Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke schreef:Heb je E-rijbewijs? Zo niet, haal dat eerst. Die flauwekul van rekenen is over 2 - 3 jaar ten einde, dan is het gewoon alles boven 750kg TMM = E-rijbewijs. Wacht daar niet op, het zal er niet gemakkelijker op worden. Bovendien worden gewichten schromelijk onderschat en rijdt een aanzienlijk aantal mensen met een combi die ze feitelijk NIET mee mogen rijden. Stort niet in diezelfde valkeuil.

westernjo schreef:Oke, maar uit het lijstje van Ikke heb ik begrepen dat het eigen gewicht van de auto 1300kg moet zijn?
Kom ik gelijk op mijn volgende vraag, hoe zwaar is een trailer met paard (1.45m).
MarcR schreef:Voor info ivm trekauto's ga eens kijken op http://www.caravantrekken.nl
Je kan kijken hoe een auto is als trekker en je vindt veel tips.
Wij hebben zelf juist een Subaru Forester gekocht maar ik heb hem nog niet dus nog geen ervaring.
Forester is meerdere keren gekozen als trekauto van het jaar.
Huertecilla schreef:Dat zijn naar mijn ervaringsmening gevaarlijk ongenuanceerde adviezen Ikke.
Een sterkere motor is alleen veilig als de bestuurder NIET harder gaat rijden dan verstandig is en hoe langzamer (zonder wegsperring te zijn) hoe veiliger.
hc
Hoe makkelijker hij het trekt, hoe relaxter rijden het is.