Ik heb een tijdje terug een clinic NH-ship gevolgd bij iemand hier op bokt. Weer wat leuke dingen met
en over mijn paard geleerd waarmee ik in de toekomst weer mee vooruit kan. Wat wel echt naar voren kwam is
dat mijn paard mij claimt.. Niet op een agressieve vervelende manier, maar stiekem doet hij het
wel.
voorbeeld 1: We hadden zo nu en dan overleg en dan kwam meneer met zijn bolle harses er gewoon
tussen staan, ik dacht eerst dat het gewoon om aandacht was. Maar zij vertelde dat hij het echt deed
om ons uit elkaar te halen en inderdaad aandacht op te eisen maar dan wel bij mij..
.voorbeeld 2: de fysio kwam voor hem omdat hij wat stijf was etc. Ook daarmee ga ik dus in gesprek
terwijl ik hem vast heb. Zijn reactie was gaan staan schrapen met een voorvoet. Dan kan je zeggen
inderdaad van slechte gewoonte..Maaaaar hij doet dit echt nooit verder, in die 5 jaar die ik hem heb niet
.voorbeeld 3: Ik werd gebeld door een vriend, had echt even iemand nodig om mee te praten omdat ik
een beetje overstuur was over iets. ik was ondertussen ook in de stal bij deux, hem aan het poetsen.
Ik denk dat het naar zijn zin het gesprek te lang duurde, als eerst pakte hij zijn deken uit zijn voerbak
en ging er mee staan slingeren. Daar reageerde ik niet echt op dus toen ging hij nog een stapje verder,
gooide de deken door de stal, en daarna ging hij met zijn voorvoeten erop staan "dansen" en zijn
tanden gebruiken. Waardoor ik dus wel in moest grijpen omdat ik anders geen deken over hield..
( heb overigens wel het gesprek voortgezet)
laatste voorbeeld: Ik zeg altijd randeux eerst gedag en dan het paard van mijn zusje. Nou waren mijn
moeder en zusje op stal en die zeiden dus eerst Henkie gedag. Hierop liet deux ook erg apart gedrag
zien, vloog tegen de tralies omhoog. Precies hetzelfde gedrag wat een hengst hier op stal vertoond,
en hij dus zelf nog nooit gedaan had. Mijn moeder en mijn zusje hebben het genegeerd en pas toen
hij normaal stond te wachten hem gedag gezegd..Na dit voorval heeft hij het nooit meer gedaan.
af en toe heb ik echt het idee dat ik een menselijk paard heb..Op meerdere vlakken. Het gaat hier over
een 10jarige KWPN ruin die ik heb van zijn 5de levensjaar. We hebben samen heeel veel meegemaakt,
helaas ook samen extreem vervelende dingen..Hoe zouden jullie dit gedrag interperteren & er mee omgaan?
Hij is niet gemeen, hij heeft geen extreem omgewenst gedrag, hij blijft vriendelijk naar mij toe..