Endurance kleding!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xVL

Endurance kleding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 20:12

Hey, Ik hoop niet dat dit topic er al is, anders sorry ;)
Ik ga dit jaar voor het eerst wedstrijden rijden met mn paardje, en ik ben benieuwd welke kleding jullie aanhebben!

Liefs,

Novalues

Re: Endurance kleding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:16

Zelf ben ik ook van plan mijn eerste wedstrijd te gaan rijden dit jaar (al stel ik dat nu even uit, vanwege mijn gebroken enkel :() Maar ik draag gewoon een normale rijdbroek, met leren laarzen en (Ligt natuurlijk aan de temperatuur en de weersverwachtingen) een lekker ruim t-shirt en daarover altijd een bodyprotector. En een cap natuurlijk.
Zeker voor je eerste wedstrijden zou ik niet speciale Endurance rijbroeken ed aan schaffen maar gewoon kiezen voor fijn zittende rijbroeken en t-shirts met vest.

mariekjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:56

als ik een wedstrijd rij.
dan heb ik altijd een witte onderbroek
(anders schijnt het door :+ ) door mijn witte broek.
daarboven heb ik dus een witte paardrijbroek.
en daar op een wit t-shirt met daaroverheen
een dressuur jasje! :P
en dan natuulijk een netje en een cap
dan heb ik mijn leren chaps aan met mijn leren
schoenen.
dat was het wel zo`n beetje xD

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 01:01

mariekjhe schreef:
als ik een wedstrijd rij.
dan heb ik altijd een witte onderbroek
(anders schijnt het door :+ ) door mijn witte broek.
daarboven heb ik dus een witte paardrijbroek.
en daar op een wit t-shirt met daaroverheen
een dressuur jasje! :P
en dan natuulijk een netje en een cap
dan heb ik mijn leren chaps aan met mijn leren
schoenen.
dat was het wel zo`n beetje xD

Maar in de endurance (zie topictitel) word je dan wel gek aangekeken hoor ;) En ook niet erg prettig voor 25 tot 160 km door het bos. ;)

@TS: je kleding waar je mee traint is als je begint meestal prima. Anders zijn er fijne broeken te koop bij de endurancewinkels (zie onderschrift :)* )

montiesmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 01:02

Haha Mariekjhe.... jij zult wel opvallen op een endurancewedstrijd !!!!

Ik rij met een lekker dikke katoenen decathlon rijbroek, dikke sokken en bergjes (2 cm hak!)
Verder een jas met veel zakken voor eten en drinken en mobieltje en vetkaart.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 11:01

hahahaha ja ik denk ook dat je met zo'n dressuuroutfit wel zal opvallen. Ik geloof dat er afgelopen seizoen zo eens iemand gestart is op een endurance wedstrijd van de lrv hahahaha

Ik draag meestal een katoenen polo. Ik probeer zoveel mogenlijk kunststofachtige kleding te mijden, omdat die enorm zweten. Een katoenen onderbroek zonder naden is zeker geen overbodige luxe ivm doorrijwondes. Ik heb afgelopen seizoen gewoon gereden met een goedkope nylon rijbroek die goed meerekt. Die duurdere rijbroeken vind ik vaak lastig omdat ze door de dikte van het stof je juist beperken in je bewegingsvrijheid. Laarzen vind ik voor endurance alles behalve prettig! Je zweet er enorm in, en omdat je te weinig beweginsvrijheid, en doorbloeding krijgt in je benen, krijg je vlug koude voeten en krampen in je kuiten of scheenbeen. Ik draag meestal stal/rij schoenen met paardrijsokken die goed ademenen en chaps die meerekken en ademen. Bij goedhard.nl kan je bijvoorbeeld van die elastische chaps kopen.

Het is echt belangrijk dat je kleding goed ademend is en snel droogt. Als het regent is het niet prettig om helemaal nat aan te komen. Hoe vlugger je opdroogt, hoe beter.

Ik hou ook helemaal niet zo van rijden met een jas. Ze storen me enorm tijdens het rijden. Als ik dan toch iets warmers aan moet doe ik liever een fleece aan om te rijden, het vocht van het zweten wordt naar buiten gezogen en blijft bovenop je fleece staan zodat je onder je kleding geen nat gevoel krijgt (een beetje zoals een zweetdeken bij een paard), en als het regent, regent het ook niet direct door. Natuurlijk is het wel anders als het giet. Dan heb ik meestal zo'n lange regenjas aan die goed ademend is naar buiten toe. Een K-way raad ik echt af. Je zweet je er te pletter in!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:32

Er zijn drie dingen waar rekening mee moet houden, je moet iets aan met mouwtjes, je moet een goedgekeurde cap op en als je met gewone beugels rijdt moet je schoenen met een hak. Voor de rest doe je gewoon aan wat lekker zit.