Welke rijlaars voelt aan als een chap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Welke rijlaars voelt aan als een chap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 15:40

Rijlaarzen staan heel mooi, maar ik vind ze niet fijn rijden.. Te stug en te hard, naar mijn smaak..
Maar er zijn zoveel soorten, dus ongetwijfeld is er een bij die aanvoelt als een zacht leren chap, zodat je echt het contact voelt met je paard.

Wie weet hier een voorbeeld van??

KozieZ

Re: Welke rijlaars voelt aan als een chap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:43

Ik denk dat je dan het beste kan gaan kijken naar kalfsleren rijlaarzen met rits en veter.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:41

Inderdaad, een kalfsleren laars met rits, veter is nog niet eens noodzakelijk. Ik heb een stel Cavallo's gehad die superzacht waren en heb nu een stel Derby's die ontzettend soepel zijn. Dan ben je wel wat geld kwijt alleen. Kalfsleren laarzen zijn kostbaar en sneller kapot dan rundleer. Je zou ook kunnen kiezen voor chaps waarbij het líjkt alsof je een laars aan hebt.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:12

Lipica laarzen kan je zelf het leer kiezen hoorde ik :j Deze worden ook op maat gemaakt :D Even zoekfunctie gebruiken, er is volgens mij ook een topic over!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:15

Hoewel volkomen persoonlijk, ga ik dan voor kalfsleren Cavallo laarzen, eventueel met rits of veter. Zijn erg soepel aan de binnenkant en sluiten vrij nauw rond de enkel. Petrie's zijn daarbij vergeleken erg wijd en stug.

Igorovic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:18

Rectiligne's! Zitten als pantoffeltjes.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:02

Ik heb ook leren laarzen op maat laten maken bij lipica. Zijn ook wel fijne laarzen, zacht leder. Sinds een tijdje heb ik ook "De Niro Boots". Die zijn van kalfsleder en met rits en veter. Hele fijne laars vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:54

maar waarom neem je dan geen chaps die er gewoon uitzien als rijlaarzen?

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:59

Ik heb de gaithers van Petrie echt super zijn ze, en het lijkt net een laars als je ze combineert met Jodhpurs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:19

Ariat Bromont Tall H20, ben zelf ook geen laarzen fan, maar met deze laarzen zou ik zo mijn bed in duiken. ;) Lekker soepel etc. (Rits/veter)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:28

Melanie_ schreef:
Ariat Bromont Tall H20, ben zelf ook geen laarzen fan, maar met deze laarzen zou ik zo mijn bed in duiken. ;) Lekker soepel etc. (Rits/veter)

Deze heb ik ook! Had hiervoor Petries en vond die te stug. De Ariat's vind ik echt een aanrader!
Het is niet zo'n stug leer dat je ze weken in moet lopen, ze zitten eigenlijk meteen lekker. Het is echt soepel leer, vind ze er af en toe ook wel enigszins als chaps uitzien :=

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:36

rectiligne!!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 18:44

Menino schreef:
maar waarom neem je dan geen chaps die er gewoon uitzien als rijlaarzen?

Die heb ik ook wel. Gewoon van heel zacht leer. Ik heb toen ook die van Petrie gekocht, maar die vond ik al weer voor geen meter zitten. Ik wil gewoon mijn paard blijven voelen door de schacht heen! Het is ook geen 'moeten', maar ik vind rijlaarzen er gewoon mooier uitzien.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:46

Dat vind ik juist zo fijn aan die van ariat, het is niet te dik en stijf leer. Ik vind dat ze een 'vrijer' gevoel geven dan de petries. Je voelt je paard en alles meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:01

oooh zo! ik heb chaps van parlanti, heerlijk zacht kalfsleer en sluiten hartstikke goed aan(worden helemaal op maat gemaakt, en niet alleen poedersuiker oid, maar worden echt in de vorm van je been gemaakt)... Zijn echt soepel zegmaar, en zijn ook hartstikke mooi... Wel aan de prijs voor chaps (250) Maar zeker z'n prijs wel waard :j

http://static.zoom.nl/D3920E0DBC6684F04 ... 91C551.jpg :)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:16

De Derby soft jumper zijn ook super zacht. Heerlijk soepel leer!
Prijs valt ook wel mee, rond de 320 euro.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:19

Heb ook de ariat H2O laarzen. Moet wel zeggen dat ze behoorlijk uitlopen! Heb zelf de zomeruitvoering maar vind ze erg warm voor warme dagen.. Wel rijden ze super lekker en je voelt je paard er heel goed mee aan.