Telt mijn winstpunt..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LittleStar

Telt mijn winstpunt..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 20:59

Lieve paardenvrienden,
Op de kringkamioenschappen werd door 2 jury leden 1 proef gedaan.. dat wil dus zeggen dat ik 2 keer ben becijfert!
Maar.. bij de 1 had ik 180 en de ander 176... telt die 180 als een winstpunt? of delen ze hem echt door 2 en heb ik dus niks..?

Liefs

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:01

Hee, ik snap je vraag, heb het zelf ook altijd!

je moet uitgaan van het gemiddelde van allebei, komt die boven de 180 telt die als winstpunt. en anders niet.

hopelijk heb ik je hiermee geholpen ;)

KimE

Re: Telt mijn winstpunt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:31

Meestal wordt het gemiddelde genomen en heb je dus 178 punten.. Het telt dus niet als winstpunt. Dit kán weleens verschillen per vereniging. Even navragen :)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:34

Ik denk haast dat je dan 178 hebt. Maargoed, dat is alleen mijn logische beredenatie, het kan vanzelf anders zijn.
Anders zou je als beide juryleden je 180 geven 2 wp moeten hebben en dat is denk ik ook niet het geval.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:44

bij meerdere jury's geld het gemiddelde
helaas geen winst dus.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:36

Olympus_ schreef:
Meestal wordt het gemiddelde genomen en heb je dus 178 punten.. Het telt dus niet als winstpunt. Dit kán weleens verschillen per vereniging. Even navragen :)

Dit kan helemaal niet verschillen per vereniging, tenzij het een hobbywedstrijd is, maar dan tellen winstpunten sowieso niet.
Bij meerdere juryleden telt het gemiddelde, zowel voor plaatsing als voor winstpunten etc.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:37

En vaak is het zelfs zo nog dat de kampioenschappen niet mee tellen voor de winst..

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:45

winstpunte tellen niet mee op kampioenschappen.. winstpunten tellen alleen op wedstrijd waar iedereen mag komen, oftewel opengestelde wedstrijd.. kringkampioenschappen zijn niet opengesteld want daar moet je je voor selecteren!
En bij meerdere jury's telt het gemiddelde, dus je hebt zoiezo geen winstpunt, om beide redenen!

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:41

K1MmEl schreef:
winstpunte tellen niet mee op kampioenschappen.. winstpunten tellen alleen op wedstrijd waar iedereen mag komen, oftewel opengestelde wedstrijd.. kringkampioenschappen zijn niet opengesteld want daar moet je je voor selecteren!
En bij meerdere jury's telt het gemiddelde, dus je hebt zoiezo geen winstpunt, om beide redenen!

Dit is niet waar wat je zegt. Meestal telt de eerste proef wel mee voor winst verliespunt. Dit is terug te vinden op de vraagprogramma's!! Als je over mag rijden dan telt die proef vaak niet mee voor winstpunten.
En bovendien ik kan zo een aantal soorten wedstrijden opnoemen waar niet iedereen mag komen, maar die wel degelijk meetellen voor winstpunten (speciale friezewedstrijden, kringwedstrijden, bepaalde stamboek kampioenschappen enz.)

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:59

voor friezewedstrijd hoef jeje niet voor te selecteren, dat is een opengestelde wedstrijd voor dat soort ras! kringwedstrijden mogen hier door iedereen gereden worden, of voor jou een selectiewedstrijdis of niet, maakt niet uit. en ik ging er vanuit dat ze gewoon via de knhs reed en niet via een bepaald stamboek kampoenschap. dus het is wel wat ik zeg.. in ieders geval hier wel hoor!!

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:22

Het word bij elkaar opgeteld en omgerekend in procenten, je hebt dan geen 60% en dus word er voor die wedstrijd/proef geen winstpunt berekend.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:02

K1MmEl schreef:
voor friezewedstrijd hoef jeje niet voor te selecteren, dat is een opengestelde wedstrijd voor dat soort ras! kringwedstrijden mogen hier door iedereen gereden worden, of voor jou een selectiewedstrijdis of niet, maakt niet uit. en ik ging er vanuit dat ze gewoon via de knhs reed en niet via een bepaald stamboek kampoenschap. dus het is wel wat ik zeg.. in ieders geval hier wel hoor!!

