Hallo allemaal, ik probeer al een tijdje hier op het forum en op internet en op de site van de knhs een antwoord op mijn heel eenvoudige vraag te vinden, maar ik vind toch niet wat ik zoek.
Hoe gaat het qua winstpuntentelling bij het springen? En nog div vraagjes over springen.
Wat heb ik gevonden aan info:
In de B word je nog beoordeeld op stijl, na de b niet meer.
Verder gaan er punten af. 4 pntn voor een weigering. 4 punten voor een balk. Fout parcours is uitsluiting. Maar waar gaan deze punten vanaf? Begint men bij 300 en trekt men dat punten eraf? Betekent dat bij foutloos altijd 300 pnt en dus 3 winstpntn?
Een barrage is alleen voor de lintenplaatsing interessant want met een barrage behaal je neem ik aan geen wpn?
Bij dressuur mag je in de L nog met sporen en zweep rijden, in de M alleen nog met sporen. Is dit met springen ook zo?
Als je 18 bent en een pony hebt start je bij de paarden.
Stel je bent 17, bijna 18. Je hebt een New Forrest van 1.47, rijdt M dressuur en M springen bij de pony's. Nu wordt je 18 dan moet je bij de paarden starten. Je moet nu springen bij de paarden ook. Maken ze de hindernissen voor jou dan iets lager? Of moet je ook over 1.20m?
(Uberhaupt vraag ik me af hoe dat dan zit bij springwedstrijden onder de pony's als je bijv een A-pony'tje hebt. Zijn de parcours aangepast op stokmaat A-B-C-D-E maat van de pony's?)
Nou dank allemaal weer voor het meedenken. Mocht er ergens al een topic bestaan waar de antwoorden op deze vragen instaan dan krijg ik graag de link, dan sorry voor deze post, maar ik kon het niet vinden zo goed.
Of als iemand een link naar een site heeft waar het goed op staat uitgelegd is dat ook fijn.
tnx.