Jaloers gedrag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rayatje

Jaloers gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 20:16

Hier op stal zijn ze allemaal nu weer aan het werk. Sinds pas. Maar 1tje dus niet. En nu begint hij de laatste tijd de jongste van het stel allemaal te bijten en weg te jagen bij t voer en waar hij dan staat wil meneer ook ineens staan. En roep je dan boos zijn naam gaat hij vrolijk met zijn oortjes naar voren staan kijken.
Ook begint hij dus steeds meer in je jas/haar/etc etc te happen. steeds net vastpakken en dan trekken eraan. Zo dus ook weleens in iemand vel !!

Is dit nu gewoon jaloers gedrag dat hij zelf ook wat wil gaan doen? Poetsen etc gebeurd wel bijna iedere dag.

MaaikeMo

Re: Jaloers gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:05

Nou, diertje zou niet denken van: hee ik wil ook werken laat ik maar is aandacht gaan trekken, met hoop dat ze ook met mij gaan werken..
Zo denkt een dier niet :)
Hij is duidelijk aandacht aan het trekken..
en dat in je jas happen enzo, voer je hem uit de hand? Dit kan schooigedrag zijn..
zo niet, wil ie gewoon aandacht.. en dringt zich duidelijk op, dominant gedrag..

Rayatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 12:39

Hij krijgt wel snoepjes uit de hand ja. Maar dit al zn hele leven eigenlijk. En dit gedrag is nu van de laatste maand.
Hij kan ook zeer pissig kijken als hij beledigd is. En krijgt hij dan weer de aandacht gaan die oortjes weer naar voor of er niets aan de hand is.

Moet jedit gedrag nu beter negeren, of beter gewoon meer ermee doen?

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:04

niet meer voeren uit de hand dus ;)

ik zou grotendeels gedrag negeren, jij bepaalt wanneer jij hem aandacht geeft.
let wel op, als je gaat negeren, dat ie niet nog lompere fratsen uit gaat halen.
leer hem dat hij uit jou ruimte moet blijven.
Veel mensen vinden het wel schattig als een paard dicht tegen je aan komt en beetje aant klooien is, maar dan staat ie wel dominant over jou. en jij bent degene die dominant moet zijn.
laat je paard maar merken wat jou ruimte is, komt ie dichterbij, jaag hem maar weg.. hij moet respecteren dat jij je eigen ruimte hebt.