Na val; wanneer nieuwe cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Na val; wanneer nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 10:09

Ruiter, van cap tot zweep, hier moet ik dus zijn. :')

Ik ben vrijdag gevallen. Tenminste, dat is mij verteld want ik weet er zelfs niks noppes nada meer van :') ik weet dat mijn paard in galop is gevallen, en aan het souvenirtje dat ik heb (hersenschudding) weet ik ook dat de klap een beste was. :D

Maar nu; ik had (gelukkig/uiteraard) een cap op, een Harry horse pro leather cap, en van de buitenkant ziet dat ding er nog prima uit.
Nou is de raad om na elke harde val een nieuwe cap te kopen. De cap is ook en beetje flexibel, maar ik kan me niet herinneren of dat nou ook al zo was voor de val of pas erna.

Dus, wat is het beste? De cap ziet er niet stuk uit, maar; wat is het slimst, nieuwe cap kopen of niet?

wizewo

Re: Na val; wanneer nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:16

Nieuwe cap kopen, als je met cap een hersenschuding hebt, heb je een flinke klapper gemaakt. Zo goed als een nieuwe zal deze dan niet meer beschermen.

Dat ben je wel blij dat je er een op had, nietwaar?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 10:19

Ohhh, zeker wel :') en dat te bedenken dat ik die dag nog dacht; oh, het is mijn eigen paard. Als ik al val, dan is het niet van hem _O-
Toch blij dat m'n common sense zei; je rijd nooit zonder cap, en je zult zien, net als je de cap niet op hebt gebeurd er wat. :')
Ergens moet er een beschermengeltje rondfladderen denk ik. :)

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:26

Altijd een nieuwe cap kopen. Zekere voor het onzekere nemen. Bij een volgende val beschermt de cap niet goed, als hij stuk is.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:25

Een nieuwe cap kopen. Hij kan er van buiten goed uitzien maar je weet niet hoe het van binnen zit. Vooral omdat je toch een flinke buiteling hebt gemaakt en er hersenschudding van hebt. Dat betekend dat de cap ook een flinke klap heeft gehad.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:33

ik zou ook een nieuwe kopen. Ik bedoel je weet zelf niet meer dat je gevallen bent dus dat moet dan echt een harde klap geweest zijn :P

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:05

ik ben er zelf ook een keer hard vanaf gevallen(ook hersenschuddig) en ik heb een nieuwe gekocht. die van mij was ook echt kapot aan de voorkant

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:07

Ik zou zelf niet na elke val een nieuwe cap kopen, maar als je er een hersenschudding aan over hebt gehouden zeker wél. Dan heb je echt een flinke klap gemaakt en dan zou ik er persoonlijk niet van uitgaan dat je cap de volgende keer weer voldoende opvangt. Beter iets meer geld uitgeven dan de volgende keer nog harder vallen :(:)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:23

Meteen een nieuwe cap halen. Van buiten kun je niet zien waar het stuk is en als je zo hard gevallen bent dat je een hersenschudding hebt dan weet je wel zeker dat je niet meer met die cap kunt rijden ;)

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:29

Cap kun je nieuw kopen,hoofd gaat wat lastiger.... :P

ardith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:51

Ja ik zou toch ook voor de zekerheid een nieuwe cap kopen!
je kan denk ik maar het zekere voor het onzekere nemen! er kunnen nare dingen gebeuren mocht je weer es een keer vallen en je cap bied geen goede bescherming meer!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:54

Na zo'n val waar je een hersenschudding aan over hebt gehouden, doe je er beter aan meteen een nieuwe cap te kopen.
Dat ding heeft toch een flinke opdonder gekregen en is misschien nog wel mooi aan de buitenkant, de binnenkant is waarschijnlijk een stuk minder in orde.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:55

een meisje was ook een keer gevallen,,
ze had gewoon de cap gehouden,, niks aan de hand,, dachten ze
Maar....
een tijdje later viel ze weer,,
wat gebeurde er,,
cap doormidden :x

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:02

Dit is een mooi gevalletje van "better be safe than sorry" Je was al zo verstandig om je cap wel op te zetten, dan zou ik nu ook zo verstandig zijn om voor de zekerheid een nieuwe cap te kopen.
Beterschap met je hersenschudding!

