lederen chaps

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

lederen chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 19:10

hallo allemaal,

na een tijdje wachten heb ik eindelijk mijn lederen derby chaps op maat.
de eerste keer passen zaten ze helemaal niet goed,ik bleek een 3 cm kleinere kuitmaat nodig te hebben,
terwijl er echt de goede maten gemeten waren.
uiteindelijk bleek het breedste punt van mijn kuit lager te zitten als bij de meeste mensen(vreemde benen :D )

na wat passen en meten de nieuwe maten aan derby doorgegeven,en vandaag heb ik ze weer opnieuw opgehaald.

achteraf vind ik dat ze wat te hoog zitten,maar mij is verzekerd dat ze nog zakken,en ook het elastiek en leer aan de achterkant 'bubbelt' een beetje,hij sluit nog niet helemaal om mijn been.

er werd me ook verzekerd dat dit mooier zou gaan zitten als de chaps meer naar mijn been gaan vormen.

toch twijfel ik een beetje of dat wel het geval is,zitten er hier mensen die er meer vanaf weten?

groetjes

lovey_ou

Re: lederen chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:41

Het lijkt mij eigenlijk zo ie zo niet dat ie gaat zakken. Aangezien bij laarzen ze inzakken op de plek waar je enkens zitten zeg maar en bij chaps beweegt dat volgens mj los van elkaar toch? En hij sluit niet aan op je been bedoel je daarmee dat ie nog steeds te groot is? :)
anders zou ik gewoon terug gaan

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 20:42

lastig,hij voelt niet te los aan,maar het leer bubbelt toch aan de achterkant.

ik ga van de week toch nog maar even langs

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:34

Ik heb gewoon een standaard chap van Petri en deze zitten mij in het begin redelijk strak. Op een gegeven moment wordt het elastiek wat slokker en dan zitten ze goddelijk. In het begin voel ik ook altijd het wel iets in mijn knieholte, naar mate meer te gebruiken wordt het ook minder, doordat er toch wat vouwen in komen....

Als ze voor je gevoel niet lekker zitten, zou ik in ieder geval terug gaan. Nu kan het nog!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:21

Mischien kun je er een foto van plaatsen? Als je er niet tevreden mee bent zou ik er mee terug gaan. Heb zelf cavallo chaps deze sluiten bij mij vanaf het begin heel mooi aan. Bij mij zitten ze kwa hoogte precies goed. Hij zit bijna tegen mijn knieholte aan. Als ik loop voel ik het een heel klein beetje en met rijden helemaal niet. Het klopt wel dat ze eerst nog een beetje moeten inzakken maar hoeveel weet ik niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 15:00

ik ga idd toch maar terug.

verdorie ik baal wel als een stekker,nu is het eigenlijk weer niet goed en ik heb me toch om weten te kletsen dat hij zo prachtig zat.

HeleenH82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:56

De chaps moeten ook een beetje gaan 'zitten'. Ik moet ze altijd (net als schoenen / laarzen) inlopen. Door het rijden gaan ze inderdaad meer naar je been zitten en in mijn geval ook iets lager dan toen ik ze kocht in de winkel (voelde ze eerst in mijn knieholte, nu niet meer).

En bij twijfel terug inderdaad. Je hebt er waarschijnlijk een aardig bedrag voor moeten betalen.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:07

Misschien is het handig om voor een soort "second opinion" even langs een ander winkel oid te gaan waar ze deze chaps ook verkopen.
Zij kunnen je vast vertellen of dit ok is of niet.Dan kun je met wat meer kennis terug naar de winkel als het niet ok blijkt.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:40

Is het ondertussen al opgelost eigenlijk? Mag ik vragen wie jou heeft gezegt dat het goed zat? Dat vrouwtje die met een s praat zeg maar?
Ik was daar eerst ook geweest en toen had ze uitgelegd hoeveel het kost om laarzen op maat te maken enzo. Maar ik werd er niet veel wijzer van want ze noemde namelijk geen prijzen. Later ging ik dus terug om te vragen Toen vertelde ze mij dat ze geen zin had om het uit te leggen en dat het een heel lang verhaal was :? Gaf me niet zoon goede indruk. Ik bedoel als je geen zin heb om tijd en energie in je klanten te steken..
Terwijl ik eigenlijk alleen maar wou weten wat het totaal zou kosten. Maar ze kon me het niet vertellen wat de vermaak kosten zouden zijn.
Ben benieuwd wat ze gaat zeggen.