Ik snap wel dat je goed bezig bent hoor.
Citaat:
En niet mijn ouders, maar ik zal dan de verantwoordelijkheid op mij nemen. Ik maak me echter niet zo'n zorgen om de kosten (al is dit altijd lastig), maar meer nog om mijn pony.
Ik denk alleen niet dat je je realiseert wat voor kosten er kunnen ontstaan als je pony bijv. op een auto klapt en er menselijke schade ontstaat, die in het ergste geval tot invaliditeit kan leiden.
In dat geval zijn je ouders ook automatisch verantwoordelijk en wordt hun verzekering aangesproken.
Ik ga ervanuit dat je als 6vwo scholier nog minderjarig bent, dus dan zijn je ouders automatisch de verantwoordelijken voor de wet.
Zelfs daarna val je nog onder de verzekering van je ouders, als je thuiswonend bent.
Mij lijkt het trouwens handiger, gezien je drukke schooltijd, om juist nu al een 2e pony erbij te doen. Dan kunnen de paardjes elkaar bezig houden, en hoef jij je geen zorgen te maken.
Zoveel verzorging kost een shet niet, mits ontwormd, bekapt en voorzien van natje en droogje, de extra verantwoordelijkheid valt echt wel mee.
Je pony voelt zich duidelijk niet thuis in zijn eentje, en de oplossing ligt nu al onder handbereik...