Myler Bits

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RioToller

Myler Bits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 01:18

Ik heb deze forum net gevonden. M'n Nederlands is erg slecht, dus a.u.b. geduld hebben!

M'n vraag ... mag ik een Myler bit in een NBVR competitie gebruiken?

Dank U!

Sim

Re: Myler Bits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 09:29

Ja, maar er mag maar 1 soort myler op wedstrijden:

Comfort Snaffle Wide Barrel level 1 met MB02 mondstuk.

NBVR bestaat niet meer.

RioToller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 13:05

Dank U! NBVR bestaat niet meer? Het is all viertein jaar geleden dat ik in Nederland wonden. (Ik hoop U dit begrijpen kan!) Wat organizatie nu bestaat?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:53

De KNHS of den FNRS moet je nu hebben denk ik :D

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:52

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:48

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:16

Simmie schreef:
Janientje schreef:
Bijna alle Mylers zijn toegestaan:

http://www.knhs.nl/objects/00009320.pdf

Dat wil ik niet "bijna alle" noemen.

Je kan een Myler zelf samenstellen en je mondstuk bij de ringen of scharen kiezen. Er zijn dus ontelbaar veel combi's mogelijk.

Je mag de mondstukken in bovenstaande link gebruiken in combinatie met alle ringen. In die ringen mogen wel sleuven zitten maar deze mag je op wedstrijd niet vastzetten aan je bakstukken of teugels.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:18

Juliette86 schreef:
Je kan een Myler zelf samenstellen en je mondstuk bij de ringen of scharen kiezen. Er zijn dus ontelbaar veel combi's mogelijk.

Je mag de mondstukken in bovenstaande link gebruiken in combinatie met alle ringen. In die ringen mogen wel sleuven zitten maar deze mag je op wedstrijd niet vastzetten aan je bakstukken of teugels.

Weet je dit heel zeker? Ik heb dit laatst nagevraagd bij de KNHS, heb de bijlage vd nieuwe toegestane bitten opgestuurd (ik heb die met de bovenste/hoogste tongboog met sleuven in de ringen) en toen zei die meid dat je dus NIET mag rijden met zo'n bit met gleuven, ook niet als je die niet gebruikt....

Pasjha loopt er erg lekker op dus ik zou er zeker graag mee willen starten :j , maar wil niet riskeren dat ik gediskwalificeerd ga worden of zo.... >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:34

Eventinggek schreef:
Juliette86 schreef:

Weet je dit heel zeker? Ik heb dit laatst nagevraagd bij de KNHS, heb de bijlage vd nieuwe toegestane bitten opgestuurd (ik heb die met de bovenste/hoogste tongboog met sleuven in de ringen) en toen zei die meid dat je dus NIET mag rijden met zo'n bit met gleuven, ook niet als je die niet gebruikt....

Pasjha loopt er erg lekker op dus ik zou er zeker graag mee willen starten :j , maar wil niet riskeren dat ik gediskwalificeerd ga worden of zo.... >;)

Ringen met sleuven werden al gebruikt toen de nieuwe mondstukken nog niet toegestaan werden. Ik heb het tijdens het onderzoek (nodig voor de goedkeuringvan die nieuwe mondstukken) nog nagevraagd bij oa, de aanmeter van de Mylers en die gaf aan dat er al mensen op concours reden met level 1 bitten en sleuven. Het mag gewoon mits je het niet vastzet aan bakstukken of teugels. Zolang je dit niet doet is de werking niet anders dan die van een gewone D-trens. En er staat nergens dat je niet met een D-trens mag rijden. Mijn ervaring met de KNHS is dat ze het vaak zelf ook niet weten ;) . Tot juryleden aan toe.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:10

haha okay bedankt Juliette! +:)+ Dan ga ik dat maar gewoon doen :Y) Werk jij bij de KNHS? Toen ik het laatst navroeg werd ik doorverwezen omdat de eerste meid t niet wist :+ Duurde ook n aantal dagen voordat ik reactie kreeg.

Mag je trouwens wel met de teugels en bakstukken in de sleuven vast springen? Ik zou dit eerlijk gezegd wel verwachtan omdat deze bitten met sleuven toch echt minder sterk zijn als bijv. n pessoa bit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:46

Nope, heb als afstudeerproject het onderzoek voor goedkeuring van die mondstukken gedaan.

Voor het springen mag je de sleuven inderdaad wel gebruiken. Eigenlijk is het jammer dat de sleuven voor de bakstukken niet gebruikt mogen worden in de dressuur. Als je het bit namelijk vastmaakt aan de bakstukken ligt het veel rustiger in de mond. Alleen maar prettig voor je paard.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:44

Gaaf zeg! Voor wat voor opleiding was dat?

Heb vanmiddag eens gereden zonder de sleuven te gebruiken en ik moet eerlijk zeggen dat je niet ze heel veel verschil merkt. Dus deze gaat de volgende week lekker zo op dressuurwedstrijd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:34

Eventinggek schreef:
Gaaf zeg! Voor wat voor opleiding was dat?

HAS Den Bosch

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:04

Als nu tongbogen ook zijn toegestaan (wat natuurlijk al zo was bij het correctiebit van KK, maar kennelijk nu ook bij Mylers), dan mag dit bit nu ook (ongebroken variant van een watertrens, en dikker dan Myler wat prettiger is voor de lagen):
Afbeelding

Toch vreemd dat de KNHS weer andere normen hanteert dan de FN in Duitsland.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:33

Ik rijd al een jaar met het Myler bit wat afgebeeld staat als tweede op het vel en ik krijg zelfs de indruk dat het derde afgebeelde bit degene is met de sleuven.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:37

dat dacht ik eigenlijk ook te zien :+