ouderwetse wedstrijdkleding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FahyaFemke

ouderwetse wedstrijdkleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 13:28

Ik vraag me af of er bepaald regels bestaan met betrekking tot "mode" in de wedstrijdkleding.
alle jasje zijn zwart toch? Als je nu een nog een jasje van 10 jaar geleden ofzo hebt liggen, mag dit dan niet meer?
Want ik zie bv mn buurmeisje met een nieuw jasje rondlopen, die heeft witte/zilveren randjes langs de boorden(die trouwens fluweelstof zijn en de rest niet)... dat hebben die oude niet.

En rijbroeken. Je hebt van die gewone strakke, maar er zijn ook met een ja, 'losse' kont en heup. die sluiten pas aan op je knieën.
Mag dit ook niet? Of zie je het gewoon niet? of kán dat echt niet ;)

Ik dacht namelijk dat die losse broeken, met insteekzakken, juist heel duur zijn dus 'van stand' zogezegd (weet even geen andere omschrijving, maar de duurdere in ieder geval). Maar ik zie niemand met zo'n broek rijden, alleen de strakke standaard, en dan in het wit.

Ben erg benieuwd. Voor ik me weer in de wedstrijdkleding hijs, wil ik eerst weten wat wel of niet door de beugel kan.

SkyMarian

Re: ouderwetse wedstrijdkleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:02

Weinig mode in de wedstrijdkleding te bekennen hoor. Ip kan je oude spulletje nog prima in het huidige beeld :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:07

Als je jasje maar zwart of donkerblauw is en je broek wit is er geen probleem. Ik zou als je nog van beiden een goed passend exemplaar hebt geen nieuwe kopen.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 16:25

het jasje is iets kortbij de mouwen
maar als ik precies goed zit met mn armen valt het niet op

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:31

Ik heb een jasje wat nu zo'n 40 jaar oud moet zijn. Is daarvoor ook veel gedragen, prima jasje zit super en doet absoluut niet onder voor de anderen. :)

waldoalpha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:06

ik heb zelf een ruitershop, en het grappige is dat het jasje dat ik zelf kreeg toen ik 9 was ( ben nu 24 ) nog precies hetzelfde is als de jasjes die ik nu verkoop.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 20:24

Ok bedankt:)
En je doet alleen een blouse onder je jasje? Mag dat een willekeurige witte blouse zijn?
Of moet daar een witte bodywarmer overheen ofzoiets?
En met zo'n ... plastron.?.. natuurlijk.

Nou dat word wat. ik heb een schimmel dus die krijgt dan waarschijnlijk wel een zwart dekje.

En de broeken. Ik heb er 1 liggen met wijde bovenkant. KAN dat? of zal ik de strakke beter aan doen (zoals de normale rijbroeken zijn). die is wel heuull doorzichtig, doen jullie er een panty ofzo onder dan?

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:26

Ik doe nooit een blouse onder mn jasje vind dat vervelend zitten.
Heb gewoon een gooedkoop shirtje een witte zit veel lekkerder als je gaat zweten en blijft dan niet plakken.
Als je een plastron aan hebt zie je het niet eens ;)

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:28

Is wel een beetje lastig te beoordelen zo. Heb je een foto?
Een witte blouse kan prima, alleen zit het lekkerder met een wedstrijdblouse omdat die een kraagje hebben waar je de plastron door heen kunt halen. Bij een gewone blouse wordhet een beetje veel stof bij elkaar,maar dat heb ik de eerste poos ook gedaan en nooit geen commentaar op gehad.
Heel veel succes als je gaat starten!!!

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:18

FahyaFemke schreef:
Ok bedankt:)
En je doet alleen een blouse onder je jasje? Mag dat een willekeurige witte blouse zijn?
Of moet daar een witte bodywarmer overheen ofzoiets?
En met zo'n ... plastron.?.. natuurlijk.

Nou dat word wat. ik heb een schimmel dus die krijgt dan waarschijnlijk wel een zwart dekje.

En de broeken. Ik heb er 1 liggen met wijde bovenkant. KAN dat? of zal ik de strakke beter aan doen (zoals de normale rijbroeken zijn). die is wel heuull doorzichtig, doen jullie er een panty ofzo onder dan?

Ik draag altijd een wit tshirt en daarboven een plastron met mijn rijjasje, niemand die ziet dat je geen echte rijblouse aan hebt. Zit prettiger dan een gewone blouse, en is makkelijker en goedkoper dan een rijblouse en je draagcomfort is hoger. Ik heb nooit een bodywarmer o.i.d. aangehad.

Kleur dekje is vrij, al is wit het meest gangbaar.

Wijde bovenkanten zie je niet veel, hooguit een enkele man die zich daaraan waagt. En met een doorzichtige broek, zou je er een zwarte maillot onder aan kunnen doen. Anders helpt het ook om huidskleurige ondergoed te dragen, dat schijnt niet door.