GZ Ruitervakantie België / Frankrijk liefst western

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shoufshouf

GZ Ruitervakantie België / Frankrijk liefst western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 23:15

Hallo,

Ik ben op zoek naar een leuke plaats om een ruitervakantie te houden in de meivakantie. Belgie of Frankrijk.
Het liefst western maar hoeft niet perse. Het liefst een accomadatie met 2 pers kamers met eigen badkamer. Ik zoek geen trektochten en het liefst een arrangement met daarin maar 1,5 tot 2 uur rijden per dag, dit omdat ik misschien met iemand ga die niet gewent is vaak en lang te rijden....Ik wil graag ongeveer een week gaan.

Wie weet wat leuks!! Mag dus ook gewoon engels zijn...Liefst een beetje kleinschalig/ knus
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-01-09 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Landen uitgeschreven voor duidelijkheid regio.

Suuszels

Re: GZ Ruitervakantie Be/Fr liefst western

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:14

http://www.ranch.be/ misschien?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik vind het er wel altijd heel tof uitzien! ;)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:40

www.tirnanogstables.be, is wel engels maar een kleinschalige tinkerstoeterij, is wel vlak over de grens van nederland/belgië

Ropers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:36

mantha81 www.ranch.be daar wil ik ook altijd nog een keer naartoe.
En voor frankrijk heb je www.ranch.nl kun je ook met koeien werken ook erg leuk.
Alleen maken ze wel dagtochten van 5/6 uur.

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 19:57

Ha Ropers,
Ga jij dan mee?? Hahaha...Degene met wie had willen gaan kan niet. En nu is het de beurt aan mijn vriend om alleen thuis te blijven...hahaha...

Stara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:52

http://www.elranchocriollo.com/ned/ranch-fs.htm

Angelina & Max zijn Nederlanders die paardrijvakanties aanbieden op Criollo paarden in de Franse Ardennen.
Echt een ongelooflijke ervaring! De natuur is prachtig, de paarden geweldig en de accomodatie super!

De kamers hebben een eigen badkamer met toilet en beneden is een gezellige bar in westernstijl.

Gewoon doen, je zult er geen spijt van krijgen. 1 waarschuwing: als je eenmaal op een Criollo hebt gereden, wil je nooit meer een ander paard, dus weet waar je aan begint, voor je t weet ben je verslaafd :-)

Groeten, Anet & Sancho de Criollo

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:59

@ HoeveAnsalo: kan het kloppen dat die link nog niet werkt?

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:05

Duitsland zit ook een heele leuke the triple star guest ranch. En
oooh die ranch in frankrijk wil ik ook zo graag heen maar niemand die met mij mee wil of kan.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:17

www.ranch.be is echt een aanrader :j. Ik ben er samen met een vriendin geweest. Je hebt veel verschillende arrangementen en dus zal er altijd wel iets tussen zit wat past. En de mensen zijn zo relaxed daar dat als je iets anders wilt het volgens mij best te regelen is hoor :j

Ze hebben niet heel veel paarden, waardoor het lekker kleinschalig is. De sfeer is er heerlijk (lekker open haardje aan als je thuis komt, toen wij er waren was het namelijk heel koud en vooral heel nat :P) gezellig met zijn allen kaarten en goede kamers met eigen douche en toilet.

Je ontbijt aan de 'grote' tafel in de kamer (westernstijl) en is voorzien van allerlei lekkernijen. Bij het ontbijt maak je je lunch klaar die in de zadeltassen verdwijnen, die eet je onderweg tijdens een stop op. Tijdens het stopje wordt tevens een soepje opgewarmd! In de avond is het tijd voor het diner dat ook aan de 'grote tafel' wordt gegeten. Er is altijd genoeg en het was zeer smakelijk!

Wat ik vooral heel leuk vond was dat je echt betrokken wordt bij alles. Toen wij aankwamen liepen we gelijk mee de paarden halen (die eten namelijk in stallen en staan voor de rest buiten) en kregen we gelijk een uitgebreide rondleiding langs alle paarden. We kregen te horen waar ze de paarden vandaan hadden en hoe ze waren. Aan het einde vroeg ze wat ons leuk leek om op te rijden en elke avond werd gewoon onderling overlegd (uiteraard ook met de eigenaren erbij :P) op welk paard je een keertje wilde rijden. Kon dat niet, dan werd er een oplossing bedacht. Nu waren wij ook maar met zijn vieren, dus dat scheelt ook wel denk ik. Ik vond het erg leuk om je voorkeuren uit te mogen spreken en het was vooral leuk dat er ook naar geluisterd werd :j.

Ik denk dat het grootste pluspunt van deze mensen is dat je heel persoonlijk wordt behandeld. Je bent daar niet de zoveelste toerist.. maar er wordt heel persoonlijk met je omgegaan en je wordt overal bij betrokken en ze hebben overal tijd voor.

Tip: ook na een lange en vermoeiende rit altijd erg in houden dat je op een westernzadel rijd en niet op een Engels zadel :P. Zo hing ik aan de westernknop :P, we hebben toen wel flink gelachen. Maar ook toen werd gelijk gekeken of mijn jas nog gemaakt kon worden (was onmogelijk :P) en kreeg ik gelijk een jas te leen.

Ropers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:16

Mantha81, We wilden nog een keer met alle meiden van stal!! Dus gaan we gewoon allemaal gezellig samen, en ikke neem mijn eigen Cowboy wel mee.
Dus die van jou kan ook wel mee hoor!!hahahaha

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:12

Stara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:42

@ AngelofLover: Tja, volgens mij is de site (tijdelijk?) uit de lucht. Hopelijk doet ie t binnenkort weer...........

Groeten, Anet, Hoeve Ansalo, Ter Apel

Anoniem

Re: GZ Ruitervakantie België / Frankrijk liefst western

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:07

Moderatoropmerking:
Hierbij ook het verzoek om als jullie een bepaald adres aanraden ook te onderbouwen en uit te leggen waarom je specifiek die aan of bijvoorbeeld juist afraadt. Deel bijvoorbeeld je ervaringen erover. Dan heeft de rest van Bokt er ook echt iets aan.

Shoufshouf

Re: GZ Ruitervakantie België / Frankrijk liefst western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 10:44

@ Ropers: Wij zitten helaas altijd aan de schoolvakanties vast...en dan ook nog aan iemand die de paarden kan doen als wij weg zijn...Maar laat het maar weten als jullie gaan!!