Vraag over verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tamadine

Vraag over verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 08:02

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik heb een vraag over het verzekeren van je paard.

Ik ben bezig met aankoop van een 3 jarige merrie...

Nu gaat mijn behoefte er niet naar uit om haar tegen blijvende ziekte/kreupelheid of dood te verzekeren en dat je dan een bedrag uitgekeerd krijgt. Maar ik zou wel graag tegen ziektekosten willen verzekeren, bijv. als ze een ongeval heeft gehad dat ze geopereerd moet worden etc.

Kan je dit ook scheiden, of zit het altijd met elkaar verbonden?

Mvg Mara

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:35

Ga maar ff googelen op paarden verzekering.
En je ziet door de bomen het bos niet meer.

Als ik afgelopen 15 jaar mijn paardenhouderij bekijk dan zou ik niets tegen ziekte kosten verzekeren.
Ik verzeker niets.
Of alles verzekeren, of niets verzekeren.
Ziekte kosten, zoals een AB kuurtje moet je toch echt zelf kunnen betalen,
zo niet, dan heb je al een probleem om je paard te kunnen onderhouden.

Mocht je echt een extra uitgave hebben voor ziekte kosten dan is een lening bij onze grote TV lening reclame makers goedkoper dan jarenlang een dikke premie te betalen.

Voorbeeldje van de laatste DA rekening dit jaar.

2 merries opvoelen.
13 paarden enten.
1 merrie met een dik achterbeen. naar binnen geslagen mok.

Wat is het eigen risico bij een ziekte kosten verzekering ???

http://www.mijnalbum.nl/Foto-A6LEIYBP.jpg

OwimPowerrr

Re: Vraag over verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:29

Ik weet wel dat je geloof ik per persoon 2 paarden gratis in je WA verzekering mee kunt verzekeren. Dat heb ik in ieder geval wel gedaan. Maar wat dan precies gedekt word enzovoort, daar weet ik ook 't fijne niet van. Dan moet je gewoon jou eigen verzekeraar contacteren waar je je WA verzerkeing bij hebt afgesloten en daar vragen om meer informatie.

Dat is in ieder geval gratis. Maar ben het wel eens met Ariebren.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 20:16

Hey, ja dat met die WA verz dat weet ik inderdaad, want werk in de verzekeringen haha...

Ja ik twijfel er ook over wat te doen...

OwimPowerrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:56

Hahaha ow :o

Ach volgens mij zijn er wel een hoop die dat niet weten... Hebben zij vandaag misschien weer wat geleerd *D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 23:00

Dat is zeker waar... Zijn inderdaad genoeg mensen die het niet weten...

Ik kan het alleen dus niet vinden als je los een ziektekosten verz wilt voor bijv. dus een operatie ofzo... Maar aan de andere kant zou je er inderdaad zelf ook voor kunnen sparen...

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 01:46

De hoogste kosten krijg je door sterfte of operatie ik zou daarom ook daar voor verzekeren, dat abkuurtje of die vaccinatie van 25 euro lijken mij het probleem niet? Een enkele ziektekosten verzekering heb ik nog nooit gezien vaak is het met een combi van sterfterisico's en dat lijkt mij ook de meeste logische dingen om te verzekering.

Even de basisverzekering van catherine de Buyl (eentje waar ik goede ervaringen mee heb!)

BASISVERZEKERING STERFTERISICO’S

De sterfteverzekering paarden dekt alle sterfterisico’s tengevolge van ziekte (koliek enz.), ongevallen (inbegrepen humanitaire slachting), transport (tevens per vliegtuig), brand, bliksem, electrocutie, verdrinking en diefstal. Wij betalen 100% van de verzekerde waarde uit evenals de hospitalisatiekosten voor koliek en breuken.

Het sterfterisico tijdens een operatie onder volledige verdoving is gedekt indien deze operatie tot doel heeft het leven van het paard te redden of om toekomstige kreupelheid of ziekte te vermijden (bijv. OCD).

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:05

Verplaatst MD --> TAO.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:18

Ik heb mijn paard juist alleen laten verzekeren tegen dood en diefstal! Equipe paardenverz. 2

Ziektekosten kan ik zelf wel dragen..je kan dat ieder jaar in je verz. pompen en je paard wordt niet ziek dus je bent het kwijt..of je zet het zelf opzij!