Nou zag ik dat de chipsticker er wel in staat, met stempel/handtekening van de DA en datum van het chippen maar de stempel van het stamboek staat er niet overheen. Dus ik al vloeken, want dat is weer zo'n gedoe, al helemaal bij het BWP.
Nou kwam ik op het volgende onderdeel van het reglement:
Citaat:Voor paarden/pony’s in Nederland waarbij een paspoort hoort dat is uitgeven door een buitenlandse organisatie geldt de chipverplichting ook (evenals de wijze waarop het transpondernummer moet zijn geregistreerd), tenzij het paard/pony korter dan 6 maanden in Nederland verblijft. Als een paard/pony korter dan zes maanden in Nederland is, geldt de chipverplichting niet, de verplichting van het paspoort wel.
die kende ik nog niet
Mijn knollies staan allemaal in Belgie, waar ik zelf ook woon, en zijn dus korter dan zes maanden in Nederland (te weten: alleen voor wedstrijden en lessen steken we de grens over en dan zijn we weer weg).
Nu vroeg ik me af of deze bepaling bij de juryleden wel bekend is en hoe ze dan testen of ik in Nederland de paarden stal?
(vermoedelijk is het toch om problemen te voorkomen veel makkelijker om een keer naar het BWPkantoor te rijden met paspoort en vragen of ze even een stempel willen zetten, maar goed, al die bureaucratische onzin..
)