Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En al een jaar plezier! 
Rijerijerije schreef:En voor de rest hebben jullie wel gelijk denk ik: het is een mooie prijs voor een mooi paard
Less schreef:Rijerijerije schreef:En voor de rest hebben jullie wel gelijk denk ik: het is een mooie prijs voor een mooi paard
Wij weten niet of het een mooie prijs is voor het paard dat aangeboden wordt. Wij weten de prijs namelijk niet en wat je te besteden hebt en we hebben het paard niet gezien.
Maar zoals jij het in je begin post omschrijft, zou ik niet de minpunten noemen, etc...
Rijerijerije schreef:Nee ik vind het ook niet nodig om mijn budget en de vraagprijs van het paard hier neer te zetten, maar dat is wat ik voor mezelf vind. Uiteindelijk moet ík het geld neertellen, en misschien is het dan wel meer dan iemand anders had gedaan (waarschijnlijk zelfs!) maar dan heb ik wel een vriendje voor het leven gevonden waarmee ik fijn mijn hobby kan gaan uitoefenen.
ElCid schreef:Rijerijerije schreef:Nee ik vind het ook niet nodig om mijn budget en de vraagprijs van het paard hier neer te zetten, maar dat is wat ik voor mezelf vind. Uiteindelijk moet ík het geld neertellen, en misschien is het dan wel meer dan iemand anders had gedaan (waarschijnlijk zelfs!) maar dan heb ik wel een vriendje voor het leven gevonden waarmee ik fijn mijn hobby kan gaan uitoefenen.
Dan moet je niet twijfelen en gewoon het gevraagde bedrag betalen. Zeker als je de prijs eigenlijk al oke vind en het "het" paard is wat je al een tijdje zoekt.
Je loopt altijd de kans als je gaat afdingen dat de koop daar uiteindelijk op afketst en dan heb je spijt, terwijl het misschien maar om een paar honderd euro gaat. Als je straks met dit paard veel plezier hebt is dat bedrag te verwaarlozen, zeker als je ervan uitgaat dat je nog 10 jaar of langer lol met dit dier gaat hebben!
Rijerijerije schreef:Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuw paardje, en af en toe kom ik een potentiele kanshebben tegen. Nu is mijn budget niet heel laag, maar graag geef ik natuurlijk zo weinig mogelijk uit om zoveel mogelijk over te houden voor toebehoren en andere dingen.
Nou vraag ik me af: hoe ding je af op een paard dat al heel mooi geprijsd is? Bijv: karakter is super, paard is jaar of 12, heeft behoorlijk dressuurpotentie, braaf onder het zadel en in de omgang: kortom eigenlijk niks op aan te merken en voldoet precies aan mijn wensen/eisen. Dus ook geen minpuntje waarvan je kan zeggen: ik wil hem wel hebben, maar voor zoveel euro minder....Ga je dan actief op zoek naar minpuntjes? Of laten jullie het bij de vraagprijs en neem je het paard zo mee?
)