Königs, Petrie of Derbie laarzen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

yv0nnee

Königs, Petrie of Derbie laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 20:01

Ik ga volgende week leren rijlaarzen kopen en kan kiezen tussen Königs, Petrie en Derbie (laarzen van rond de 300 euro). Welke hebben jullie? en bevallen ze goed? Wat raden jullie mij aan om te kopen?
groetjes Yvonne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:21

wat voor laars wil je ? een kei harde laars dan zeg ik petrie wil je een zachtere laars dan eerder derby, wil je een "klassieke" dressuurlaars.. dan zou ik eerder petrie nemen.. maar wil je een sportievere laars da weer Derby... een kwestie van kijken en passen

(met konigs heb ik geen ervaring)

edit: en wil je een laars voor recreatief dan zou ik voor mountain horse gaan ;)
(en voor opmaat gemaakten en geheel naar jou wens gemaakte laarzen voor een goede prijs zou ik naar lipica gaan)

SkyMarian

Re: Königs, Petrie of Derbie laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:56

ik heb 2 paar kalfslederen laarzen van konigs. En wil niet meer anders. Hele fijne laarzen. Het is het type favorit die rond de 300 euro kost als het zwarte moeten worden.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:23

Ik heb petrie laarzen, ze waren 320 euro, maar heb ze gekocht met 70% korting.
(was een ''oud'' model).

Ben heel erg te spreken over mijn petries, zijn van kalfsleer in het begin heel hard,
maar wordt met gebruik soepeler.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 06:24

geen erbie :o persoonlijk vind ik dit leer erg lelijk worden..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 07:23

Derby of Konigs,ik zou niet voor petrie gaan(de meeste mensen kiezen voor model perfect,en dat leer word pas snel lelijk vanwege de coating)

yv0nnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 09:30

Bedankt voor de reacties:D
ik ga denk ik voor de konigs favorit..
Meer mensen ervaring met deze laars?

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:23

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:16

Ik heb geen ervaringen met de laars. Ik wilde die laarzen eerst ook, maar mijn maten zaten niet in de standaardcollectie van Königs, dus kon ik iets van 200,- bijbetalen. Toen ben ik voor de Petrie Standaard gegaan.

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:02

Ik heb geen goede ervaringen met mij Petrie laarzen.
Mijn rits is al meerdere malen kapot geweest, net zoals het elastiek. En toen ik ze net 2 maanden had lag de hak er ook al af. ;)

Dit is wel allemaal gerapareerd, het viel onder de garatie, want ik heb niks hoeven te betalen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:11

Ik hoor altijd zoveel slechte verhalen over de coating laag van de perfect. Ik heb hem zelf ook en na 6 jaar begint hij nu pas af te bladderen! Verder vind ik dat die coating er net voor zorgt dat de laars er beter blijft uitzien. Mijn laars is altijd blijven glimmen!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:23

ik heb zelf derby softjumpers en ben er helemaal weg van
ik kan er hele dagen oplopen zonder een blaar te krijgen
heb ze eigenlijk niet hoeven in te rijden
en ze zitten gewoon heerlijk

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:24

Ik heb zelf pertie's, en zweer erbij,
wel heb ik de "harde" variant, en deze zijn moeilijk in te lopen,
maar eenmaal ingelopen zitten ze zalig en wil je niets meer anders

La_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:26

Königs! :j
Ik heb ze zelf ook en ik ben er super tevreden over. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:29

HAR --> RUI.

Moderatoropmerking:
Hierbij ook het verzoek om als jullie een bepaald merk aanraden ook te onderbouwen en uit te leggen waarom je specifiek die aan of bijvoorbeeld juist afraadt. Deel bijvoorbeeld je ervaringen erover. Dan heeft de rest van Bokt er ook echt iets aan.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:15

Hoe zit het dan met de maten? Ik heb korte onderbenen en een klein beetje smallere kuiten. Heb vroeger ooooit eens Petrie's gehad maar ik kon daar dus niet fatsoenelijk mee lopen, laat staan rijden! Die heb ik dus toen snel door verkocht. Die waren echt zo stug en hard!

