekenhuis oplevert.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:15

Biskwie schreef:
lovey_ou schreef:

Hij blaast WEL op als je afstapt, wanneer je het niet eerst hebt losgemaakt van je zadel. Dit merkt het vest op als vallen.

Nou nee. ;) Kijk maar op de site. Hij blaast dan niet op hoor...

Heb het even voor je opgezocht:
Spontane activering komt zelden voor omdat er ca. 25 kg vallend gewicht voor nodig is om de airbag te activeren. Dus mocht je vergeten jezelf los te klikken van het zadel of menwagen dan zal de airbag zich niet opblazen; je zult alleen een ruk voelen die je eraan herinnert om je los te koppelen.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:55

Schrikt het paard niet door het geluid van het opblazen?

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:09

MISTRAL94 schreef:
Ik blijf hier ook mee rondlopen om dit vest aan te schaffen, het lijkt me vele malen prettiger dan een BP.
Alleen is het jammer dat je dit qua aanschaf niet zo eventjes doet.

Winniiee schreef:

Lekker belangrijk veiligheid voor alles lijkt me toch?
Kan uit ervaring vertellen dat je beter met iets kan lopen wat spuuglelijk is (al is dat jou mening) dan je ribben breken met bijbehorende verwondingen en daardoor bijna 14 dagen ziekenhuis oplevert.

Ik mag toch gewoon mijn mening geven?
Ik heb ook nooit gezegd dat ik er niet in zou lopen omdat ik het lelijk vind?

En wil je nou werkelijk zeggen dat als je dat vest niet draagt gegarandeerd je ribben breekt en 2 weken in het ziekenhuis ligt? In elk geval zo komt het op me over. :)
Ik kan het ook mis hebben hoor. :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:59

Staat dat er dan? Misschien even beter lezen ;)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:04

Ik heb het air vest aangehad op horse event..
en je moet redelijk hard trekken wil hij opblazen.. ik denk dat
als je afstapt dat dat wel mee valt.. je moet echt gelanceerd worden om hem te activeren..
Ik denk als je er "zachtjes" afvalt dat hij ook niet opblaast.. maar ik heb het nog nooit op een paard getest..
Voelde wel heel fijn aan , vooral door de bescherming van stuitje en nek..

Ik vind hem wel prijzig.. maar aan de andere kant.. een gebroken rug is nog veel duurder..

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:41

Moderatoropmerking:
Er zijn behoorlijk wat Stipjesreacties verwijderd. Zoals jullie in de Boktregels kan lezen is het plaatsen van Stipjes niet toegestaan, omdat het erg irritant is voor gebruikers, die serieus een discussie volgen. Ook zijn stipjes niet nodig, aangezien je je kan Abonneren op topics of ze toevoegen aan je Bookmarks door linksboven het topic op één van deze twee opties te klikken. Ook kan je vanaf het topicoverzicht per forum nu ook het topic aanklikken om hem in je lijst met eigen berichten te krijgen. Meer hierover lees je in het topic: [FZ] Nieuwe versie van de forumsoftware

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 22:39

Ik zou zou het zonde vinden als hij niet op blaast als je "zachtjes' valt.... als ik bijna van mijn paard val door een weigering en ik val uiteindelijk toch op de balken of mijn paard gaat er daarom als nog vandoor zou ik het erg fijn vinden als hij wel opblaast.....

Blijf erg benieuwd naar echte ervaringen!

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:35

Hij blaast op door middel van een snoer. Dat zit vast aan het zadel en als je valt gaat dat snoer los en wordt het vest geactiveerd

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:57

Wij gebruiken ze veel op de manege en de vesten hebben hun nut al bewezen. Inderdaad opletten dat je hem los maakt voordat je afstapt. Als je valt is hij inderdaad opgeblazen voordat je de grond raakt.

@ Beli: hij blaast op zodra het contact los gaat. Je hangt een klein hangertje aan je zadel en het vest klik je daar aan vast. Zodra dat los gaat, blaast het vest op.

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:49

Hoe duur is zo'n ding?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:51

Rond de 300/350? euro meende ik