Openingstijden strand met je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Julia_14

Openingstijden strand met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:30

Hoi,

Heb een tijdje zitten googlen en ook de FAQ etc hier even doorgelezen, maar krijg niet echt antwoord op mijn vraag:
Vanaf wanneer gaat de regeling weer in dat je met je paard niet meer overdag het strand op mag? En vanaf hoe laat tot hoe laat mag je er dan wel op? Reden dat ik dit vraag is dat wij eind april/begin mei een fotoshoot op het strand willen plannen, maar dan moeten we er natuurlijk wel gewoon overdag op kunnen! Ik heb het dan over stranden in Zeeland, en met name het strand in Renesse.
Heb ook op de site van Renesse gekeken, maar er staat niets hierover op (of ik kijk natuurlijk niet goed ;) )

Alvast bedankt voor de informatie :)

groetjes Julia

Utixo

Re: Openingstijden strand met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:32

Dit verschilt per strandopgang, je zult dus echt even gericht moeten kijken welke opgang je wilt hebben ;).

Als je in Februari, April, begin Mei plant, zit je in ieder geval nog goed.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:32

De stranden waar ik wel eens wandel weet ik het dat is vanaf 15 mei mag je er niet meer op volgens mij tussen 10.00 en 21.00( tijden weet ik niet zeker datum 100%).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:09

zie link bij faq hier boven

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 22:47

@ eevita; heb al bij die link gekeken, maar krijg toch niet echt antwoord op m'n vraag. Maar misschien heb ik verkeerd gekeken hoor!

Bedankt voor jullie reacties! Zou zo gauw even niet weten welke opgang wij altijd hebben in Renesse, moet ik es even uitzoeken :D

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:51

Je zou ook even kunnen bellen met VVV in Renesse. Of google op VVV Renesse, dan kom je er vast uit!

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 00:43

Hoi,

tussen 15 mei en 15 september tussen 10:00 en 19:00 mag je op veel plaatsen niet op het strand. Je kunt het nalezen op www.schouwen-duiveland.nl

Op de pagina vrije tijd en toerisme kun je een plattegrond downloaden met de precieze plaatsen.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:28

Hier in Burgh-Haamstede mag je het hele jaar op het strand, behalve het 1e stuk naar linls naar de stormvloedkering, daar is teveel dagrecreatie, vanaf het bos de strandopgang mag je wel naar rechts en dan tot i.i.g voorbij de vuurtoren/middenpad, verder weet ik ook niet zeker, vanuit Renesse ben je wat beperkter, is het ooki veel drukker op het strand.
Als je je trailer parkeert bij manege Lisidina, kun je direct het bos in, aansluitend het strand.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:13

Verschilt heel erg per strand volgensmij, moet je maar even op de borden kijken die bij de strandovergangen staan :+

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:18

In Renesse zijn alle strandovergangen overdag verboden voor paarden van 15 mei tot 15 september ja. Dus voor die tijd gaan is veel leuker! En als je in die tijd gaat kun je beter 's ochtends heel vroeg gaan i.p.v. 's avonds. Dan zijn er minder mensen en minder kuilen! Als ik 's zomers ging, zorgde ik ervoor dat ik om 8.00 op strand was.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:46

Dan is de keus niet zo moeilijk, Renesse mijden en in burgh het strand op, ik ga gewoon wanneer het mij uitkomt en dat is meestal niet s;ochtends vroeg in de vacantie, sávonds vind ik het te druk met vliegeraars en honden die nog nooit hebben ngehoord wat luisteren is.
Eigenlijk rijd ik het liefst op het strand in het voor en najaar, de ruimte voor jezelf en je paard.....