Ik ben pasgeleden verhuisd. Bij mijn vorige stal (Gelderland) stond ik ingeschreven bij een rijvereniging. Nu ben ik verhuisd naar België (net aan de grens) maar ik wil wedstrijden blijven rijden in Nederland.
Is het mogelijk om in Nederland wedstrijden te rijden als je in België woont? Moet ik mij vanwege de verhuizing aansluiten bij een andere rijvereniging (ivm. kringkampioenschappen?) ?
pres
Geplaatst: 01-02-09 13:15
Je zal je dan inderdaad moeten afmelden bij je oude vereniging en je moeten aanmelden bij een andere vereniging vlak bij de grens. Dan kun je gewoon deelnemen in nederland en aan die kringwedstrijden deelnemen. Er zullen vast wel een aantal rijverenigingen vlak over de grens zitten.
Nee hoor dat hoeft helemaal niet! Geen haan die ernaar kraait als jij lid bent in Groningen en in Limburg zou wonen. Je maakt het jezelf alleen lastig als je selectiewedstrijden wilt rijden. De standplaats van je vereniging bepaald namelijk voor welke kring jij start en aan welke kring-/regioselecties je dus moet meedoen. Ook voor jaarvergaderingen enzo is het handiger om lid te worden bij een vereniging in de buurt, maar niemand die jou verplicht om dit te doen.
Je kunt trouwens ook prima in België wonen en een Nederlandse startkaart hebben. Bij lidmaatschap van een Nederlandse vereniging krijg je een Nederlandse startkaart.
Shattered
Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-09 17:59
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik denk dan inderdaad dat ik mij af ga melden mij mijn huidige vereniging en er hier eentje in de buurt op zoek.