leasepaard kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

timorboy

leasepaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 15:42

hallo, ik ben nieuw hier op bokt en een vriendin die zei dat ik hier maar eens moest kijken.

ik had gelijk een vraag.

ik leas op het moment een paard van 19 jaar oud. hij is 1.60 hoog en het is
een kruising draver/gelder.

ik heb dus de mogelijkheid om hem over te nemen en ik ga dat ook doen, nu moet ik alleen bod uitbrengen maar vind dat best moeillijk.

hij is verkeersmak, springen kan hij niet zo goed, dressuuren kan hij aardig.
Hij kan M oefeningen doen maar is er nooit in uitgebracht. het is verder een heel
braaf en lief paard, je kan er een klein kind opzetten.

ik kan alle spullen overnemen, zoals zadel, hoofdstel, dekens, dekjes etc.

wat voor bod zou ik kunnen uitbrengen.

_Jordy_

Re: leasepaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:21

alles erbij zou ik iets van 1500 tot 2000 zeggen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:22

Ik zou er max 2500,- voor geven als de zadel nog helemaal goed is.
Je kan ook vragen wat ze ervoor willen hebben en dan overleggen tot wat voor prijs jij gaat.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:48

Ik heb de laatste tijd nogal rondgekeken omdat ik ook een paard wil gaan kopen en ik denk dat je voor zo'n paard (zonder spullen) bij de 1500 zal zitten, niet hoger dan 2000. Ben het dus eens met de eerdere post van Jordy. Spullen moet je niet te zwaar mee laten tellen denk ik, de grootste kostenpost is het zadel dus prijs is een beetje afhankelijk van welk zadel erbij zit. Ik heb gezien dat dravers niet zo duur zijn en je zegt dat hij niet zo goed kan springen. Nou kan het verder natuurlijk een prima paard zijn, maar als ik het vergelijk met de paardjes die ik op verschillende verkoopsites heb gezien kom ik ongeveer op dat bedrag.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 08:35

Ik denk dat je tot 2.500,00 euro een goed bod zou doen voor het paard mits hij volledig gezond is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:48

Wat is ie je waard? Een paard wat van de duvel en z'n ouwe moer niet bang is, is goud waard!
Je kunt beter 1000 euro teveel betalen voor een beest waarmee je op de Dam in A'dam kan gaan staan als Ajax de cup gewonnen heeft dan dat je een "koopje" hebt maar waarmee buitenrijden ongeveer gelijk staat aan zelfmoord............

Even uit de losse pols, als ie top-gezond is, denk dan ergens tussen 1500 en 2000 voor een paard zonder bijbehoren ("kaal" paard dus). Als ie echt top voor je is, zou ik bij 1800 - 1900 beginnen, maar er niet voor schromen om 2200 neer te tellen als je daar uitkomt. Bedenk dat aanschaf éénmalig is. Jaarlijkse onderhoudskosten bedragen al een veelvoud van dit bedrag............

Oh, enne, quality remains, long after the price is forgotten...... (die van Rolls Royce, ja)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:50

Ikke heeft wel een punt.

Hoewel reeel gezien dit paard hooguit 1000 euro waard is.
Hij is wel al op leeftijd, en dravers liggen slecht in de markt wat prijs betrefd.
Waarom verkopen ze hem?
Mankeert hij wat wellicht?
Of is ie gewoon te oud voor de manege/de verhuur?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:59

Ik vind dat jullie best veel 'bieden' voor zo'n paard.

Hij is wat ouder.
Niks gepresteerd
Geen papier..

Pluspunt is dat ie braaf is, maar om nou voor het karakter 2000 euro neer te leggen, vind ik wat veel.

Ik zou beginnen op 1250 incl. alles.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:01

Ik sluit me aan bij ikke en crossmonster.
Dravers en gelderse zijn altijd minder duur in aanschaf. Daarbij is dit paard 19. 1000 euro zou net wat crossmonster zegt het maximale zijn. De prijzen die hier eerder genoemd zijn koop je ook een 7 jarige voor. Je hebt hem ook al een tijd geleased, de eigenaar daardoor ook weinig kosten gehad aan het paard. En de eigenaar weet dat hij bij iemand terecht komt waar hij het goed gaat krijgen.
Om die reden zou ik dus ook niet heel veel meer gaan bieden dan die 1000 euro.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:19

