wanneer beginnen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

varfor

wanneer beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 11:39

ik woon in het noorden van europa dus het is hier een stuk kouder dan in nederland. maar wil over 7 maanden een pony vanuit nederland kopen. maar wanneer moet ik dan met een winterdeken beginnen? en welke deken moet ik gebruiken voor de winterdeken? en moet ik dan ook een onderdeken hebben voor onder de winterdeken? en is een staldeken dan ook nodig? ik wil de pony liever niet scheren, maar wil de vacht wel kort houden.

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:02

hoi,kan je niet beter je pony kopen in het land zelf,hij is dan de temperaturen gewend.Tevens moet je de regels van het invoeren van een paard/pony maar eens bekijken,daar zit ook nog wel eens verschil in.Succes met je zoektocht.groetjes...

varfor

Re: wanneer beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 12:07

ik heb een keer eerder een pony vanuit nederland gehad. dat ging allemaal zonder problemen. ik ken ook de mensen die het op transport kunnen zetten en die gaan rijden.

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:44

Wat leuk dat je in het hoge noorden van europa woont......ik woon in Duitsland, maar we hebben heel lang over Zweden nagedacht.

Over het vervoeren, ik had voor Zweden toen een reisplan moeten opstellen door een dierenarts als de reis langer dan 8 uren zou duren.

Over een pony, ligt er ook aan wat voor een ras je hebt en hoe koud het word.....in het Noorden van europa zit hier nog wel verschil. Mara zolang een paard kan schuilen, droog zou kunnen staan kan het prima geemigreerd worden en met het serizoen mee groeien.

anjaenrene

Re: wanneer beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:46

Waarom een deken? Een paard dat nooit een deken gehad heeft en droog kan staan heeft geen deken nodig!
Een deken van haar hebben ze al!!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:04

varfor schreef:
ik woon in het noorden van europa dus het is hier een stuk kouder dan in nederland. maar wil over 7 maanden een pony vanuit nederland kopen. maar wanneer moet ik dan met een winterdeken beginnen? en welke deken moet ik gebruiken voor de winterdeken? en moet ik dan ook een onderdeken hebben voor onder de winterdeken? en is een staldeken dan ook nodig? ik wil de pony liever niet scheren, maar wil de vacht wel kort houden.

Dus je weet nu al dat je in augustus een pony koopt hier...
Waarom idd niet daar... ook al geeft het geen vervoersproblemen enz.. Dan bespaar je dat beestje de reis en hoeft ie ook niet te wennen 8-)
Verder alles over dekens en soort van tijdstippen, kan je vinden met de zoek-functie. Eea zal voor jou anders zijn. Jij zal dan veel eerder beginnen met een winterdeken dan wij hier (hier bijv dikke deken als het onder de 10 gr komt, daarvoor een dunne of regendeken. Onderdeken is alleen maar lastig)
Maar als je al eerder een pony vanuit NL hebt gehad.. heb je dat toch al ervaren?