Voor pony sparen, klusjes doen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sanne_ashwen

Voor pony sparen, klusjes doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 17:15

Hallo allemaal!

Ik wil graag een eigen pony, met mijn ouders is het al overlegt. Mijn vader wil eerst met zijn studie klaarzijn. En daarna moet hij zich inkopen.
Ik moet de helft zelf betalen.
Nu heb ik $ 200,- euro. Nou heb ik 2 vraagjes.
1. Hoe kan ik voor geld zorgen? ik kan niet werken, ik ben te jong ( 11 )
Klusjes wil ik al maar wie heeft tips?

2. Hoe herken ik een leuke goede pony?
Ik zoek een pony die 100 % verkeersmak ik en ook trailermak. Hij moet braaf zijn met buitenrit. niet overal van schrikken etc. ik heb ongeveer 5 jaar rijervaring. Hij moet kunnen springen en ook dress. geen jonge pony. eentje van een jaar of 9 ofzo.
Wie heeft tips??

Groetjes Sanne :D
P.S Ik ben best wel dun
P.P.S ik ben 34 kilo

Urielle

Re: Voor pony sparen, klusjes doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:03

Ik denk dat het heel moeilijk wordt Sanne. Een goedkope pony zit rond de 800 Euro. Dan moet je nog 200 Euro bijverdienen met klusjes. Dat gaat niet meevallen ben ik bang.
En dan heb je dus een goedkope, de gemiddelde prijs zit eerder rond de 1500-2000 Euro. Of je moet een heel kleintje kopen maar daar ben je ook weer snel uitgegroeid.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:10

Hoe stom het ook klinkt: ik denk dat je best nog een tijd kan wachten met een pony tot je vader ook de kans heeft gehad om na zijn studie een extra spaarpot aan te leggen. Je moest maar eens pech hebben en ineens een zwaar zieke pony hebben: hoe betaal je dan de kosten?

Dit is je droom, daar moet je voorzichtig mee omspringen en niet te enthousiast over zijn voor je een volledig kostenplaatje berekend hebt. Je eisen stellen aan een pony die je nu toch nog niet kan kopen, is niet echt juist. Zorg eerst voor een zeker budget en ga daarna rondkijken. Dit is een beetje de omgekeerde wereld.

Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat je je droom zomaar moet opgeven. Natuurlijk is het altijd goed om wat geld bij te verdienen, zodat je zelf je droom kan helpen waarnemen. Als 11-jarige zie ik enkel klusjes doen als een mogelijkheid.

sanne_ashwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 18:00

Over de kosten, stal,ziek enzo hoef ik geen zorgen te maken. Mijn ouders kunnen dat betalen.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:05

ik spring even bij sanne in hoor:
haar ouders kunnen de kosten van een pony onderhouden betalen, dit is allemaal uitgezocht,alleen haar vader wil eerst zijn studie afhebben. he tgaat erop dat sanne verantwoordelijkheids gevoel krijgt, daarom moet zij de helft van haar pony zelf betalen, en over eenjaartje heeft ze vast wel 800 euro, en dan kan er een mooie pony komen van bijna 2000. sanne:ik voorzie geen problemen, omdat ik weet dat je ouder daar financieel van in staat zijn

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:09

Hoe kom je als 11-jarige in 1 jaar aan 600 euro? Door enkel klusjes te doen? Nee, dat geloof ik echt niet.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:12

voor haar verjaardag krijgt ze 100 euro, en voor kerst van haar op en oma ook 150.. dan zit je al op 450.. en dan nog elke maand 10 euro, en extraatjes van haar moeder . zo ongeveer kan het, en wat alks het wat minder is? ze krijgt van mij ook nog 100 euro voor haar pony.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:19

Maar... Vanwaar dan de vraag hoe ze voor geld kan zorgen?

Imo leer je zo ook niet veel over verantwoordelijkheid, als je er uiteindelijk nog niet echt veel voor hebt moeten doen. Dat leer je imo pas als je zelf spaart en er tot jaren moeite voor doet.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:13

ja, maar JIJ weet toch neit hoelang zei al bezoig is met sparen?,ik was toenik 7 was al aant sparen hoor

Ire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:38

Ik snap haar vader volkomen.Maar ik weet zo niet klusjes voor een 11 jarige. Wel leuk dat je je eigen pony krijgt!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:33

Fijn dat je er zelf ook moeite voor moet doen :) Vind dat een goede zet van je ouders, en ik ben blij te lezen dat je er zelf ook echt wat voor wil doen! Complimenten!