Tja, lastig hoor. Wat ik zeker ook mee vind wegen is idd het feit dat je 'm al een poos geleased hebt. Weet niet het bedrag, maar schat dat de onderhoudskosten wel gedekt zullen zijn. Oftewel het paard heeft de eigenaar in principe niets gekost in de tijd dat jij 'm gehuurd hebt. Paard is 19, kruising draver, geen prestaties in de zin van geklasseerd. Er van uit gaande dat ie helemaal gezond is, zou ik zelf zeker niet hoger gaan dan 1500,00 euro. De spullen zou ik ff apart berekenen zeg maar. Ligt aan de kwaliteit en de staat waarin het verkeerd. Er kan een zadel bij zitten wat nog een verkoopwaarde heeft van 500,00 euro, maar het kan net zo goed 100,00 euro zijn.

timorboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 13:40

ik leas hem dus al een aantal maanden en hoefde haar geen geld te betalen. ik heb alle zorg op genomen, dus hoefsmid, stal, da kosten (zijn er nog niet geweest), ontworming etc. er zit een zadel bij die nieuw nu rond de 550 euro kost maar ik weet niet of zij die nieuw heeft gekocht. naar mijn weten is hij gewoon gezond want heb tot nu toe geen problemen met hem gehad. ik weet dat hij ouder is maar hij heeft gewoon een goud karakter wat je niet gauw tegen komt bij een paard en daar ben ik voor gevallen, aangezien in nogal bang uitgevallen ben. ik vertrouw hem dus ook volledig.

ik heb nog geen bod uitgebracht en zit goed na te denken, ik dacht zelf aan 1500 en dan kijken wat ze ervan vind.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:21

Ik ben het met ikke eens :P

Lees dat je je aan 1500 begin bod zit te denken, denk dat je daar goed aan doet!
De eigenaar weet hoe jij met het paard omgaat. Dus ze zal eerder geneigd zijn hem aan jou te verkopen, dan voor paar 100 minder, dan duurder en aan iemand die ze niet kent. Aan een paard zit nou eenmaal emotionele waarde, ookal is de eigenaar mss zelden bij het paard.

Succes ermee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:26

Even feitelijk koop je een ouder paard, met een onhandige maat (kleine paardjes zijn vaak minder waard dan paarden in de maat 165/175) zonder wedstrijdervaring. Het is ook een halve draver en die zijn over het algemeen niet super-gewild. Is ze gekeurd? Anders zou ik dat zeker laten doen, zodat je zeker weet dat je geen paard met gebreken koopt. Met een gebrek kan de prijs nog omlaag, of je kan kiezen om niet te kopen.
Ik zou ongeveer 1250 euro bieden. Je kan dan eventueel nog wat omhoog en voor 1500/1750 euro kopen.
Als ze echt een super karakter heeft en je er alles mee kan, kan je altijd nog omhoog in de prijs.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:37

Welkom op bokt, en wat leuk dat je je leasepaardje kan kopen, er gaat toch niks boven een eigen paard hoor :D Ik denk dat 1500 euro een heel net bod is, zeker omdat je hem echt graag wil hebben en karakter is idd ook goud waard, wellicht iets lager beginnen op een 1350 euro als je denkt dat het nog een beetje op en neer bieden wordt :j

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:54

Ik vind dat jullie echt hoge bedragen noemen. Ik zou hier niet meer dan 1250 voor geven.

Kladblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:29

Ik zou ook 1250 euro bieden. Het wordt waarschijnlijk uiteindelijk toch meer!!

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:32

hier mag een slotje op. het is allemaal geregeld.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:59

Huh?,timorboy had dit topic toch geopend???
Ik denk dat er mensen zijn die wel willen weten hoe het afgelopen is.

timorboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 22:06

ja dat klopt, ik heb hem ook geopend. maar het is inderdaad geregeld. We zijn tot een deal gekomen :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:40

En????? :D Wordt 'ie van jou?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:47

He wat fijn, zo te lezen aan je post is of wordt het jouw paard!
Van harte gefeliciteerd!! :D

timorboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 23:06

jaaaaa hij word van mij. ben helemaal happy. Het voelde al als eigen aan maar nu helemaal. Hij mag als hij na een tijdje niet meer bereden kan worden lkkr genieten van zijn oude dag, hij blijft gewoon bij me.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:14

Wat leuk, gefeliciteerd! Stiekem ben ik nu eigenlijk wel benieuwd wat je voor hem betaald hebt :o

Ire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:59

Jaa, gefeliciteerd! Veel plezier met je paard :D

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:27

Hartelijk Gefeliciteerd! Heel veel geluk en plezier met hem.