Debuut op regiokampioenschap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dapiejduck

Debuut op regiokampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 17:44

Ik vroeg me af of je eerst wedstrijd in een nieuwe klasse ook het regiokampioenschap mag zijn.
Of moet je eerst al is in die klasse gestart zijn?

ellen82

Re: Debuut op regiokampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:47

Ik denk dat je in de meeste regio's eerst selectiewedstrijden zult moeten rijden om je te selecteren voor het regiokampioenschap. Hoe het precies in jouw regio geregeld is zul je even zelf moeten opzoeken op de site van jouw regio of op je vereniging navragen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:48

Nee, je selecteert je voor het regiokampioenschap via de kringkampioenschappen. Je moet dan in de klasse starten waarin je jezelf geselecteerd hebt.

dapiejduck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 19:04

ja dat is dus het probleem..
wij hebben de 27e een kringwedstrijd en ik ben nu b+10.. maar als ik me nu inschrijf mag ik me dan voor de l inschrijven..? ik ben van plan om voor de kringwedstrijd mn l debuut te maken

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:23

Als je de kringselectie/kampioenschap in de klasse B start, zal je ook op de regio in de klasse B moeten starten.

Waarom meteen overstappen bij 10 winstpunten? Doordat je je nu ontwikkeld hebt in de B, maak je een leuke kans om regiokampioen in de B te worden. Terwijl die kans maar heel klein is als je op de regio L zou starten (wat dus niet mag). Dan kan je na de regio toch L gaan starten??