Ik rij nu altijd met chaps (laatst zelfs chaps voor 5 euro in de opruiming gekocht!), en die zijn ook een klein beetje lang maar niet storend met rijden.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:21

of een laars hard of zacht is is erg afhankelijk van het model, petrie heeft ook zachte laarzen en zo zal derby vast ook een wat stugger model hebben.
of hij fijn op je voet zit en dus prettig loopt is afhankelijk van natuurlijk de maten maar ook wat voor een soort contrefort is gebruikt, wat weer afhankelijk is van het model.
je moet eerst zelf duidelijk weten wat jouw wensen zijn en hiermee naar de ruitersportzaak gaan, daar kunnen ze je verder adviseren welk model bij jou wensen lijstje past en wat de mogelijkheden zijn.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:41

Ikzelf heb Petrie laarzen, niet op maat gemaakt dus de schacht is erg laag. Dat is wel een nadeel eraan, verder zitten ze wel erg lekker, alleen idd nog erg hard. Maar naarmate ik ze langer gebruik, merk je toch dat ze soepeler worden. Alleen slijten de zolen + hakken ook behoorlijk snel. Verder ben ik wel erg tevreden over mijn laarzen!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:43

Oja en ik heb een moeiiilijke voet! Steunzolen ook. Lage (of eigenlijk geen) wreef en toch een maat 38,5 a 39 nodig. Nou ja, tzt maar eens kijken of het ook echt makkelijk is als ik leren rijlaarzen kies.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 07:36

ik zou dan toch kijken voor op maat gemaakte laarzen.
die kunnen ze dan aanpassen aan je lage wreef.
als je iets voordeligers wilt,ik geloof dat lipica laarzen op maat gemaakt worden en wat betaalbaarder zijn.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:07

Ik ben erg tevreden over Petrie. Ik heb echt jaaaaren met mijn eerste paar gedaan.
Ik heb nu ook een paar Cavallo Sydney laarzen, en ook die bevallen tot nu toe goed (zijn € 400,- met veter en rits).
Ik denk ook dat je voor jezelf moet bedenken wat je fijn vindt. Petrie is bijvoorbeeld over het algemeen heel stug en stijf. Ze gebruiken vrij dik leer.
Cavallo en ik geloof ook Derby is heel zacht en soepel.
Het is maar net wat je zelf lekkerder vindt rijden.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 00:59

Ik heb zelf Petries en Konigs.. Mijn petries heb ik nu zo'n 7 jaar, zien er nog heel goed uit. Het was de goedkoopste versie. Zie wel veel petries om mij heen die zijn ingezakt enz. Die van mij zijn volgens mij een gelukje, staan nog helemaal rechtop en gebruik niet eens spanners. Leer is niet gaan bladeren of wat dan ook.

De konigs favorit heb ik nog niet zo lang, maar die zitten wel heerlijk, geen pijn mee gehad. Dit had ik bij mijn petries wel en ze hebben een hele mooie hoge dressuurboog.
Als je dichtbij de duitse grens woont kun je misschien de konigs daar aan laten meten. Scheelt zo'n 100 euro of meer met hier.

yv0nnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 08:46

Ik heb laarzen besteld! Königs Favorit is het geworden! Een iets lager model omdat ik ook wel eens spring maar met hoge dressuurboog en kroontje(A)!
ze hebben mijn voeten helemaal opgemeten enzo en over ongeveer een maand komen ze binnen:D

Jenny__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:46

Ik heb derby laarzen. Ze zijn aangemeten naar mijn been en voet. Ze zitten als gegoten! Geen inloop pijn gehad! Ideaal.
Ze zijn nu nog net als nieuw
Ze waren 300 euro, met aanmeten en al..

Jenny__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:47

o, kijk ik lees net dat je ze al besteld hebt.
Nou veel plezier ermee :D