Shetlander veulen mag iedereen behalve een persoon?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjimbel

Shetlander veulen mag iedereen behalve een persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 21:23

Hee,
Ik heb nu 4 maanden een minishetlander veulen, Belle. Nu is ze 8 maanden en een echte madame, ze leert heel snel en mag iedereen, loopt met iedereen mee en knuffelt met iedereen. Alleen, ze word s'morgens (staat in het weiland) samen met mijn oudere shetlander merrie en andere beesten gevoerd. Als ik dit doe of iemand anders behalve dat andere persoon. Als dat persoon haar voert (en de rest) dan bijt, slaat ze hem bijna het weiland uit. Hij is al niet zo super met pony's maar zijn "werk" is hun voeren (ze staan bij het bedrijf van mijn ouders en daar doet hij alles buiten, dus hij moet ook de geit en alles in de gaten houden.) Zelf vind ik dit heel vervelend omdat ze zo niet naar andere doet. Kan dit iets zijn? En hoe kan ik hier vanaf komen?

Alvastbedankt.

mick75

Re: Shetlander veulen mag iedereen behalve een persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:53

Tja, soms hebben dieren een bepaalde sympathie, of in dit geval antipathie tegen bepaalde personen. Dus precies wat je zegt, dan mogen ze iemand absoluut niet zonder dat daar een aanwijsbare reden voor is. Kan zijn dat de geur van die persoon haar niet aanstaat of zijn houding.

Voor zover ik weet is er weinig aan te doen behalve zo normaal mogelijk doen en ze zo min mogelijk in contact met elkaar te brengen. Heb het ook wel eens gehad op een manege. Het braafste paard van stal mocht mij niet (en ik hem niet). Hij probeerde me altijd te bijten als ik langs kwam en het liefste had ik hem een rotschop gegeven als ie dat weer eens deed. Had nooit wat met dat paard te doen gehad en het was mis vanaf het eerste moment dat ik langs hem liep. Ik heb het "opgelost" door dat paard te mijden als de pest, en er gewoon niet op te rijden in de les.

Met de overige paarden kon en kan ik prima door een deur trouwens, het ligt niet aan mijn algemene manier van met paarden omgaan want anders zou ik geen enkel paard kunnen benaderen.

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:01

Miss een beetje een rare vergelijking, maar mijn kat heeft dat ook een poosje gehad met 1 persoon. En op een gegeven moment was dat in eens over. Op hoop van zegen dan maar dat het een fase is!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:10

tja.. mischien toch iets van geur? of carma... dat ie zo reageerd.
kan hoor...

wij mensne mogen ook nietaltijd iedereeen en soms voel je het aan je water dat er iets is/mis is of iets degelijks.