Platte band veewagentje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annesneisje

Platte band veewagentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 15:29

Hey,

Ons veewagentje staat al enkele weken stil, en één van de banden is redelijk veel gelost.
Nu heb ik het volgende maand nodig om er een lange rit mee te maken (2 uur rijden).

Wat doe ik best? Meteen er nieuwe banden op (laten) steken of is het voldoende van de band bij te blazen aan de brandstofpomp? Misschien is dat normaal dat banden lossen? Ik heb er nu bijna drie maanden niet mee gereden.

En als ik er nieuwe banden op steek, zullen die dan weer niet in no time lossen, aangezien ik het wagentje dus niet zo vaak gebruik?

FriesWytske

Re: Platte band veewagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:32

Als de banden glad zijn er nieuwe om laten zetten. Met lossen bedoel je dan dat ze zacht zijn? Ik zou ze wel even na laten kijken.

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 15:36

De banden zijn niet glad, één is gewoon heel geleidelijk aan beginnen lossen. Hij voelt niet echt zacht aan, maar je ziet duidelijk dat hij flink is gelost. Karretje staat nu ook scheef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:03

Begrijp ik nou goed dat jij 2 uur wilt rijden met je kostbare paard van een trailer of veewagen waarvan je op voorhand weet dat de banden niet goed zijn? :+

Ik leen altijd een trailer, ook al staat dat ding een half jaar stil, dan nog moet er nauwelijks lucht bij in de banden. Soms eens een klein beetje (controleren standaard). Maar niet dusdanig dat de boel er leeg van raakt.

Lijkt mij helder, nieuwe en goeie banden op steken, laat dan ook gelijk de velgen controleren. Wellicht is een grootscheepse controle sowieso ook eens een keer een goed plan :)

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 16:48

Owkay, nou dat was dus ook mijn vraag. Want zelf ken ik daar echt niets van...

Ik breng mijn wagentje nog deze week binnen bij de garage.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:53

als de band steeds leeg gaat zou je ook een nieuwe binnenband kunnen laten leggen na controle of er geen spijker in zit en mits de band verder nog goed is. Is goedkoper dan een nieuwe band, maar dat advies zullen ze in de garage ook wel geven.