Wat je zou kunnen doen, is bij mensen langs de deur gaan en vragen of je bijvoorbeeld de auto mag wassen (meer iets voor de zomer, tis nu een beetje koud ;)) of je de hond kunt uitlaten of misschien iets in de tuin kunt doen (ook meer voor de zomer) en daar dan een klein bedrag voor afspreken? Of je geeft aan dat je aan het sparen bent voor je eigen pony, en of ze misschien een klusje voor je hebben?
Toen ik zo oud was als jij deed ik dat ook, en aan het eind van mn zomervakantie had ik toen best een leuk bedrag bij elkaar gespaard.

Veel succes!
Groetjes, Lacuna

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:16

het geld voor de pony is nog wel te doen.
Maar de kosten beginnen pas als de pony er is, denk aan:
- welke 6 weken hoefsmid
- stallings kosten
- zadel, hoofdstel, dekens, poetsspullen enz
- les
- dierenarts, inenting
- wormenkuur
- voer, biks, hooi, stro
-

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:20

haar ouders betalen dat, even de andere reacties lezen he ;)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:24

Wat is dan de vraag?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:27

klusjes >;)

ga naar een bejaarden tehuis en vraagt en heitje voor kwarweitje.
Ik weet niet meer hoe het ging maar die mensen kunnen hulp gebruiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:25

hey wat leuk dat je een eigen pony wilt.
Ik heb even voor je gezocht hier kun je verschillende veulens kopen van verschillende stokmaten en ook rij klaren pony's
Ga naar http://www.ponyland.nl
Het is niet duur en er zit er vast een bij die je aan spreekt. Ik moet wel vertellen dat hier geen papieren bij zitten omdat deze ponys op het land worden gehouden en dus worden gedekt.
Er lopen een stuk of 200 pony's rond.
Veel succes.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:06

Leuk dat je je eigen pony krijgt en bereid bent er moeite voor te doen! :D

Je ouders betalen dus alles, alleen de aanschaf van de pony betaal jij. Dat heb je goed geregeld! ;)

Wat je aan klusjes kan doen...
-Autowassen bij de buren/ in de buurt
-Boodschappen doen voor oude mensen (of meegaan ;) )
-Ik heb een broer die iets ouder was, die had een krantenwijk en ik hielp mee. Ik was toen jaar of 10 en kreeg al zo'n 90-100 gulden (40-50 euro ongeveer) per maand. Dus, als je met een ouder iemand een folder/krantenwijk kunt delen en dat mag van je ouders? Wel goede afspraken hierover maken!

Een goede pony voor je moet je zelf vinden :j Jij bepaalt of de klik er tussen jullie is. Ga niet op uiterlijk maar op innerlijk af, laat de pony zeker keuren! In ieder geval klinisch. Je hebt nu al een paar eisen, daar zou ik ábsoluut niet van af wijken. Dus als je de ideale pony vind, maar die kan bijvoorbeeld niet mee naar buiten, dan zou ik er toch nog maar eens 1000x over nadenken ;) En ook rekening houden met je groei, beter een d-pony dan een b-pony ;)
Je kunt nu alvast gaan rondzoeken op bijvoorbeeld marktplaats of hier op bokt, dan krijg je een idee van de prijzen, wat er allemaal is, wat je voor ras zoekt etc.

Heel veel succes!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:40

Weet niet of je in de buurt honden kan uitlaten ?!

Legen flessen inzamelen, en die naar de supermarkt brengen ( statiegeld )

Vraag in de manege of je daar misschien wat kan doen ?! Uitmesten,vegen ?

Ik denk nog even voor je na ;)

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:44

Hartstikke leuk voor je meis!!

-autos wassen.
-licht huishoudelijk werk bij oudere mensen.
-honden uitlaten voor mensen in je omgeving.
-helpen klussen in de tuin bij de buren.
-oppassen op kindjes in je omgeving.
-briefje ophangen in de supermarkt dat je graag klusjes
wil doen voor een kleine bijdrage.

Zet m op!

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:50

Sanne,

Als je iets heel graag wilt....nooit opgeven!
Ik heb als puber toen 2 krantenwijkjes gedaan en elke zaterdag gewerkt. Dit deed ik vanaf mijn 13e. Met de krantenwijkjes en zaterdag werk een veulen gekocht en ook goed van kunnen onderhouden.
Wees creatief is het bedenken van klusjes en eventueel werkmogelijkheden. Je bent nog jong....maar laat je hiervan niet weerhouden.

Succes.

sanne_ashwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 20:06

Bedankt allemaal !! Bij mij in de buurt woont een wat oudere mevrouw, met een hond. Een hele lieve. Buren van mijn opa hebben er 2, wonen bij een park :D