Al een poos heb ik lipica's en ansich bevallen die goed. Echter heb ik het probleem dat mijn benen nogal veranderlijk zijn en daardoor vaak om het half jaar nieuwe laarzen moet kopen omdat lipica's helemaal op maat gemaakt worden. Nu wil ik toch heel graag nieuwe laarzen voor de training en ben aan het rondkijken naar gewone standaard laarzen, geen maatwerk (althans, geen maatwerk zoals lipica ze maakt) maar ik kan er echt geen wijs uit worden. Het moeten zowieso bruine dressuurlaarzen zijn, met een dressuurboog. Ze mogen een vetertje hebben, en moeten een rits hebben (schuinvoor heeft voorkeur ivm ervaring, maar rits achter kan denk ik ook). Welke merken laarzen hebben een grote keuze in standaardmaten en voldoen aan mijn eisen? Ik heb voetmaat 39-40, kuitmaat 40-41 en hoogte EXcl boog rond de 55cm, vooral dat laatste in combi met m'n dikke kuiten is vaak een probleem (meeste laarzen zijn hoe hoger hoe smaller).
vraag eens bij emmers? de "emmers" laars? Of de konigs favorite (lagere prijsklasse, hierdoor krijg je een een naad schuinvoor, maar hier kun je dus een rits in laten zetten).
Petrie's laarzen zijn ook confectielaarzen, maar worden wel op maat gemaakt indien nodig en afhankelijk van de aanpassingen betaal je extra.
Het model van mijn laarzen was niet hoog genoeg verkrijgbaar en omdat er maar 2 cm. bij moest was het een 1/2 aanpassing en betaalde ik dus ook de 1/2 van een aanpassing. Er zijn dus vaste prijzen bij Petrie voor niet-standaard maten.