De trailer in...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lizzb

De trailer in...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 19:37

Hallo,

Vandaag ging ik naar mijn verzorgfjordje, en mijn vriendin en haar moeder waren er ook.
Die zeiden: probeer maar een keertje met Stjerne (verzorgfjord) in de trailer te gaan.
Nou, dus wij de trailer openzetten. Van allebei de kanten (het is een trailer waar je van de achterkant de inkan en van de voorkant er weer uit)
Even voor de duidelijkheid: Stjerne staar nu daar al haar hele leven op stal, verder nooit meer een trailer ingegaan,
ik weet alleen dat ze wel met een trailer naar die stal toe is gebracht.
Dus ik loop met stjerne vlot naar de trailer toe. Nee, ze wou niet. Na heel vaak proberen heeft ze er 2 voetjes op de laadklep gekregen.
Dus volgende keer weer verder oefenen.

Mijn vraag is : Heeft iemand nog tips ?
ik weet wel dat ik vaak moet oefenen, maar tog wil ik tips :+

En dan heb ik nog een vraag

Toen ik stjerne in de trailer probeerde te krijgen, toen was er een paard op stal, keek door zn luikje en begon te hinniken, rondjes te lopen in de stal en onrustig te doen.
En Stjerne heeft normaal nooit iets met dat paard. Dat paard en stjerne zijn geen vriendjes ofzo, of hoe je het ook wilt noemen.
Zou dat paard denken dat stjerne de trailer ingaat en wegrijd en nooit meer trugkomt? kunnen paarden dat aanvoelen?

groetjes :D

rozebril

Re: De trailer in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:41

mijn fjord wilde ook eerst niet
veel oefenen en geduld
de mijne is erg gek op eten dus ik gaf hem steeds iets stukje wortel als hij verder ging
hij loopt er nu zo op en dan krijgt hij een wortel

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:44

Je kunt een cursus doen, bij meerdere bedrijven. Ook kun je je paard daar eventueel neerzetten zodat zij hem kunnen trainen. Waar ik zelf goede ervaringen mee heb is www.paardelarij.nl

Wat ik je verder aan kan raden is om iig geen rondje te draaien en een nieuwe aanloop te beginnen, en als hij dan weer niet wil weer een rondje draaien. Je paard krijgt dan namelijk het idee 'oh, als ik maar stilsta dan mag ik er ook weer van weglopen'.

En nee, een paard snapt niet dat een ander paard op de trailer loopt en voor altijd weg blijft. Misschien heeft dat paard zelf laadproblemen, misschien werd hij onrustig van het vreemde geluid, misschien vond hij het vreemd dat hij voor zijn stal rondliep...

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:32

Er zijn heel veel topics over trailerladen hier op bokt! Even zoeken, voor jou zit de gouden tip er vast ook wel bij!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:18

het blijft altijd lastig als je paard niet de trailer op wilt. en het helpt zeker niet als een andere paard er onrustig van wordt.

ik had er ook een die niet de wagen opliep.
helaas was die niet over te halen door wat lekkers. die van jouw misschien wel.

soms helpt het ook om zn maatje er voor zn neus op te zetten en dan die van jouw er achteraan.

ga in ieder geval niet met allerlei lijnen aan de gang. daar worden ze vaak alleen maar heel angstig van.

mocht het allemaal niet met geduld en liefde werken dan kan je altijd nog met hem op cursus.

succes

SpecialG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:16

Mij mijn paardje staat het schot scheef, zodat ze meer ruimte heeft,
misschien helpt het om eerst de trailer in te gaan zonder schot zodat het niet zn smalle ruimte is

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:21

Bij mijn paard helpt het als de ene kant van de trailer tegen een muur staat en aan de andere maak je dan een longeerlijn aan de trailervast en diegene drijft rustig het paard op. Dan staat hij zo in de trailer. Het gekke is dat als ik weer naar huis ga, dat hij dan zo de trailer inloopt. Ik denk dat hij dan toch weet dat hij weer naar huis mag...

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:22

mijne moet met 2 gekruisde lijnen achter de kont de trailer in gaan. terugweg wil ze er meestal zelf weer in :)