Nieuwe cap kopen, of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Nieuwe cap kopen, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 19:37

Hoi :)

Ik ben vorige week vrijdag heerlijk op paardrijvakantie geweest in Polen. Helaas ben ik de laatste dag met paard en al onderuit gegaan. Dankzij m'n cap zit ik hier nu nog.. Want ik had onder m'n cap een bult op m'n hoofd, maar verder niets!

Nu is mijn cap natuurlijk afgeschreven, hoewel hij er nog netjes uitziet kraakt ie als ik er aan trek... Maar via de eigenaar van m'n verzorgpaarden kan ik een cap gebruiken. Deze cap ziet er mooi uit, is van het merk LAS en in mijn maat. Alleen nu twijfel ik toch, want als ik deze op m'n hoofd heb, krijg ik het gevoel dat ie veel minder hoofd beschermd als die andere (van HH).
Heeft iemand ervaringen met deze cap??? En zo ja/nee.. wat zou jij doen?? Ik denk er nl. aan om toch andere te kopen, maar ik weet 't niet zeker ;)
Hier een foto van mijn HH cap (na de val) en de cap van LAS:
Afbeelding
Afbeelding
(btw: ik heb mijn cap beetje verknoeid, ik was benieuwd of er ook iets aan te zien was :D)

shennie

Re: Nieuwe cap kopen, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:42

Ik zou wel een nieuwe kopen.
Het is belangrijk dat je je ook een beetje veilig voelt met zo'n ding op je hoofd.
Die andere is sowieso niet veilig. Als je ze gewoon op de grond laat vallen zijn ze al niet veilig genoeg meer.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 19:48

Ja die oude zal ik sowieso niet meer gebruiken... Die is echt niet goed meer!
Beetje jammer wel, deze zat zo fijn! Bedankt voor je advies 8-)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:50

Inderdaad, als een cap hard stuiterd, kan je beter een nieuwe kopen.
Misschien vind je een nog fijnere cap!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:51

Als je het niet vertrouwt niet gebruiken zou ik zeggen ;)
Ik kan t natuurlijk niet van een foto af zien,
maar als je denkt dat er iets mis mee is zou ik dat niet riskeren.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 19:54

Nou ja.. deze is goed gekeurd volgens de norm.. staat erin: EN1384 (1999)
Dus daar kan 't blijkbaar niet aan liggen. Maar die van HH zit veel meer om m'n hoofd heen, voor mijn gevoel.
Miss ben ik ook wel beetje paranoide geworden sinds die klap :D

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:56

hmm. wel zonde want die HH cap die jij hebt is nergens meer te verkrijgen in die kleuren! Heb hem zelf ook en zocht eigenlijk een nieuwe voor t mooie.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 19:58

Volgens mij wel hoor... Tenminste, hij lag in bosjes bij Jumper. Kan evt. nog wel eens voor je kijken daar? ;)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:02

Voorheen had ik een *superlichte* casco-cap die verstelbaar was.. Weinig problemen mee gehad en na een tijdje kapot gegaan. Sindsdien heb ik een zwarte kavalkade, deze ongeveer:
http://www.equusukgroup.co.uk/images/kavalcadehats.jpg

In het begin moest ik wennen aan het grotere gewicht op mijn hoofd dan de casco, maar psychisch voelt het wel beter :') :j

Ik raad sowieso kavalkade aan omdat ik daar erg tevreden over ben, maarja als je niet zoveel/hard valt is dat natuurlijk makkelijker zeggen :+

Jouw oude HH zou ik in elk geval niet meer dragen :P Ga anders naar een Divoza of een andere ruitershop waar je meerdere soorten even kan opzetten... Heb ik ook gedaan bij Divoza toen :j :) kan je zelf beoordelen hoe je m vindt :)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:26

Waarom koop je dan niet weer dezelfde HH? Als die zo fijn zit.

Die LAS is even veilig hoor. Ik heb zelf ook een LAS (wel een ander model) en vind het echt een super fijne cap.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:31

Ik zou zeker weten een nieuwe kopen! Dat is gewoon beter je weet namelijk niet wat er met die las cap is gebeurt. Misschien is ie wel een paar keer op de grond gevallen. Bovendien vind ik zelf een nieuwe cap uitzoeken wel leuk :P
alleen het passen is wat minder :Y)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 17:12

Ja dat vind ik dus ook! Ik weet idd niet hoe de vorige eigenaar met dit ding is omgegaan en kan 't d'r ook niet vragen..
En ik vind 't stiekem ook wel leuk om nieuwe te kopen. Ik gebruik deze nu nog, tot ik tijd heb om even te shoppen :D