Je hebt nog steeds niet gelijk. Bij alle wedstrijden had ik het over wedstrijden die onder de KNHS regelementen gereden worden.
Je haalt open wedstrijden en wedstrijden waarvoor je moet selecteren door elkaar. Open wedstrijden zijn wedstrijden waar iedereen aan mee mag doen, daar valt weldegelijk de kringwedstrijden enz. niet onder. Kringwedstrijden mogen alleen mensen aanmeedoen in een bepaalde kring dus geen open wedstrijd.

En zoals ik zei je moet de vraagprogramma's van de betreffende kampioenschappen erbij pakken! (en als je geen zin hebt om het ff op te zoeken bij deze: http://www.knhs.nl/objects/00011996.doc). Staat toch echt duidelijk de eerste proef komt in aanmerking voor winst- verliespunten!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:05

Maakt in dit geval helemaal niet uit, die discussie is niet nodig. TS heeft 178 punten gemiddeld gehaald, dit is geen 60% en daarmee dus ook geen winstpunt.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:06

Daar heb je helemaal gelijk in Neonlight! Soms heb ik van die dagen dat ik graag wil dat men weten hoe het precies zit... :o

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:22

Ik denk ook dat je 178 hebt :j

Maar missschien heb je geluk, de KNHS heeft bij mij ook een keer een foutje gemaakt, in een L2 proef had ik een keer 187 en 182 en een eerste plaats, maar die proef werd dus beoordeeld door 2 jury's, en ze telden beiden als WP's mee :=

collie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:32

Volgens mij tellen de puten die je rijd op een regiokampioenschap gewoon mee hoor. Jammer dat je net geen winst had.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:32

Aranel schreef:

Maar missschien heb je geluk, de KNHS heeft bij mij ook een keer een foutje gemaakt, in een L2 proef had ik een keer 187 en 182 en een eerste plaats, maar die proef werd dus beoordeeld door 2 jury's, en ze telden beiden als WP's mee :=

Dat is apart, want normaal gesproken heeft alleen de hoofdjury bij C dan een startcoupon en de andere jury alleen een protocol.
De KNHS krijgt alleen de originele startcoupons toegestuurd. Hoe weten ze dan dat je 2 wp zou hebben? Tenzij allebei de jury's in afwijking met de regels een startcoupon zouden hebben natuurlijk.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:24

AmonRe schreef:
Aranel schreef:

Dat is apart, want normaal gesproken heeft alleen de hoofdjury bij C dan een startcoupon en de andere jury alleen een protocol.
De KNHS krijgt alleen de originele startcoupons toegestuurd. Hoe weten ze dan dat je 2 wp zou hebben? Tenzij allebei de jury's in afwijking met de regels een startcoupon zouden hebben natuurlijk.

Ik weet het ook niet! Ze hadden wel beiden een startcoupon, heb ze boven nog liggen :j . Maar ik ben er wel blij mee :+

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:43

Haha, ja dat snap ik! Best leuk zo'n foutje af en toe hihi :-)

scooby1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:06

Hej,

ik moest laatst starten op de brabantse kampioenschappen en daarvoor moet je je ook selecteren. Ik dacht dat de punten niet zouden tellen (ik had 182 en 189 punten) maar een maand ofzo later waren mijn winstpunten van 13 naar 15 gegaan, dus toch 2 winstpunten erbij.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:12

AmonRe schreef:
Aranel schreef:

Voor zover ik met 2 juryleden rij: bij de selecties moet je 2 coupons inleveren, maar bij de suptop maar eentje per proef, nu ik erover nadenk begrijp ik het verschil ook niet... Scheelt toch weer 1 euro zoveel per proef!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:35

bij onze kringkampioenschappen telden de wintpunten niet...