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:10

Ik houd m.b.t. tot een cap aan: Val je maar niet op je hoofd of zachtjes op je hoofd (dus dat je eerst op je kont beland en daarna zacht met je hoofd de grond aantikt). Dan niet persé een nieuwe cap (tenzij dit meerdere keren is gebeurd).

Als je wel hard op je hoofd valt en dit leidt tot hoofdpijn of erger dan zal ik zeker een nieuwe cap aanschaffen. je weet zeker dat je cap een flinke val te verduren heeft gekregen dus is het tijd voor een nieuwe!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 22:02

Ik was het zeker ook van plan, maar zat meer van 'ben ik nou panisch bezig? Was het nou zo of niet?'
Zul je zien dat ik net mezelf gek aan het maken ben. :')

Baal stiekem wel en beetje, cap was nog geen jaar oud :)) naja, m'n hoofd gaat inmiddels wel al 20 jaar mee. Dankzij cap.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:04

Nieuwe cap kopen idd.
Ik ben ook eens gevallen met mn paard, en had ook hersenschudding, ik kon niet echt schade ontdekken, maar ja, misschien zit het er wel, en anders, dan zal het de volgende keer gewoon niet goed werken.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:51

Ik heb na een paar vlieglessen besloten toch mijn GPA maar te vervangen.....
Dàt doet pas zeer!!! ;(

Merryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:06

Nieuwe cap kopen, is ook zo met scooterhelmen als je bent gevallen op je hoofd ofzo, dan zie je t aan de buitenkant niet, maar van binnen kan er iets goed mis zijn..

colin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:28

Nieuwe kopen lijkt mij ook het verstandigst.. Misschien kan je hem na laten kijken ergens maar ik denk aan wat je er aan over heb gehouden dat niet nodig is..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:31

Als je je niets van de val kunt herinneren, ga ik ervan uit dat je even bewusteloos geweest bent? En ook gezien de hersenschudding die je hebt gehad, lijkt me dat je een beste smakker op je hoofd gemaakt hebt.
Die klap heeft je cap opgevangen. Dat lijkt me een heel goede reden om een nieuwe cap te kopen.

Als je niet op je hoofd valt, hoef je niet direct een nieuwe te kopen, maar zoals jij jouw val omschrijft, lijkt me het zeker niet 'paniekerig' dat je een nieuwe aan gaat schaffen, alleen maar verstandig.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 12:48

Ik weet niet of ik bewusteloos ben geweest. Het enige wat een mederuiter zg was dat we allebei op de grond lagen, mijn paard ging staan en ik bleef liggen, dus ik gok van wel. :)

Ik heb een nieuwe cap besteld. Gewoon dezelfde. Model heeft blijkbaar wel geholpen _O- dus die houden we erin.
Volgens mij was het toch ook zo dat de harry horse pro leather een pinnetje heeft die losraakt als de cap beschadigt is? Zoiets stond me vaag bij toen ik de cap kocht. Er rammelt nameijk iets.
Nog meer reden om die nieuwe te kopen. :j

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 12:49

Ik weet niet of ik bewusteloos ben geweest. Het enige wat een mederuiter zg was dat we allebei op de grond lagen, mijn paard ging staan en ik bleef liggen, dus ik gok van wel. :)

Ik heb een nieuwe cap besteld. Gewoon dezelfde. Model heeft blijkbaar wel geholpen _O- dus die houden we erin.
Volgens mij was het toch ook zo dat de harry horse pro leather een pinnetje heeft die losraakt als de cap beschadigt is? Zoiets stond me vaag bij toen ik de cap kocht. Er rammelt nameijk iets.
Nog meer reden om die nieuwe te kopen. :j

chrissyjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:09

naar de winkel gaan en na laten vragen oef ie kapot is of niet.

je kan het zelf ook we voelen als je hard met je hand er op drukt en je ene scheurtje voelt is het ene teken dat de cap kapot is als ik jou was zal ik gwoon even bij de winkel vragen

xxx chrissyJJ

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:54

Als je er erg hard op bent gevallen zou ik wel een nieuwe aanschaffen, dan is die oude niet meer te vertrouwen.